Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po duben 12 2021, 13:54 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Hele, to je asi kus od kusu. Brácha měl asi dva roky Peugeot 205 GTI, to bylo auto jak víno. Motor to mělo dvoulitr (88 kW), kupodivu to třeba nemělo servo, takže parkovat s tím na širokých gumách bylo celkem dřina. Jedno z řidičsky nejzábavnějších aut, co jsem měl v prackách. Jednoduchá konstrukce, žádné "moderní" výmysly, nic. Pak si pořídil 106 v nějaké nejlepší výbavě s 1.4 (55 kW) a to bylo taky fajn auto. Malý, obratný a díky nízké hmotnosti to i s tou 1.4 bylo pěkně svižný.
Zajímavá na obou těch autech byla jedna věc - nenašel jsi na tom kouska rzi. Prostě to rezatý nebylo.
Máme v rodině Peugeota 306 2.0 HDi a nemůžu proti tomu nic říct. Je z roku 2000 a neni shnilý. Pravda, že elektrika si tam trochu žije svym životem ale nic zásadního. Občas svítí hladina vody v motoru ikdyž je ji tam dost a blbne dešťovej senzor. To je asi tak všechno. Motor je ve výborný kondici a když po 15ti k vypouštim olej, je jen mírně černej. V -15°C chytá na drc. Nemám tomu co vytknout. Na 21 let starý auto a 220k najeto je to supr kára. Přítulkyně tomu autu říká "rychlá střela" protože předtím měla Polo 1.0 37kW
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 12 2021, 14:19 Předmět:
Sandal napsal(a):
...
Máme v rodině Peugeota 306 2.0 HDi ...
...Přítulkyně tomu autu říká "rychlá střela" protože předtím měla Polo 1.0 37kW
A to ten koncernovej litr pidimotor byl 4- nebo 3-válec? Protože jestli 4-, tak to byla jen mírně upravená pohonná jedotka z "tisícovky embéčka", původně plánovaná pro fábuli Junior a to byl fakt motor stojící za dvě věci ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 23, 2016 Příspěvky: 257 Bydliště: Sezimovo Ústí
Zaslal: po duben 12 2021, 15:18 Předmět:
Se startéry jsem si užil u babiččina favoritu. Nájezd asi 40 tisíc. První se rozsypal tím stylem, že drát vinutí rotoru z jedné drážky vypadal jak rozlámaná tuha. Nikdy před tím jsem nic takového neviděl. Tak se v sobotu na nejbližším vrakovišti splašil startér z felicie, chodil asi 2 roky, pak někdy startoval blbě a jindy vůbec ne. Když jsem ho po vyndání prohlížel, tak jsem naznal, že to je asi nějaká mizerná druhovýroba nebo co. Splašil jsem teda zdravý rotor, zandal do původního startéru a je pokoj. Motor chytne ihned. A ani nebylo potřeba rozebrat půl auta.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po duben 12 2021, 20:32 Předmět:
Ekkar: 4 válec ale motor neměl se Škodovkou nic co dělat. Jestli to byl nějakej úlet VW nebo nevim co. Byl to OHC (AER), hliníkový blok, hliníková hlava a na první pohled vypadala jako 1.6MPi 55kW (AEE) a možná byla i stejná. Naštěstí to auto brzo shnilo a byl od toho pokoj.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 12 2021, 22:28 Předmět:
Kdepák, to byla bolehlavská pomsta. Šestnáctistovka 55kW je větší - má větší vrtání a tím i delší klikovku, samožřějmě větší je i zdvih. Věř tomu, že ten litr byl fakt odvozenej od škodovácký ohavy, ono jen stačí dát delší rozvoďák a hned můžeš mít vačku v hlavě = OHC. Tyhle zmodernizovaný litrový 4-válce totiž měly bejt právě náhradou za původní celohliníkovou "ohavu", která vzhledem k pouhým 3 ložiskům na klice nebyla schopná vydržet vyšší kompresní poměry. Takže se motor přestavěl na 5x uloženou kliku, dostal rozvod OHC, jenže kvůli malý ploše pístů měl mizernej krouťák v nízkejch točkách - proto taky šel velice rychle z výroby do pšá, protože auta jako fábule s pohotovostní hmotností kolem 1 tuny a víc nedokázal bez ucouvnutí rozjet do kopce podle požadavku homologační zkoušky. Ale přes to se ho několik tisíc exemplářů vyrobilo a do aut křížem krážem přes koncern zastavělo - tady u nás v Třebový jednu takovou fábuli měla dokonce největší autoškola ve městě a vím že právě na tuhle vlastnost u ní všichni včetně instruktorů děsně nadávali ... Jeho jedinou výhodou byla velice nízká pojistka, protože fakt to mělo obsah jen 998cm³ ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út duben 13 2021, 15:47 Předmět:
Šestnáctistovku znám dobře. Tenhle 1.0 motor do detailu neznám, tak mi přišlo, že to neni nic ze Škodovky ale mohlo mě to napadnout, když jsem měl dole vanu, protože motor nemazal No můj udivenej pohled na klikový ústrojí, ve mě vzbudil dojem, že je to spíš hračka dětem na pískoviště.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 13 2021, 21:25 Předmět:
Navíc těch "jednašestek" dělal koncern šest půlek - A RŮZNEJCH. Třeba ta, co se dávala do jedničkovejch ochcávek a ochcávek-tour, ta měla litinovej blok a hnilíkovou palici - ale ta, co se dávala do dvojkový fábule a roomstera, ta byla celohnilíková - původně zkonstruovaná pro Audi. Taky byla podle toho příslušně lehčí, takže jí nevadila subtilnější konstrukce přední nápravy z Pola/Ibizy/fábule. A furt to přitom byla jednašestka šestnáctiventil ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út duben 13 2021, 22:20 Předmět:
Jo, 1.6 benzín bylo hafo. 55kW, 74kW, 75kW, 77kW a do toho různý euro. Některý 8V a některý 16V a ani už nevim do čeho všeho se to cpalo. Popravdě 90% všech aut co dělám, je v naftě, protože kolem je to samej jezedák, jsetli mi rozumíš ,tak jsem zaměřenej a vybavenej hlavně na ropáky a benzín jsem nikdy v lásce moc neměl, tak mám trochu mezery v tom, co se kam dávalo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 14 2021, 0:05 Předmět:
Platilo to hlavně dřív, teď už z důvodu striktního katování kostů f u c k t používají unifikovaný řešení křížem krážem přes celej koncern a jednotlivý odlišnosti jsou jen v softu v ŘJ (naladěnej výkon/krouťák) a maximálně v několika konstrukčních detailech, jako jsou tvary a dýlky hadic pro chlazení nebo sání vzduchu, pokud mají jednotlivý značky koncernu odlišně tvarovanou haubnu nebo podběhy. Čím míň mechanickejch odlišností, tím menší náklady a víc €urobubáků do kešeně akcionářů ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.