a prosím Vás...pokud znáte toto auto ,můžete mi s tím poradit? já nechci ušetřit jen není moc čas když potřebujeme ráno odjiždět , tak mám pořad možnost ráno vstát časně a udělat to.
našel jsem že ,nastartovat auto....u každého kola (sundat všechny kola postupně zabere hodně času) povolit odvzdušňovací ventil nasadit nějakou hadičku s lahvičkou, kterou nechám výše než je kolo , a druhý pumpuje pedál. Až nejdou bublinky, zavřu ventil u oného kola a jdu na další kolo. Samozřejmě kontroluji stav brzdové kapaliny abych nebyl na minimu a celé to nezavzdušnil znovu
Pokud jste někdo z Brna a máte ráno čas tak dojedu
u toho člověka jsem dnes byl poprvé a naposledy,,,potreboval jsem STK protoze muj mechanik nemel cas na delsi. dobu ..Ted bych potreboval sveho mechanika ale zítra je sobota..
PS: pomocník ,,sešlapovač " pedálu by byla moje žena
EDIT: no neříkám .že se do půlky propadne ten pedál, ale je fakt že při sešlápnutí do půlky se neděje nic....brzdy nejsou cítit.....až od půlky se něco začne dít
Naposledy upravil nicky dne pá srpen 27 2021, 20:53, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá srpen 27 2021, 20:51 Předmět:
Dělá se to tak, že se napojí na odvzdušňovák hadička, její konec se ponoří do sklenice s brzdovkou. Pomocník "našlape", tzn. asi pětkrát sešlápne pedál a poté ho drží sešláplý. Ty v momentě drženého pedálu povolíš odvzdušňovák a do brzdovky ve sklenici vybublá vzduch. Zavřeš šroubek a pomocník může zas šlapat. Je potřeba postupovat směr PZ, LZ, PP a LP kolo. Během celé operace se musí kontrolovat a dolévat brzdová kapalina.
Postup je stejný pro většinu běžných aut, což Mondeo je. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
děkuji tzn. při nastartovaném autě, sundám vždy výše popsané kolo, na ovzdusnovak na třmenu nasadím hadici ,tu ponořím do nádoby s brzdovou kapalinou která je určena pro moje auto (nyní nevím jaká, Musím zjistit).
nechám jej ještě utažený...manželka 5krát sešlápne pedál ,a podrží....já povolím ventil ,počkám až nepůjdou bublinky, Zavřu jej a takto u každého kola souhlasí?
A jak vlastně funguje ten ventil? on má nějakou matičku ve spodu díky které se otvevře?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá srpen 27 2021, 21:01 Předmět:
Pokud jsi to nikdy předtím nedělal, tak to bez asistence znalýho ani nezkoušej. Máš dokonalou šanci toho víc posrat než vylepšit - stačí, abys odvzdušňovák při pokusu dokonale utáhnout strhnul v závitu a už to sám neopravíš. Ta manipulace se musí dělat jednou rukou a i mecháni z profese se ji učí dělat opakovaně. Třeba ta hadička při šlapání na pedál musí bejt koncem pod hladinou NOVÝ ČISTÝ kapaliny v tý skleničce, protože pokud před uvolněním pedálu pomocníkem ten odvzdušňovák pečlivě neutáhneš, bude systém v momentě povolení pedálu nasávat přes ten odvzdušňovák zpátky - a když nebude hadička v kapalině, bude nasávat vzduch = zavzdušníš si to ještě víc. Postup je 1)nasadit hadičku na odvzdušňovák 2)potopit konec hadičky pod hladinu kapaliny ve skleničce 3)povolit odvzdušňovák 4)pomocník sešlápne pedál 5)utáhnout odvzdušňovák bez ohledu na to, kolik bublinek z hadičky vyšlo 6)pomocník povolí pedál. Vteřinku je dobrý počkat a znovu - povolit ventilek, šlápnout, počkat až to vybublá, utáhnout, povolit pedál. Sehraný dvojici to trvá i s demontáží a zpětnou montáží kol na velkým heveru (kde jdou shodit všecky kola naráz) cca půl hodiny, s jednokolým heverem doma na dvoře se smiř minimálně s hodinou a půl i ve dvou člověcích. A to nesmí dojít k žádným komplikacím, k žádnýmu ožužlání šestihranu klíčem nebo stržení závitu. Při jakýkoliv nezvládnutý komplikaci si auto zneschopníš trvale a bude muset do poctivýho servisu na delší dobu - a za mnohem delší peníze, než který jim dáš za pouhý odvzdušnění odborníkama. Hodně důležitý přitom je vědět, kterej šroubek na brzdě je ten dotyčnej odvzdušňovací - a ženskou bych do auta jako pomocníka radši neposazoval, pokud