Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne listopad 22 2020, 12:23 Předmět:
To úplně ne. Komise u aut znamená to, že bazar řekne "tady vám to vystavíme a vy nám za to zaplatíte, ať se to prodá, či nikoli". No a pak to tam někde stojí, bazaru je to fuk, poněvadž tím, že auto nevykoupili, tak je jim celkem buřt, zda se prodá. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne listopad 22 2020, 13:22 Předmět:
Za "ustájení" platíš vždycky něco a naráz. Když se to prodá za 2 měsíce, tak na tom vydělají. Platit jim ještě za to, že dělají dojem s tím a podobnými auty, jak jsou dobří, tak to je dobrý nápad.
Určité bych udělal slušné fotky exteriéru, interiéru, správně formuloval inzerát s parametry, co zajímají každého a udělal cenu podle podobné nabídky na netu a trošku ji snížil. Reakce bývá nejdříve za 14 dní, spíše za měsíc. A určit si nějaký čas, kdy budou volat. Vyvolá to větší zájem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 22 2020, 14:44 Předmět:
Dobrý fotky, solidní informace o předchozí údržbě a opravách - vyplněná servisní knížka už dneska není validní, tu zfalšujou na počkání v kdekterý knajpě i bez servisáka, důležitější argument jsou třeba faktury ze servisu nebo druhá sada kol s obutím na druhou sezónu v ceně - bacha, tu nedávat nákupčím v bazarech, protože ti vždycky dodatečný kola odjebou a prodají extra se ziskem. Dobrým lákadlem na potenciální kupce je dát najevo ochotu slevit - cena se nesnižuje, ale klidně se napíše maličko větší než je průměr z nabídek na trhu a uvede se frázičkou "Cena k jednání XYZ tisíc Kč" . _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 17, 2017 Příspěvky: 639 Bydliště: Staré Město (UH)
Zaslal: ne listopad 22 2020, 18:30 Předmět:
EKKAR: a proto už nejsou klasické servisní knížky. Všechny záruční prohlídky, servis, stk a opravy jsou v databázi výrobce vozidla - pokud s tím teda někdo nejezdí k někomu do garáže. Nevím jestli to funguje jen na prvního majitele, nebo se to doplňuje i s dalším, ale pokud někdo prodává vozidlo jako první majitel, veškerá historie vozu jde dohledat...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 22 2020, 19:14 Předmět:
Elektronická serviska je až od nějakýho roku výroby - a ne u všech výrobců. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne listopad 22 2020, 22:06 Předmět:
Mám Forda (2009) a elektronicky mi vedou servisku od roku myslím 2015. Zcela jistě by to vedli i dál, kdybych to auto prodal a jezdilo se do autorizovaného servisu - bude to navázané na VIN.
Servisku mám samozřejmě i papírovou a tam to servis píše taky. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3368 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne listopad 22 2020, 22:39 Předmět:
Kdysi sem uvažoval o Passatovi (snad B5) a když sem mluvil s jedním z mechaniků říkal, že servisku lidi prodávají prázdnou za 50 a se zápisama (včetně na straně servisu VW) za 500. Nevím, jestli to je možné, ale dost mě to odradilo lpět na něčem podobném jako je "serviska"
Spíš mi pomohl známý, co dělal v bazaru při koupi auta. Bylo to asi jako Monte Carlo se Čtvrtníčkem.
Ptal sem se, jestli si mám brát diagnostiku a říkal, že to je naprosto zbytečny. I když korekce na vstřikovačích cosi o stavu motoru vypoví.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne listopad 22 2020, 22:45 Předmět:
Klidně bych tomu i věřil, že se prodá falšovaná serviska. S tou elektronickou (která je vedena u tuzemského zastoupení značky) to asi bude o něco složitější. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po listopad 23 2020, 12:32 Předmět:
Na servisku bych se z vysoka vykašlal. V autorizovanym servisu jsou lemplové a dokážou dojebat auto víc než nějakej "stodolář". V servisce budeš mít napsáno třeba výměna turbodmychadla, výměna váhy vzduchu, výměna podtlakového čerpadla, výměna ventilu pro řízení turbodmychadla a jseš tam nejmíň za 50000 a řekneš si, že to auto nechceš, protože se sere a přitom byla jen prasklá podtlaková hadička za 300kč/metr. V servisu nebádají po závadách ale bezduše měněj všechno co se dá. Podle mě ti mechanici nic neuměj, nebo jsou k tomuto jednání nabádáni z vedení. Neposoudím to objektivně ale na mě to tak působí.
