Zaslal: út únor 23 2021, 17:04 Předmět: Pájka pro alternátory
Zdravím! Můžete prosím poradit vhodnou pájku pro pájení v alternátoru? Tj. vyšší provozní teploty, vyšší proudové zatížení. Vím, že by měla být se stříbrem. Ale nevím, jaký obsah by měl být. Klidně konkrétní odkaz, prosím.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6694 Bydliště: Praha
Zaslal: út únor 23 2021, 17:11 Předmět:
Záleží, jestli to chceš dělat profi, nebo provést jednu opravu. Generálkoval jsem 120A alternátor, kde jsem měnil diodový blok, regulátor a ložiska a vývody vinutí jsem pájel tak, že jsem očištěné místo omotal Cu drátky z licny a pak procínoval normální SnPb60. Altík jezdil dalších 6 let do prodeje auta bez problémů. V dávnější minulosti jsem taktéž pájel obyč. pájkou v altíku do Žigula, do Škoda 120 a do Audi 80 a vše taktéž běhalo až do prodeje těch aut OK. Takže bych to neviděl zase tak extra háklivé. V tom 120A altíku to v originále nebylo pájené, ale bodované. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5290 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: út únor 23 2021, 17:37 Předmět:
Taky si myslim ze staci klasicka olovena pajka... ta se tavi kolem 200 st a to si myslim ze tam (za predpokladu ze ten spoj bude dobre udelany) nikdy nebude
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7937 Bydliště: Brno
Zaslal: út únor 23 2021, 23:43 Předmět:
Já jsem dělal jednou kamarádovi alternátor do Hondy Fireblade 1000.
Moc to nevydrželo, koupil si potom nový stator.
Ale je pravda, že mě tenkrát nenapadlo to otuplovat drátkem.
Jinak v dobách minulých jsem docela často pájel v alternátorech (tenkrát ještě Š706, Liaz 100/110 apod.), nepamatuju nějaké výrazné problémy. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
On asi myslel či nieje lepšie použiť napr. Sn96Ag4 ("bezolovo"). Vyššia teplota tavenia. Ale tiež si myslím že omotať drôtom a klasika SnPb vydrží. Lebo ako píšu kolegovia - na 200 °C sa alternátor nedostane (nerátam nejakú poruchu).
Mne osobne sa najlepšie pracuje z Sn60Pb38Cu2. Ale to je na každom - 100 ľudí - 100 chutí.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5290 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: st únor 24 2021, 7:32 Předmět:
Bezolovo ma sice vyssiu teplotu tavenia ale je to tiez rapidne krehkejsi material, rychlejsie starne takze toto by som tam urcite nedaval... Preco myslis ze v dnesnej bezolovnatej dobe kopa pristrojov trpi na studene spoje uz po par rokoch a napriklad v leteckej technike je bezolovo vyslovne zakazane?
On asi myslel či nieje lepšie použiť napr. Sn96Ag4 ("bezolovo"). Vyššia teplota tavenia. Ale tiež si myslím že omotať drôtom a klasika SnPb vydrží. Lebo ako píšu kolegovia - na 200 °C sa alternátor nedostane (nerátam nejakú poruchu).
Mne osobne sa najlepšie pracuje z Sn60Pb38Cu2. Ale to je na každom - 100 ľudí - 100 chutí.
Přesně tak. A přesně tu samou, co máš ty, mám taky. Super. Díky moc.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12438 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st únor 24 2021, 15:46 Předmět:
Ono docela závisí na tom, co pájíš. Jestli masivní měděné dráty, tak na ně byla pájka s trochu jiným složením než Sn60, protože klasická eutektika má údajně horší trvanlivost spoje. Pokud má spoj vydržet vyšší teploty, používala se tuším Sn30PbZn. Akorát že obě zmíněné pájky vyžadují kvalitní prohřev spoje a jsou dost křehké, na rozdíl od 60/40 a podobných BEZ stříbra.
Pájka s obsahem stříbra obvykle v takovém případě nic nevylepší... _________________ Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: čt únor 25 2021, 8:25 Předmět:
Dva Altíky VALEO 90A jsem při repasi pájel Fluitinem 1532 (Sn60Pb38Cu2) a naprosto bez problémů. Fungují. Akorát teda origo z výroby to je bodované, rozdělat to od sebe je trošku drbačka.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.