Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 667 Bydliště: Praha 5
Zaslal: ne květen 16 2021, 8:54 Předmět: Volantový kroužek Škoda 5K953569c - oprava
Zdravím bastlírnu.
Než něco napíšu, zdůrazňuji, že nikoho nenutím aby to dělal stejně jako já, každý se v tom bude hrabat na vlastní odpovědnost, jde i o dráty na airbag. Popíšu opravu, nikoliv ojebání výstrahy. Jde o díl 5k953569c „Kroužek pod volant“ Škoda. Zatím přikládám montážní body, pro snadné mechanické složení, kdyby to někdo prozkoumával a rozletělo se to jako mě. Povol zespodu 3x šroub Torx6 a vycvakni 3x zajištění spodní přiruby. Cívka s páskem ti vypadne do ruky. (pásek bývá vytržen z dvojkonektoru) Ve své podstatě je nutné potom rozdělat všechny cvaky,jinak to nesložíš. Na obrázku je poloha střed. Při sundané 6ti pásce (konektor nahoru)otáčíš 2,5otáčky na jednu stranu, vrátíš a to samé na druhou. Před koncem, (2,25)to začíná brzdit. To je správné složení. Na první pohled to vypadá, že by bylo vhodnější vycvaknout horní kulatý díl. Má ale dost nepřístupné cvaky a koleduješ si o ulomení. Stejně musíš kontrolovat kroužek brzdy a rozebrat to celé. Každý 5k953569xxx se asi nepodaří opravit, je to o tom do jaké míry je sešrotovanej 6ti pásek. Jestli to bude vůbec někoho zajímat, tak popíšu jak jsem opravil vlastní pásek.(zatím chodí) Stále více lidí přechází na systém zahodit a šup nové. Tak ať si zbytečně netrhám roucho.
Luboš
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 667 Bydliště: Praha 5
Zaslal: ne květen 16 2021, 10:57 Předmět:
Optimální by byla opravná sada tak do litru,tedy pásek s konektory. Nenašel jsem. Pásek v metráži by se také hodil. To ale není v zájmu výrobce. Takhle z tebe vytáhne bůra. Průser je v tom, že se pásek musí snadno ohýbat i v -30ti stupních a při 3 ohmech airbagu musí mžikově přenést cca 4A, tak s průřezem nemůžeš moc dolů. Zatím jsem také nic nenašel. Třeba někdo bude úspěšnější. Foto utrženého a opraveného pásku před letováním v náhledu.
Luboš
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 667 Bydliště: Praha 5
Zaslal: po květen 17 2021, 11:48 Předmět:
Pokud si přečtete pozorně můj článek, tak řeším opravu vytržení pásku , dále průřez a vlastnosti pásku, pro případ náhrady. Nikde není ani čára o odpalování airbagu. Ty cca 4A dala tabulka dimenzování páskových vodičů po změření průřezu jednotlivého vodiče s ohledem na teplotu nad 30 st.C. Dík bobo99 za odkaz na pásek. Tudy vede možná cesta při sešrotovaném vedení.
Pro ty, kteří budou pásek opravovat několik poznámek. Pásek jsem přišil nití, přes díry 1,5mm vyvrtané v místě plastových „nýtů“. Potom zakápnout vteřinovým gelem. Možná by stálo za pokus zasychrovat pásek ještě jednou proříznutím krytu za konektorem a zalepit horkým lepidlem z pistole. Snad příště. Po sestavení a proměření vyzkoušet pásek pod zátěží, probliknutím pinů 3,4 na 3,4 autožárovkou 10W/12V by mohlo stačit. Pro kontrolu jsem použil konektory z vyřazených kabelových forem. Vypadá to na rastr 2x2mm. Na pinech to moc nejde. Tak ať se zadaří .
Luboš
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 667 Bydliště: Praha 5
Zaslal: po květen 17 2021, 14:01 Předmět:
No vidíš, to jsem si myslel,že potřebuje teplotu nad 100. Tak,že asi nějaký silikon z kartuše bude vhodnější. Něco mi říká, že jenom zajištění u konektoru bude málo. V originále se to vytrhlo.
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1294 Bydliště: Brno
Zaslal: po květen 17 2021, 16:52 Předmět:
No dôvod může být třeba větší rychlost a jistota odpálení aj při nějakém přechodovém odporu na konektorech, propojovací kabeláži,rotační spojce apod... rezerva.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 667 Bydliště: Praha 5
Zaslal: po květen 17 2021, 16:53 Předmět:
Já teda nejsem žádný odborník přes airgag, nikdy jsem žádný neodpálil a nikdy to asi dělat nebudu. Z principu odhaduji, že jde o rychlost nafouknutí airbagu od inicializace hávárky.
Energie potřebná k odpálení roznětky která přijde z kondíku s vyšším napětím bude tedy rychlejší než malé napětí a dlouho proud. Ale možná je to jinak.
Luboš
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.