Jedna z veci bude “udrzovaci” napeti, ktery se LiFe libit nebude. Nabijeni olova v aute tusim nabijeci napeti neodpojuje a “dobiji” porad.. Mozna uz to v novych autech funguje jinak...
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 137 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: st únor 03 2021, 13:04 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
Maxipes_ napsal(a):
Z těch článků by se dala postavit baterka do auta, která by měla přežít několik aut, rozměry jsou akorát.
Nevim, jestli je dobry napad nabijet LiFePO ve stejnym rezimu jako olovo...
Z jakého důvodu to nevíš?, co by mělo vadit LifePo4 článkům při nabíjení konstantním napětím 3,6 V na článek s omezením proudu?, u čtyřčlánku je to 14.4 V a po nabití článků klesne proud na nulu, to jsem nikde nevyčetl, to mám vyzkoušeno a změřeno. Balancérem se nic nepokazí, ale jak tady píšou modeláři, tak není nutný u kvalitních článků stejného data výroby, zvlášť při použití jako startovací baterie v motorovém vozidle, kde by nemělo docházet k hlubšímu vybití při normálním používání toho vozidla.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st únor 03 2021, 13:37 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
Jedna z veci bude “udrzovaci” napeti, ktery se LiFe libit nebude. Nabijeni olova v aute tusim nabijeci napeti neodpojuje a “dobiji” porad.. Mozna uz to v novych autech funguje jinak...
Auta hlavně olovo nabíjejí v režimu konstantní napětí, limitovanej proud (14,4-14,5V a proudu kolik dá alternátor s odečtením okamžitý spotřeby všeho co ve vozidle je aktuálně zapnutý), napětí se začne snižovat až v momentě, kdy alternátor nestačí při danejch otáčkách a buzení dodat tolik proudu. Do tý doby se do baterky valí "co se vleze". A jak baterka dosáhne nastavenýho napětí, sama omezí další proud, protože se vyrovnají napětí zdroje a její vlastní svorkový napětí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
FEKKALmanne, už konečne prestaň šíriť tie bludy, sú to väčšie fekálie než sa dá stráviť, ten antiexkrementný filter potrebuješ hlavne ty Každý jeden bod tých tvojich drístov je absolútny nezmysel, viac k tomu netreba dodávať... Samozrejme, že sa olovo dá nahradiť priamo, tých 14.4V nie je žiadny problém pre LiFePO4, bez poškodenia zvládnu 16V, no samozrejme dobrotu to nerobí, rovnako ako ponechanie vo vybitom stave, ale to každý normálny človek vie a podľa toho sa zariadi Okrem toho nemá moc veľký zmysel nahrádzať štartovaciu batériu, kde aj olovo vydrží dosť dlho, hlavne ak je predimenzované, ale ako trvalý zdroj energie je ten rozdiel neporovnateľný v prospech LiFePO4, a to dokonca aj cenovo, akokoľvek sa to nezdá
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st únor 03 2021, 22:07 Předmět:
A ty mně taky můžeš to, co hajzlpapír musí - když jsou teda všecky lithiáky tak nehořlavý, pročpak asi tak mají všecky hasičský jednotky od profíků až po poslední dědinský dobrovolníky v instrukcích nameldováno, že jakmile je ve vozidle lithiová baterie, řeší se každá havárie, kde hrozí nebo už dokonce nastalo zahoření úplným ponořením celýho vozidla do vody - na dobu až několika dní? A když jsou ty lithium-ajron-fosfáty tak ideální a výhodný, proč už je dávno a výhradně nepoužívají výrobci elmobilů - proč radši zůstávají u polymerovejch katod?? Že by u nich NĚCO nebylo až tak ideální, jak se to tady pár jejich zastánců snaží nekriticky prezentovat??? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
LiFePO₄ nehoří, ale mají oproti LiIon/LiPol malou energetickou hustotu. Proto nejsou v elektromobilech...
Tedy neplést hrušky s jabkama _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt únor 04 2021, 20:59 Předmět:
To jsou zase žvásty :
Zatímco články využívající LiFePO4 mají nižší napětí a energetickou hustotu v porovnání s obvyklými LiCoO2 Lithium-iontovými akumulátory, tato nevýhoda je časem vykompenzována pomalejším snižováním maximální kapacity. Uvádí se, že LiFePO4 článek má už po roce v užívání zhruba stejnou energetickou hustotu jako obvyklý LiCoO2 Lithium-iontový akumulátor........
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt únor 04 2021, 21:06 Předmět:
Neznám přesnou cenovou technologickou problematiku , ale o prachy jde v první řadě . Takže bych to hledal tam . Nakonec Ty bys chtěl vyrobit něco s baterkou nafurt ??????????????????????
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17756 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt únor 04 2021, 23:11 Předmět:
LiFe A123 velikosti D mají 2,5Ah. 18650 LiIon má stejně, nejnovější mají kolem 3Ah. 18650 jsou menší, skladnější a lehčí než LiFe stejný kapacity.
Doufám že se tu nedozvím opak. _________________ Jirka
Řekl bych že LiIon bude mít vychytanější výrobu. A taky bude rozdíl akumulátor a akumulátor.
V autě mám Samsung SDI 94Ah kde uvádějí při správném použití minimálně 3200, typicky 4600 cyklů bez poklesu kapacity pod 80% . A proto se celý blok vytápí nebo klimatizuje podle potřeby.
BOBOBO kdo chce opičku musí mít na banány Třeba BMW i3 má 8 vyměnitelných bloků po myslím 55tis. A celá baterka s nájezdem 11tis km byla teď na prodej za 150tis. Což při dnešních cenách kurvítek v nových fosilních autech není nic výjimečného. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá únor 05 2021, 10:06 Předmět:
Ano jsou to hračky , které svou výrobou ničí neuvěřitelně životní prostředí , tedy ne u nás , ale jinde . Je to stejný ekologický nesmysl jako nafta z pole . Navíc ještě tento likvidátor životního prostředí je nabíjen proudem z uhelné elektrárny , absolutní zvrácenost .
No jo unie.... si nevybereš. O peníze jde až v první řadě.
Jinak netvrdím že je to ekologické, že to má levný provoz, že nás to všechny spasí.... jen se mi v tom dobře jezdí _________________ Internet - metla lidstva
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.