Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1520 Bydliště: Studénka
Zaslal: st květen 05 2021, 13:18 Předmět: Spolehlivost hledání Idos a Jízdní řády
Až dosud jsem považoval program "Idos" za vyladěnou a spolehlivou aplikaci. Až dnes jsem však narazil.
Potřeboval jsem najít v Ostravě spojení mezi zastávkami "Ostrava Ahepjukova" a "Ostrava Na Jízdárně". Zadal jsem v PC parametry spojení v Idos, obě stanice nabídl Idos v předvolbě.
Výsledek byl žalostný, jak ukazuje první obrázek. Spojení bylo nalezeno na jiné zastávky než jsem požadoval. Jen v jednom nabídnutém spojení se zastávka Ahepjukova zobrazila, ale z nesprávné výchozí stanice.
Zkusil jsem totéž na Idos v mobilu. Výsledek byl stejný jako v PC.
Pak jsem si stáhl a nainstaloval v mobilu aplikaci "Jízdní řády". Výsledek byl naprosto jednoznačný, jak ukazuje druhý obrázek, pro obě požadované stanice na řadu spojení následně po sobě. Dokonce bylo nabídnuto spojení s pěším přesunem z Ahepjukové na nejbližší zastávku Jiřího Trnky.
Tak nevím, jestli v zadání do Idos dělám nějakou chybu, nebo je v Idos nějaká zapomenutá chybička.
Spojení Idos.jpg
Komentář:
Velikost:
101.7 kB
Zobrazeno:
59 krát
Spojení aplikaci Jízdní řády v mobilu.png
Komentář:
Velikost:
117.56 kB
Zobrazeno:
44 krát
Naposledy upravil Brozicek dne st květen 05 2021, 13:51, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7827 Bydliště: Brno
Zaslal: st květen 05 2021, 13:42 Předmět:
Na IDOS nadává kde kdo. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: st květen 05 2021, 13:57 Předmět:
Ani nemluv. Když jsem kdysi hledal vlakové spojení přes Brno, zatajilo mi to navazující vlak, protože prý se "nepovažuje za přípojný spoj". Přitom stačilo přejít jedno nástupiště a nastoupit.Já tam pak kvůli takto uvažujícímu pitomcovi tvrdnul přes noc a po té cestoval oklikou do Ostravy přes Břeclav. Navíc tím, že se cesta protáhla přes půlnoc mi přestala platit jízdenka!
Takže spolehlivě se dá spoj najít jedině pěkně po staru, sám, v jízdním řádu.
V dopravě platí nepřímá úměra - čím hůře cestujícího převezou, tím více si za to zaplatí.
Pak že všichni jezdí auty. Není divu.
Všiml jsem si, že vyhledávání spojení funguje v mapách CZ. Stačí kliknout na značku autobusu a zadat údaje. Zkusil jsem to z "kotěhůlek" do "kotěhůlek" a funguje to.
Mapy CZ.JPG
Komentář:
Velikost:
227.44 kB
Zobrazeno:
52 krát
_________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7827 Bydliště: Brno
Zaslal: st květen 05 2021, 21:02 Předmět:
Keemo, problém je v tom, že když to na just zkoušíš, tak to většinou funguje. Ale když to nejvíc potřebuješ, tak ti to hodí data úplně naprd. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt květen 06 2021, 18:35 Předmět:
Zkoušel jsem to a vyhledává to stejně jako tobě. Důvod bude asi ten, že z Ahepjukovy a hlavně pak Na Jízdárnu toho jezdí hrozně málo, takové spojení je k dispozici jen jednou za 40 min. Takže idos nabízí i spojení na nejbližší lépe přístupnou zastávku v okolí. Nenašel jsem ale, jestli je tam možnost tohle nabízení zakázat, protože pokud člověk potřebuje spojení přesně ze zadaných zastávek, tak je tahle funkce celkem otravná.
Idos je teď už celkem vychytaný, veřejnou dopravou jezdím pořád a řídím se podle něj. Doby, kdy to nabízelo spojení z Berouna do Prahy přes Louny se sedmi přestupy a s přespáním na nádraží už jsou pryč. Na nádražích se vyplatí sledovat i odjezdovou tabuli, je rovněž k dispozici online na Idosu. Občas tak člověk objeví třeba nějaký zpožděný vlak ve směru, kterým chce jet, což jinak Idos nenabízí.
Jediné, co mě nedávno vypeklo, je to, že zpoždění vlaku se v Idosu počítá až při průjezdu nějakým bodem na železniční síti, což nefunguje, když vlak stojí. Pokud vlak přijede na nádraží včas a zůstane tam viset, tak v Idosu bude pořád svítit, že jede načas, přestože už by měl být o 100 km dál.
Zpoždění se takhle blbě ukazuje i v aplikaci SŽDC nebo Babitronu. Je za tím chybná logika, hlásí se čas průjezdů kontrolními body, ne rozdíl od očekávaného času průjezdu. Ale samotná SŽDC to nějak na tabulích koriguje, protože očekávané zpoždění hlásí, i když vlak zůstane stát v polích (i když opožděně ). Možná to korigují ručně, protože ten čas na jednotlivých tabulích dál na trati pak nesedí, zpoždění se liší.
IDOS může způsobit občas problém tím, že má nastavené poměrně dlouhé časy na přestup a někdy tak nehlásí přípoj, pokud je mezi příjezdem prvního spoje a odjezdem následujícího krátký čas.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.