vysloveně není řidička z povolání. To už radši 10-letýho kluka, ten bude poslouchat instrukce a nebude vymejšlet vlastní krávoviny, kterýma "by to šlo zrychlit". Určitě se třeba nesmí polekat, když po zašlápnutí pedálu ho bude držet pod tlakem a jak druhej člověk povolí ten odvzdušňovák, tak se pedál pomocníkovi pod nohou propadne - spousta "takypomahačů" se lekne a ten pedál pustí, čímž samozřejmě nasaje do systému všecko zpátky - i proto se musí ta hadička ponořovat pod hladinu kapaliny, s pomocníkem co ví o co půjde a nezazmatkuje stačí mít jen prázdnou nádobku na odstříkání ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne pá srpen 27 2021, 21:08, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá srpen 27 2021, 21:06 Předmět:
Je fakt, že v časové tísni a na poprvé bych se do toho asi nepouštěl... Nevěřím, žev Brně nesežene nějaký obyč servis, co bude mít zítra otevřeno. Tahle operace není náročná na vercajk a vybavení, spíš je to zdlouhavé. Někdy se k těm šroubkům může dobře, když se zvedne celé auto, tak se kolikrát nemusí sundavat kolo.
Když se ten šroubek urve, tak je to v pytli a oprava je pak peklo. V praxi jsem to zažil jednou, na předním brzdiči. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá srpen 27 2021, 21:10 Předmět:
Tyhle třmeny s ruční brzdou, se blbě odvzdušňují. V mechanizmu ruční brzy rád zůstává vzduch. Poklepávat třmeny, aby šel vzduch ven a odvzdušňovat. Další možnost je, že mechán špatně seřídil lanovody. Mezi dorazem a pákou má být cca 1-1,5mm mezera při odbrzděné ručce. Mrkni na to. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá srpen 27 2021, 21:12 Předmět:
Doporučuju obtelefonovat pneuservisy, obzvlášť v takový osadě jako je řídce obydlená zatáčka na trati Vídeň-Praha by se měl najít nějakej, kterej bude mít i v sobotu pohotovost a bude mít schopnýho mechoše když už ne přímo opravit, tak aspoň odvzdušnit ty brzdy. I já kterej jsem to dělal mnohokrát ještě jako kluk s tátou bych se do toho někde na dvoře nepouštěl ... A na autě, se kterým sice léta jezdím, ale na brzdy jsem u něj sám nesahal tuplem ne. Je u toho vysoká šance něco posrat, co bude následně stát dlouhý love . _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne pá srpen 27 2021, 21:14, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá srpen 27 2021, 21:13 Předmět:
Kdyby neměl vůli v lanovodech, tak to spíš bude přibržďovat furt, ne?
Na starém Escortu jsem na dvorku měnil přední hadice k brzdičům a pak odvzdušňoval a měnil brzdovku, nebyl problém. Když se neurve šroubek, tak není co zkazit.
Jen marně dumám, kde jsi přišel na ten postup "otevřít šroub -> šlápnout na pedál". Nás v SOU (i na praxi v servisu) učili to s našlapat -> podržet -> otevřít šroubek. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá srpen 27 2021, 21:28 Předmět:
Tebe to učili v servisu, mě můj táta - při otevírání to není až tak důležitý, jestli se nejdřív začne tlačit a pak otevře výtok, nebo obráceně - důležitější je pořadí při zavírání, tam se musí šroubek utáhnout rozhodně první (a jako druhej teprve pustit pedál). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá srpen 27 2021, 21:35 Předmět:
No to dá rozum, zavřít šroubek a pak teprv pustit pedál.
Být z Brna a mít čas je málo - dotyčný jedinec by měl mít o problematice ánung a odvahu se do toho pustit
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá srpen 27 2021, 21:41 Předmět:
nicky napsal(a):
ten svůj popis jsem vyčetl pouze
no problém to je...zítra mají všichni zavřeno..
Upřímně, stále čekám až mi zde někdo napíše, jsem z Brna ,ráno čas mám
Opakuju - obvolej PNEUSERVISY, mívají tam i opravdu vyučený mechoše, co umějí slátat narychlo nějakou jednodušší opravu - tou to odvzdušnění určitě je, ale je potřeba na to mít zkušenosti, který zabrání udělat triviální chyby, kterejch by ses napoprvé určitě dopustil. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.