Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - demontáž klikovky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kutilmil
Zablokován


Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4297
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: st prosinec 16 2020, 9:22    Předmět: Citovat

od 0 do cca 0,3mm. Z benzínu môžeš obrústiť kolko chceš. Na diesli to je kritickejšie. Tam sa to robí tak, že koľko obrúsiš tak o toľko hrubšie tesnenie dáš pod hlavu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5282

PříspěvekZaslal: st prosinec 16 2020, 20:52    Předmět: Citovat

To bude individuální. Mi švihlo těsnění pod hlavou a když jsem tam přiložil pravítko tak mi to slušně prosvítalo na místě kde švihlo to těsnění. Ale kolik přesně nevím. Klepu na hlavu. Drží Smile
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2829

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 15:12    Předmět: Citovat

Po sundání setrváku jsem motor otevřel, vytáhl zbytky pístu v druhém/prostředním válci a prohlédl vzniklé škody (3válec 1,2 m3 47kW). Píst se potkal s ventily, urazil dva, jejich zbytek obtiskl do hlavy a pak se rozpadl. Jedno vahadlo mezi ventilem a vačkou je zlomené. Vrtání vypadá neporušené.
Dá se předpokládat, že bude pokroucená hlava, možná i klikovka.

Teoreticky - co by obnášelo použít zbytek motoru jakou dvouválec (1 a 3 válec jsou vpořádku) například pro elektrogenerátor.
Vyvážit pozici chybějícího pístu na klikovce, vyřadit jeho sací a výfukový ventil tj. odejmout jejich vahadýlka, udělat vlastní elektroniku řízení zapalování pro zbylé dva písty...



Hlava&Ventily.jpg
 Komentář:
Pod hlavou
 Velikost:  147.94 kB
 Zobrazeno:  38 krát

Hlava&Ventily.jpg



Vahadelka2.jpg
 Komentář:
Zlomené vahadélko
 Velikost:  212 kB
 Zobrazeno:  42 krát

Vahadelka2.jpg



Zbytek-pistu.jpg
 Komentář:
Rozpadlý píst
 Velikost:  260.77 kB
 Zobrazeno:  55 krát

Zbytek-pistu.jpg



_________________
pro mládež - Hamíkův koutek


Naposledy upravil kulikus dne pá leden 01 2021, 23:10, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2829

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 15:46    Předmět: Citovat

Nebo místo vyvažování prostřední píst namontovat, ponechat uzavřené ventily a ponechat otevřený otvor pro svíčku...
_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5282

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 18:03    Předmět: Citovat

Z toho jde píst vytáhnout spodem? Vau... no člověk se stále učí.
Při dvou válcích by ti musely chodit souběžně. A tím vyrobíš slušný vibrátor Smile

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32879
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 18:24    Předmět: Citovat

Tak klika Hitlerovy Tříválcový Pomsty je přesazená po 120°, to by chodilo jak lokotraktor BAF-BAF-nic - BAF-BAF-nic, leda že by se na to udělala úplně nová klikovka s vynechaným zalomením pro prostřední válec, akorát pak by se to klepalo jak pochcanej drahej pes ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6177
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 18:49    Předmět: Citovat

Ten motor má řemen, nebo řetěz na rozvodech ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32879
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 19:32    Předmět: Citovat

Haťapky měly vždycky jen a jen řetěz - od náběhu výroby až do jejího ukončení. Byl dlouhej (protože haťapka je podle výkonový verze OHC/DOHC) a ze začátku docela fest skákal, což odstranila náhrada plastovejch vodicích lišt a vodítka na napínáku za delší - to se dělalo v rámci garanční údržby jako "akce". Dá se říct, že u aut vyrobenejch po roce 2005 už byly tyhle motory v rámci svý výkonový třídy jedny z nejspolehlivějších pohonnejch jednotek na trhu - POKUD MĚLY ASPOŇ STANDARTNÍ ÚDRŽBU a majitel je neuštval dlouhodobým provozem po dálnici neboli v režimu, na kterej nebyly navržený.
Něco jinýho byl 4-válcovej foukanej motor 1,2TSI (Turbocharged Stratified Injection), kterej měl v první verzi rozvod taženej řetězem, jenže soudruzi konstruktéři nedomysleli celkově odebíranej mechanickej příkon a ten řetěz surově poddimenzovali. Řetěz se pak vytahoval, napínák bez zpětný západky (další konstruktérskej kopanec) ho nestačil udržet trvale napnutej a řetěz pak samozřejmě přeskočil (a motor se potkal). Kritický datum, od kterýho byly konstrukční chyby jakž-takž odstraněný je 18. červen 2011, od kterýho šly do sériový montáže jednak rozvody hnaný širším řetězem, druhak i širší rozvodový kola. Po náběhu výroby rapida se pak do 1,2TSI začal montovat inovovanej rozvod hnanej ozubeným řemenem, kterej sice nikdo na rozdíl od předchozího řetězu od začátku neoznačoval jako celoživotní, ale měl klasický výměnný lhůty (první prohlídka po 90 000km nájezdu nebo 6 letech, potom každejch dalších 30 000km nebo 2 roky prohlídka a výměna v případě rozpoznatelnýho poškození). Bohužel, "řemenová" nebyla celá produkce, ale obě verze jely vedle sebe až do roku 2015, kdy byla ofiko ukončená výroba verze s rozvodem hnaným řetězem. U těch už byly inovovaný jak řetěz a kola, tak i vodítka a napínák, ale ani to nedokázalo odstranit pro tuhle verzi naprosto charakteristický zarachtání rozvodovýho řetězu při startu po odstavení delším jak asi 6 hodin, protože za celou dobu výroby do těch motorů koncern nedokázal dát napínák se zpětnou západkou, kterej by udržel rozvoďák napnutej i po zastavení motoru a tím i po ztrátě tlaku oleje ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne st prosinec 30 2020, 20:11, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7889
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 19:34    Předmět: Citovat

Ten motor hoď za garáž do kopřiv a kup na vrakáči novej. Tam to budou přehazovat vidlema, není to žádná rarita.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 19:43    Předmět: Citovat

kutilmil napsal(a):
Na diesli to je kritickejšie. Tam sa to robí tak, že koľko obrúsiš tak o toľko hrubšie tesnenie dáš pod hlavu.

takhle se to určitě nedělá Rolling Eyes Rolling Eyes u dieslu srovnáš hlavu a o to co ubereš musíš zapustit ventili
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6177
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 20:19    Předmět: Citovat

Já tam mám řemen, to bych ho měl asi hlídat, co ? Very Happy
A tady pdrdnul řetěz, nebo to přeskočilo ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 20:57    Předmět: Citovat

tak to máš asi prototypový htp se řemenem Laughing Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7889
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 21:12    Předmět: Citovat

Vždyť (co vím) on nemá Hitlerův Tajný Projekt. Má TDI. Nebo TDI, případně TDI a jestli je úplně nejvíc cool, tak má TDI.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5282

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 22:06    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
...a jestli je úplně nejvíc cool, tak má TDI.

Nejvíc je jedničková Ovce na hlínách v TéDéÍčku Laughing
Mě spíš zaráží, že z toho jde vyndat píst spodem. To jsem ještě neviděl.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2829

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 22:11    Předmět: Citovat

Je to HTP motor s řetězobým rozvodem. Písty vyndat spodem nejdou. Jen ten rozlomený šel vytahat po kusech.
Hledám, jak se uvolňuje víčko ventilu.

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek


Naposledy upravil kulikus dne st prosinec 30 2020, 22:20, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 4 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund