Nebude, dioda by tím ztratila svůj "charakter". Napětí na diodě je nelineární funkcí protékajícího proudu, ta funkce bývá graficky znázorněná v datašítu.
Připojím se do tohoto vlákna - regulátor pro alternátor viz foto. Modrý drát vpravo je připojen přímo na jeden vývod vinutí statoru. K čemu regulátor potřebuje toto neusměrněné napětí?
Potřebuji samotný regulátor vyzkoušet na stole, ale pokud mám ten modrý drát nezapojený tak mi regulátor nefunguje (kontrolka trvale svítí, napětí na uhlíkách je stejné jako napájecí napětí - zkoušeno v rozsahu cca 10 - 16V)), tak nevím jestli je regulátor vadný anebo je problém v tom že je ten modrý drát ve "vzduchu"
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31936 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 05 2021, 21:07 Předmět:
Nemá to za úkol hlídat, jestli se altík točí = dává ze statoru střídavinu? Obvyklý zapojení je takový, že plusovej přívod od baterky se vede na jeden uhlík a mezi druhým uhlíkem a kostrou je zapojenej regulátor budicího proudu - a dokud regler nemá tohle "kontrolní" napětí, tak prostě nenabuzuje rotor. U suprduprmoderních kchárů se tím pak z ŘJ ovládá to tolik proklínaný ychtylygentní dobíjení, kdy je altík odbuzenej a auto jede na baterku dokud není baterka vyšťavená na cca 25-30% kapacity - pak teprve ŘJ milostivě povolí začít dobíjet - s výjimkou situace, kdy auto začne brzdit motorem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemá to za úkol hlídat, jestli se altík točí = dává ze statoru střídavinu?
Těžko říct, ale je to možný (i když mě připadá tato informace pro regulátor zbytečná), co by tam šlo jednoduše připojit aby to simulovalo střídavinu z vinutí? výstup z 12V malého tráfka 50Hz? Tam ale bude jiná frekvence
Zdá se, že je to opravdu na střídavej .
Pokud je to alternátor Valeo A13N159, tak byly také na Renaultu 19. Já bych na to už neměl nerv, tenhle bych poslal do světa a dal tam něco normálního.
Pokud je to alternátor Valeo A13N159, tak byly také na Renaultu 19. Já bych na to už neměl nerv, tenhle bych poslal do světa a dal tam něco normálního.
Sehnal jsem tedy normální alternátor, který má jen 2 svorky (Plus a pro kontrolku), k tomu jiný držák na motor aby ho bylo možné mechanicky přidělat místo toho alternátoru co tam byl a zatím s dobíjením žádný problém.
(tak teda nevím co to je speciální typ alternátoru ten A13N159, že na něj tolik lidí nadává a doporučuje nahradit jiným, a proč má vlastně tento alternátor vyvedené další svorky oproti "normálním" alternátorům)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.