Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 11 2020, 21:52 Předmět:
Díra na měrku nemá ani 5mm v průměru ... Prostě je to všivárna vůči vlastníkům aut, kterou se snaží někdo cpát dopředu. Možná existujou auta, který nemají výpustnej šroub na vaně viditelnej, ale to Drobek nemá taky - aby se člověk dostal k nejnižšímu bodu vany a popravdě i k olejovýmu filtru, musí nejdřív pomocí asi 7 nebo 8 šroubů s Torxovou hlavou odmontovat kryt mezi spodní hranou nárazníku a nápravnicí. Bez toho se u motoru BXW (a spousty dalších taky) vůbec k filtru dostat nejde, takže už je vlastně jedno, že se přitom i vytočí šroub na vaně ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út srpen 11 2020, 21:58 Předmět:
Ale má to 5 mm, někdy i víc. Ta hadička odsávačky se tam naprosto pohodlně vejde... V mazacích kanálcích v motoru by ale měla poněkud problém, že. Ty mají menší průměr. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jan 26, 2013 Příspěvky: 508 Bydliště: Netolice
Zaslal: st srpen 12 2020, 8:21 Předmět:
EKKAR napsal(a):
na felině už určitě nebyl a mám docela pochybnosti o jeho existenci u fanouše. Datuje se to od tý doby, co automobilky začaly tvrdit, že náplň převodovky je "celoživotní" -
to jsi těžce na omylu, felicie vypošťák má má i předepsaný interval 60 tisíc pro výměnu oleje
Ale má to 5 mm, někdy i víc. Ta hadička odsávačky se tam naprosto pohodlně vejde... V mazacích kanálcích v motoru by ale měla poněkud problém, že. Ty mají menší průměr.
Presne tam se vetsinou odsavacka dava, byvaji k ni ruzny nastavce ruznych prumeru.
Zrovna delame takovou "rekonstrukci" myho auta (r.v. 2004) a vypoustaky jsou vsude, i na prevodovce a diffu. Magnet je jen u prevodovky, motor ani diff magnet nemaji.
Predpokladam, ze odsatim (poradne udelanym) se dostane ven i treba olej, co zustal v chladici - pochybuju, ze jen tak vytece
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st srpen 12 2020, 11:12 Předmět:
Sadra17 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
na felině už určitě nebyl a mám docela pochybnosti o jeho existenci u fanouše. Datuje se to od tý doby, co automobilky začaly tvrdit, že náplň převodovky je "celoživotní" -
to jsi těžce na omylu, felicie vypošťák má má i předepsaný interval 60 tisíc pro výměnu oleje
Jistě, pokud myslíš tuhle . Já ale nemyslím veterány.
Pixel - a kudy si myslíš, že se vysaje olej z chladiče, když tu cuc-trubku strčíš v podstatě jedno kudy, ale vždycky jen dolů do olejový vany? Jediná cesta, kterou může takovej olej nabrat, je gravitačně dolů a to samý udělá, když vanu vypustíš vypouštěcím šroubem. Nebo ty si myslíš, že se tam ta trubka strká skrz tlakovej mazací kanál jako nějakej katétr? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To urcite ne, ale ta sonda ma tesneni a mela by tam vytvorit podtlak, takze jista sance je.
Prave tim sroubem si myslim, ze tam toho musi kus zustat.
Aspon u myho je tam normalne zebrovanej vymenik, kterym prochazi jednim kanalem olej a druhym chladici kapalina...
Ted jak je to rozdelany (motor na palete), je v tom videt peknej bordel za ty roky
na felině už určitě nebyl a mám docela pochybnosti o jeho existenci u fanouše. Datuje se to od tý doby, co automobilky začaly tvrdit, že náplň převodovky je "celoživotní" -
to jsi těžce na omylu, felicie vypošťák má má i předepsaný interval 60 tisíc pro výměnu oleje
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15532 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st srpen 12 2020, 11:52 Předmět:
Asi jsem natvrdlej, ale nechápu, co zde stále probíráte. Vypouštěcí šroub není třeba řešit, jestli tam je nebo není. Olejový filtr tam přece mají všichni, takže stačí povolit, na rukách mít igelitové rukavice z Kaufu apod., vytočit ho ven vypustit takhle veškerý olej, za 10 minut utřít olej kolem toho, našroubovat nový filtr a nalít olej. To snad dnes zvládne už i školák za šesté třídy.
Jo, pokud ten olej někomu neleze ven, tak spustit motor na 2-3 sekundy a vyjede to ven vše. Když tam bude správný hrnec, tak se trefíte i do něho.
Asi jsem natvrdlej, ale nechápu, co zde stále probíráte. Vypouštěcí šroub není třeba řešit, jestli tam je nebo není. Olejový filtr tam přece mají všichni, takže stačí povolit, na rukách mít igelitové rukavice z Kaufu apod., vytočit ho ven vypustit takhle veškerý olej...
No protože pokud nemáš vypouštěcí šroub, tak vypustíš leda tek duši, ale olej budeš muset odsávat.
No a zdaleka ne každé auto má dnes filtr, který lze odmontovat tak, jak popisuješ. Já mám třeba na dvou autech vložku vsazenou shora do nálitku na bloku motoru. Přes ní je akorát víčko. Část oleje z této komory odteče do vany, ale část (s tím největším bordelem) tam zůstane (což má nějakou logiku) - je to prostě dělané na odsávačku.
Smyslem této debaty - alespoň myslím - není hájit odsávání (potažmo servisy, protože použitelnou odsávačku má doma málokdo), ale poukázat na fakt, že to někdy jinak nejde.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15532 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st srpen 12 2020, 19:06 Předmět:
To máš tak. Výměnu oleje jsem dělal osobně před dvěma léty, minulý rok jsem to dal zeťovi do autoservisu ať to udělá, protože jsem neměl čas. Ano, vypouštěcí šroub tam mám, takže to funguje normálně. A tématem je stále výměna oleje a druh oleje, co ti tam narvou za těžké peníze za obyčejnou práci.
Pokud jiná možnost než odsávání není, tak musejí odsávat, což jsem já nikdy nikde nepsal, že je to špatné když to jinak nejde. Takže to zopakuji, kde je vypouštěcí šroub, tak by se mělo vypouštět vždy šroubem.
A hlavně jsem teď psal, že jsem natvrdlej a vidím že i více lidí, protože nechápu když se kolem takové blbiny napíše tolik keců. Na to prostě stačila jedna stránka. Prostě rozvinutá diskuse na způsob, jak zapojit zásuvku na 230 V.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2015 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: st srpen 12 2020, 19:30 Předmět:
Já po vypuštění oleje to ještě vylepším tím, že do toho uzkého měrkového hrdla nasunu hadičku odpovídajícího průměru a z plných plic do ní foukám (musí být samozřejmě uzavřen kryt filtru), a skutečně asi 1-2 dcl oleje vyteče.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.