Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2462 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: po leden 11 2021, 18:49 Předmět:
To přestavování jazyků funguje i náhodně, př prohlížení nějakého obchodu vždycky vedl odkaz 4. stránky výběru na arabštinu. A v rámci té sesion se to objevilo ještě párkrát, takže už přepínám jazyk bez zaváhání.
A jestliže se lidi nebojí jezdit na kolech, tak ta tříkolka snad není horší.
Založen: Jun 21, 2008 Příspěvky: 8819 Bydliště: Valachy
Zaslal: po leden 11 2021, 18:58 Předmět:
ZdenekHQ napsal(a):
kokun napsal(a):
Je to auto? Je to motorka? Ne, to je Velorex, přátelé!
Je to prchající stan...
Zdeňku - onen výrok ani není z mojí hlavy - tady (téměř na konci - dole) je jeho původ.
A ještě pokračování:
citace:
„To je hadrák, pane, ten neublíží, ten leští!“ říká ve filmu Vrchní prchni Josef Abrhám. Velorex je skutečně velmi zvláštní úkaz a my jsme si mohli vyzkoušet, jaké pocity přináší jeho řízení...
_________________ Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po leden 11 2021, 19:02 Předmět:
Jojo, můj prastrejda v tom jezdil a neřekl tomu jinak, než netopýr. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 11 2021, 19:22 Předmět:
Já to znal jako hadrák, hadraplán, hadrolet, prchací stan, motorka v (koženkovým) montgomeráku, splašený trubky (když majitel "vysvlíknul karosérii" a jel jen s holým rámem), na další názvy si zfleku nevzpomenu. A to jsem v podstatě až do konce 80. let vůbec netušil, že to je náš místní českotřebovskej vynález.
Ale co mě dostalo (a už jsem to tady kdysi psal) s hadrákem nejvíc, byl kousek dokonale vytuněnej pár nadšencema a zaparkovanej tady v Třebový u drážní hasičárny někdy v létě 1992 - jel jsem tehdá kolem a musel jsem zastavit, abych se nevyboural, jak jsem se chechtal - černá barva, červený linky, litý kola, vzadu guma jak od formule, vepředu taky pořádný profily, nizoučký placatý blatníky, obdélníkový asymetrický světlomety, vejfuky vytažený nahoru a viditelně obsahující rezonanční "šišky" spolu s malýma válcovýma tlumičema na koncích, nad zadním kolem křídlo jak z Porsche Carrera, na předku nahoře před víčkem nádrže žlutej ovál se siluetou netopejra ... prostě Batmobil jak vyšitej. Chvíli jsem vyzvídal od chlapů co se motali kolem, tak údajně v tom měli mít (asi dost podstatně) poladěnej motor z Jawy 640 s dvojicí karbců a samodomo převodovkou obsahující i zpátečku. Maximálku definovali velice široce - prej při 120 za hodinu už se to vůbec nedá udržet ve směru ani na rovný silnici jak se ten trubičkovej rám kroutí, takže běžně jezdí maximálně 80-90, i když při těch 120 prej bylo pořád ještě znát, že by motor klidně šel vejš ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po leden 11 2021, 19:53 Předmět:
No ono když to nebrzdí, je zbytek už jen na okrasu. Ale to už tady bylo. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 11 2021, 20:03 Předmět:
Tak oni na tom měli brzdy řádský, na předku kapalinový kotoučovky právě z Jawy 350 typ 640, co se dávaly k litým kolům, ale tam byl problém jinej - ten hadrák je relativně lehkej, ale má vzhledem ke svý váze obrovskou čelní i boční plochu, takže je citlivej na vítr a i když zrovna nefučí, tak při brždění má právě kvůli nízký váze houby adhezi a jde strašně snadno do smyku ... A i při jízdě má aerodynamiku takovou, že ho vzduch spíš nadlehčuje, takže jet s tím "kilo" je opravdu "kšeft zvedající vlasy" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po leden 11 2021, 21:07 Předmět:
Ano. Chybí tomu v podlaze olověná deska. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 11 2021, 21:49 Předmět:
Zdeňku nepřeháněj. Tam spíš jde o to, že ty trubičky, který se v družstvu Velorex na konstrukci hadráka používaly a i celá ta posvařovaná "bublina" mají doslova h0vn0 torzní pevnost a tuhost, všelijak se kroutí, prohejbají a vibrujou a "díky" tomu se i kroutí a prohejbá celej hadrák, takže setrvání jeho kol v kontaktu s podkladem je při vyšších rychlostech opravdu spíš dílem náhody než působení gravitační síly - a z toho taky plyne to, že jeho adheze je spíš diskutabilní než pravidelná - a čím rychlejc se pohybuje, tím to je horší. Když to srovnáš s moderní výkonnou motokárou s motorem 125ccm nebo dokonce s 250ccm, z jakejch trubek má rám ta, tak se ten hadrák prostě musí už jen od pohledu klepat jak drahej pes. Viděl jsem náčrty, jak si moderní designéři představujou konstrukci, která by měla pro dnešní silnice nahradit při zachování aspoň vnější podoby tehdejšího hadráka, ale zároveň aby byla schopná bezpečnýho provozu za dnešních podmínek - a všude byla základem bezpečnostní klec buď z vařenejch vysokopevnostních trubek, nebo s podobným cílem navrhovanej prostorovej monokok z laminátu/karbonu - a vždycky byl základní pozadavek strukturální pevnost bránící kroucení v podélným i příčným směru, což bohužel hadrák vzhledem ke svý koncepci a době návrhu/výroby vůbec splňovat nemůže. To prostě bylo vozítko pro invalidy, navrhovaný na rychlost maximálně nějakejch 60-70km/h a ne na nějaký lítání po dálnici - a to poměrně dobře plnilo. Chtít po něm rychlost skoro dvojnásobnou nebo i vyšší je to samý, jako nutit jezdit po dálnici aerovku cililink nebo populára. Ano, existujou ve světě vyráběný projekty tříkolek, který atakujou rychlosti mnohem vyšší - ale taky se podívej na jejich konstrukci, aerodynamiku (mnohdy s přítlačnýma prvkama) a motory ... Prostě s tím hadrákem to byla sranda, rozhodně se to nedalo mínit vážně ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po leden 11 2021, 21:54 Předmět:
Však ano. Jezdilo to krokem, protože to nebrzdilo a ani nebyla šance, že by nějak mohlo. Když tam dá někdo silnější motor, tak bude uhánět, jen prostě nezastaví a poletí jak netopýr. Toť vše. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1525 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: út leden 12 2021, 15:57 Předmět:
kokun napsal(a):
Je to auto? Je to motorka? Ne, to je Velorex, přátelé!
Před 35 lety mi ho kamarád na týden půjčil. Předem mi řekl, nevyhýbej se žádný díře na silnici. Zadním kolem jí stejně chytíš. Měl pravdu. Po týdnu, kdy jsem si myslel, že to mám v ruce, jsem ho kousek od Varnsdorfu hodil přes boudu. Ve dvou lidech jsme ho převrátili na kola a jelo se dál. Doma se opravily ohnuté trubky ve střeše a zalátaly hadry + vyměnilo plexisklo v jedněch dveřích.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.