Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1219 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st duben 07 2021, 12:38 Předmět:
Made in France, co víc dodat. Mé problémy s alternátorem Valeo v AUDI skončily koupí a montáží altíku Bosch. Pokud máš tuto možnost ve svém autě, radil bych ti jít touto cestou. Repase Valea jsou vyhozené peníze, moje vlastní zkušenost.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 26843 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: st duben 07 2021, 13:35 Předmět:
sr71 napsal(a):
Tak už jsem z toho auta jelen - alternátor jsem vymontoval a odvezl do dílny kde ho repasovali - tam ho zkusil na zkušební stolici a vše ok.
Po namontování zpět do auta teď většinou funguje (14,4V), ale slabě svítí kontrolka dobíjení (na výstupu z alt na kontrolku naměřeno cca 8V, ale mělo by tam být víc aby zhasla úplně).
...
Zkusil jsem si i na vývod na kontrolku z alternátoru připojit svoji žárovku, druhým koncem na + a ta zhasne úplně pokud alt nabíjí
Tohle ale prozrazuje, že máš něco v nepořádku v původním přívodu ke kontrolce - pokud stejně jako kontrolka zapojená žárovka (mezi výstup altíku a přívod +12V od klíčku získanej jinde, než v palubovce) při dobíjení zhasne, máš závadu v tom přívodu od klíčku k originální kontrolce, kde ti něco utíká jinam než má. _________________ ...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tohle ale prozrazuje, že máš něco v nepořádku v původním přívodu ke kontrolce - pokud stejně jako kontrolka zapojená žárovka (mezi výstup altíku a přívod +12V od klíčku získanej jinde, než v palubovce) při dobíjení zhasne, máš závadu v tom přívodu od klíčku k originální kontrolce, kde ti něco utíká jinam než má.
Ano nějaká závada tam někde bude ale zatím nevím jak ji najít. Ten problém bude nejspíš někde na trase mezi kontrolkou a alternátorem (protože úrovní napětí na této straně kontrolky jsou ovládány další obvody jak vyplývá ze schématu které jsem vkládal výše).
Zatím jsem zkušebně zapojil jinou provizorní kontrolku mezi alternátor a +12V a původní vývod ke kontrolce jsem připojil přes pojistku na +12V (protože bez toho jsou blokované některé spotřebiče - např. kabinový ventilátor) a do zásuvky zapalovače jsem dal voltmetr aby byl přehled o napětí v palubní síti. Zatím to vypadá že to lze takto zatím provozovat.
Ještě by mě zajímalo - u Saxa je čerpadlo serva poháněné elektromotorem - to čepadlo se má točit tvale? Myslím že u novějších aut se asi spíná jen když je potřeba, na základě snímače natočení volantu, na druhou stranu u aut kde bylo poháněné přes řemen se točilo taky trvale.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz