Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: st prosinec 16 2020, 9:22 Předmět:
od 0 do cca 0,3mm. Z benzínu môžeš obrústiť kolko chceš. Na diesli to je kritickejšie. Tam sa to robí tak, že koľko obrúsiš tak o toľko hrubšie tesnenie dáš pod hlavu.
To bude individuální. Mi švihlo těsnění pod hlavou a když jsem tam přiložil pravítko tak mi to slušně prosvítalo na místě kde švihlo to těsnění. Ale kolik přesně nevím. Klepu na hlavu. Drží _________________ Internet - metla lidstva
Po sundání setrváku jsem motor otevřel, vytáhl zbytky pístu v druhém/prostředním válci a prohlédl vzniklé škody (3válec 1,2 m3 47kW). Píst se potkal s ventily, urazil dva, jejich zbytek obtiskl do hlavy a pak se rozpadl. Jedno vahadlo mezi ventilem a vačkou je zlomené. Vrtání vypadá neporušené.
Dá se předpokládat, že bude pokroucená hlava, možná i klikovka.
Teoreticky - co by obnášelo použít zbytek motoru jakou dvouválec (1 a 3 válec jsou vpořádku) například pro elektrogenerátor.
Vyvážit pozici chybějícího pístu na klikovce, vyřadit jeho sací a výfukový ventil tj. odejmout jejich vahadýlka, udělat vlastní elektroniku řízení zapalování pro zbylé dva písty...
Nebo místo vyvažování prostřední píst namontovat, ponechat uzavřené ventily a ponechat otevřený otvor pro svíčku... _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Z toho jde píst vytáhnout spodem? Vau... no člověk se stále učí.
Při dvou válcích by ti musely chodit souběžně. A tím vyrobíš slušný vibrátor _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 30 2020, 18:24 Předmět:
Tak klika Hitlerovy Tříválcový Pomsty je přesazená po 120°, to by chodilo jak lokotraktor BAF-BAF-nic - BAF-BAF-nic, leda že by se na to udělala úplně nová klikovka s vynechaným zalomením pro prostřední válec, akorát pak by se to klepalo jak pochcanej drahej pes ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 30 2020, 19:32 Předmět:
Haťapky měly vždycky jen a jen řetěz - od náběhu výroby až do jejího ukončení. Byl dlouhej (protože haťapka je podle výkonový verze OHC/DOHC) a ze začátku docela fest skákal, což odstranila náhrada plastovejch vodicích lišt a vodítka na napínáku za delší - to se dělalo v rámci garanční údržby jako "akce". Dá se říct, že u aut vyrobenejch po roce 2005 už byly tyhle motory v rámci svý výkonový třídy jedny z nejspolehlivějších pohonnejch jednotek na trhu - POKUD MĚLY ASPOŇ STANDARTNÍ ÚDRŽBU a majitel je neuštval dlouhodobým provozem po dálnici neboli v režimu, na kterej nebyly navržený.
Něco jinýho byl 4-válcovej foukanej motor 1,2TSI (Turbocharged Stratified Injection), kterej měl v první verzi rozvod taženej řetězem, jenže soudruzi konstruktéři nedomysleli celkově odebíranej mechanickej příkon a ten řetěz surově poddimenzovali. Řetěz se pak vytahoval, napínák bez zpětný západky (další konstruktérskej kopanec) ho nestačil udržet trvale napnutej a řetěz pak samozřejmě přeskočil (a motor se potkal). Kritický datum, od kterýho byly konstrukční chyby jakž-takž odstraněný je 18. červen 2011, od kterýho šly do sériový montáže jednak rozvody hnaný širším řetězem, druhak i širší rozvodový kola. Po náběhu výroby rapida se pak do 1,2TSI začal montovat inovovanej rozvod hnanej ozubeným řemenem, kterej sice nikdo na rozdíl od předchozího řetězu od začátku neoznačoval jako celoživotní, ale měl klasický výměnný lhůty (první prohlídka po 90 000km nájezdu nebo 6 letech, potom každejch dalších 30 000km nebo 2 roky prohlídka a výměna v případě rozpoznatelnýho poškození). Bohužel, "řemenová" nebyla celá produkce, ale obě verze jely vedle sebe až do roku 2015, kdy byla ofiko ukončená výroba verze s rozvodem hnaným řetězem. U těch už byly inovovaný jak řetěz a kola, tak i vodítka a napínák, ale ani to nedokázalo odstranit pro tuhle verzi naprosto charakteristický zarachtání rozvodovýho řetězu při startu po odstavení delším jak asi 6 hodin, protože za celou dobu výroby do těch motorů koncern nedokázal dát napínák se zpětnou západkou, kterej by udržel rozvoďák napnutej i po zastavení motoru a tím i po ztrátě tlaku oleje ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne st prosinec 30 2020, 20:11, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7889 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st prosinec 30 2020, 19:34 Předmět:
Ten motor hoď za garáž do kopřiv a kup na vrakáči novej. Tam to budou přehazovat vidlema, není to žádná rarita. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7889 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st prosinec 30 2020, 21:12 Předmět:
Vždyť (co vím) on nemá Hitlerův Tajný Projekt. Má TDI. Nebo TDI, případně TDI a jestli je úplně nejvíc cool, tak má TDI. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nejvíc je jedničková Ovce na hlínách v TéDéÍčku
Mě spíš zaráží, že z toho jde vyndat píst spodem. To jsem ještě neviděl. _________________ Internet - metla lidstva
Je to HTP motor s řetězobým rozvodem. Písty vyndat spodem nejdou. Jen ten rozlomený šel vytahat po kusech.
Hledám, jak se uvolňuje víčko ventilu. _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Naposledy upravil kulikus dne st prosinec 30 2020, 22:20, celkově upraveno 1 krát.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.