Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: st září 30 2020, 13:03 Předmět:
Právěže já si taky pamatuju jen ty kolečka, bez nějakého sběrače. Ale byl jsem malé dítě, navíc žádný z takových vagónků mi nikdy nepatřil, neměl jsem možnost ho nějak blíže zkoumat či dokonce rozebírat. Klidně nějaký nenápadný plíšek mohl uniknout moji pozornosti. Ekkar to taky zmiňoval, takže to asi bude ono. Pamatuju si jen, že někdy pod takovým kolečkem skočila malá jiskra, když přejelo přes spoj kolejí.
Založen: Oct 23, 2016 Příspěvky: 261 Bydliště: Sezimovo Ústí
Zaslal: čt říjen 01 2020, 11:11 Předmět:
Připojím se též do diskuse. Co se týče FZ1 (ME 005), nemohu si stěžovat, zatím jsem nic lepšího neměl možnost zkusit. Pro použití na trochu větším kolejišti ideální. Na některých kusech je už věk a používání znát, ale stále žádná větší závada nenastala. Oproti staršímu typu ME 004 má několik výhod. Lepší knoflík, méně ztuha jdoucí regulace a skříňka z moderních plastických hmot, která se při dopadu na zem nerozletí na kousky jako bakelitová.
Na napájení smyček používáme ovladače ze setů. Lhostejno, jestli PIKO nebo Roco. Pro účely celodenního ježdění je nutné brát jich několik do rezervy, nevydrží zpravidla déle jak 5 hodin v provozu v kuse. Ty napaječe k tomu nejsou nic moc.
Kolečka. Fa PIKO používala u vozů HO v zásadě 3 druhy. První (ne časově) uvedu celoplastová. Používaná na takových mírně hračkovitých dvojosých vozech, ty ale mají překvapivě dobré jízdní vlastnosti. Druhý druh jsou plastová s kovovou osou. Pro potřeby vozů bez osvětlení výtečná, nešmajdají, nerozpadají se, tichý chod. No a poslední jsou kompinovaná, kovová osa a obruč, mezi tím plast. Tyto jsou minimálně u mne zdrojem problémů. Přesnost není velká, na některém moderním kolejivu dochází v obloucích k vyšinutí. Některá přímo šmajdají. A taky nedrží moc pohromadě, už jsem jich dost lepil. Dnes už je technologie zvládnutá lépe, zmíněné neduhy jsem nezaznamenal.
Založen: Oct 23, 2016 Příspěvky: 261 Bydliště: Sezimovo Ústí
Zaslal: čt říjen 01 2020, 11:37 Předmět:
Vzhledem k tomu, že běhají v plastu a lehce, jsem je nemazal.
Konkrétně se jedná o vozy TEE, co byly dodávány v soupravě s Ragulinem. Tam šmajdalo jedno hnací, naštěstí jsem sehnal jiné. Na dílně je Sergej, tam není ani jedno dvojkolí OK, zdá se mi to divné. Asi dlouho stál.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.