nejde o to, co se v servise dělalo. Jde o to, že v servisní historii je pak uvedený stav tachometru, kdy se něco dělalo. Takže je trochu divné, když se člověk dočte o výměně kličky stahování okna v 250 tisících km a přitom se jedná o nejčastější ojetinu na trhu "auto po německém důchodci, co jezdí jen dálnice" se 120 tisíci km.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 23 2020, 19:47 Předmět:
Už byly podchycený případy, kdy má auto už s předpokladem budoucího prodeje postupně "odcouvávaný" kilometry před každou STK, u "flotil" dokonce před každou pravidelnou kontrolou. Není žádnej problém za 2 roky mezi STK najet na dýzlovým služebním autě i víc než 60 000 - ale na kontrolu se jede s tachometrem ukazujícím stav jen o 10 - 15tkm víc, než na poslední STK, respektive u novýho auta s běžnýma kontrolama a výměnama po 30 000km se dají ročně udělat i 2 výměnný lhůty - takže se jedna nebo dokonce dvě po sobě následující výměny udělají jinde než ve značkovým servisu, zároveň se "stáhnou" kilometry na co nejmenší údaj o maličko vyšší od poslední oficiální "fabrický" kontroly - a další výměna se absolvuje "ve značkáči" tak, aby auto bylo ve značkovým servisu aspoň 1x za 2 roky. Na první oficiální STK ve 4 letech věku auta tak přijede vozidlo, který má na tachometru dejme tomu 50 000km a v servisních záznamech má ve druhým roce absolvovanou prohlídku ve 30 000km ve značkovým servisu a těsně před STK další. Jeho skutečněj nájezd ale klidně může bejt i víc jak dvojnásobnej, protože pokud se mu vyhnou poškození kastle, jízdně bude vypadat pořád stejně i když bude mít skutečněj nájezd mezi 120 a 150 tisíci kilometrama. Čtyřletý auto s 50 000km je sen každýho kupce - tak ho od prvního majitele dostane. Koupí si ho nějaká čecháčkovská rodina, dá za něj čtvrt mičudy nebo ještě víc a mne si ručičky, jakej nádhernej kauf se jim poved - jenže pak se v průběhu dvou následujícíh let poserou rozvody, vysypou se tlumiče, odejde turbo, začne vynechávat servo řízení - a auto, který u druhýho majitele bude mít údaj na tachu s bídou 70-80 000km půjde do servisu, kde ho rozdělají a s velikým údivem zjistí, že provozní opotřebení odpovídá ujetým skoro 200 tisícům ... Jediná šance jak tohle překazit je mít přístup do databáze fabrickýho servisu, kde se zaznamenávají i opravy mimo pravidelnou kontrolu, jak už tady někdo napsal "výměna zrcátka za 6 500" - a pak je nádhernej pohled na prodejce auta s tachem na 50 000km, když z fabrický databáze vyjel údaj, že auto mělo před 3 rokama výměnu nějaký prkotiny - a stav tachometru byl 75 000 ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po listopad 23 2020, 20:03 Předmět:
Jo, lidi chtějí málo kilometrů, tak to dostávají... Je to relikt z dob škodovek stovek a stodvacítek, kdy víc jak 100 tisíc km znamenalo auto pomalu před smrtí. Takže funkční a použitelné auto s 400k km by si nikdo skrz ten nájezd nekoupil.
Před současným autem jsem měl 3/4 roku medvěda W124 (250D, 1988), mělo nalítáno 570k km když jsem ho kupoval a 585k km, než jeho život ukončila řidička Volva XC90 (měsíc starého ) která nedobrzdila. Jezdilo to, motor sice žral olej (celkem fest, tak litr na 1000 km), z převodovky chcal, ale nemělo to vážnější trabl. STK to prolezlo bez podfuku. Dřívější historie vozidla neznámá; jestli to někde lítalo jako taxík, čert ví. Nehoda byla pro vůz fatální, takže se to pak zhouplo na magnetu v kovošrotu a bylo. Možná by to žilo dosud. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.