Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 976 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: po červenec 13 2020, 11:46 Předmět:
Výstražníky se navrhují podle rozhledových poměrů, jejich nasměrování pak probíhá ještě za účasti policie. Konkrétně na té fotce je z chodníku zřejmé, že do hlavní komunikace se připojuje (nebo se bude připojovat) ještě nějaká boční (z míst, kde stál fotograf) a výstraha musí být viditelná i z této komunikace. Jinak by tam ten třetí výstražník určitě nebyl.
Jo, sorry mas pravdu. Ta situace na linku byla dost podobna s tim co jsem videl a obrazek jsem nasel na google.
Prejezd o kterem jsem se bavil vypada takto, tam opravdu zadna krizovatka neni, po te mezi vpravo vedou koleje a ty semafory nejsou nijak viditelne natocene do jineho uhlu, jsou proste jen vedle sebe. Ale mozna byly v akci, 3 za cenu jednoho
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 976 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: po červenec 13 2020, 13:17 Předmět:
Ten třetí výstražník je tam zřejmě pro chodce, kteří odcházejí z nástupiště, které je mezi silnicí a tratí. Teda nejspíš - pošli kde to je, jedna fotka z dálky to moc neobjasní, Ale podle rozdílného svitu pozitivky vidím, že ve stejném úhlu určitě natočené nejsou.
Naposledy upravil houmr dne po červenec 13 2020, 13:29, celkově upraveno 1 krát.
Ten třetí výstražník je tam zřejmě pro chodce, kteří odcházejí z nástupiště, které je mezi silnicí a tratí. Teda nejspíš - pošli kde to je, jedna fotka z dálky to moc neobjasní.
Jo, myslim ze na te mezce nejaky chodnicek vedle koleji vede. Jako ze by si chodec jednoho blikajiciho monstra co mu brinka zvonem nad hlavou nevsiml, proto je nutne tam dat dve vedle sebe? Nebo si nekdo na draze mysli, ze chodec je nesvepravny a kdyby tam byl jen jeden semafor, mohl by se vymlouvat ze on byl pro auta a chodci meli volno? A pak kdyby ho vlak pote co vleze na koleje strejchnul, by mlel kydy o spatnem zabezpeceni a lakomem managementu jako strojvudci? Mozna by nebylo spatne dat tam jeste jeden pro psy. Nebo lepe pro veke psy jeden a pro nizke psy druhy...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7613 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po červenec 13 2020, 15:12 Předmět:
ten, co rozumí absolutně všemu napsal(a):
Podívej se do statistik, ty jeden hňupe volšovej - stačí se podívat na počet spojů v osobní přepravě.
Netřeba se dívat do statistik. Stačí knižní vydání jízdního řádu, třeba pro půlku osmdesátých let a letošní. Tehdy byly osobní vlaky na mnoha tratích jak noty na buben, jezdilo toho míň. Dnes jezdí vlaky v taktu, což za komárů nebylo ani náznakem.
Nákladní doprava u nás není jen ČDC, těch soukromníků jezdí hodně.
Tak co tam máš dál? _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Aug 10, 2007 Příspěvky: 661 Bydliště: 3 km od Humenného
Zaslal: po červenec 13 2020, 16:09 Předmět:
Koho by zaujímalo, na youtube je vložené video - inštruktážny film z čias ČSD "Křižování na D3", kde hlas Richarda Honzoviča popisuje, ako prebieha vyhnutie sa vlakov na dirigovanej trati.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19552 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po červenec 13 2020, 16:53 Předmět:
houmr napsal(a):
Že se tady někdo naváží do fírů - zkuste si každý šáhnout do svědomí, kolik byste měli na svědomí mrtvých, kdybyste byli řidiči autobusu a několikrát denně byste jezdili přes několik křižovatek, kde platí následující pravidla:
- ve všední dny z jednoho směru máte přednost s vyjímkou pátků připadajících na lichý týden, kdy máte povinnost se na přednost telefonicky dotázat dirigujícícho dispečera...
Ano, to ti podepíšu, vlastně to jsem chtěl svým příspěvkem říci. Nehájím mašinfíru, nicméně svůj díl viny nese i management právě pro daleko důslednější uplatňování úsporných opatření, než opatření ke zvýšení bezpečnosti, protože ta něco stojí a na první pohled nic nevynesou.
S tím souvisí i to, co
monterjirka napsal(a):
...- proto se používají tzv. samovratné vyhýbky, které jsou v základu postavené rovně, takže vlak vjede na tu kolej, kam má vjet, protijedoucí vlak logicky vjede na druhou kolej. A při odjezdu si tlakem kol vyhýbku "přestaví" a ta se po odjezdu pomalu vrací do základní polohy
Jestli totiž zrovna tyto výhybky v Perninku jsou, pak je to nedomyšlený "pokrok", který na jinak nedostatečně zabezpečené trati zvyšuje riziko chyby, jakkoli ušetřil obsluhu. Elementární bezpečnostní prvky maximálně omezující riziko lidské chyby by na žádné trati chybět neměly, tím méně na trati mezistátní. Bez ohledu na to, že je zařazená mezi tretě lokální.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červenec 13 2020, 18:07 Předmět:
Hňup_79 napsal(a):
*** napsal(a):
Podívej se do statistik, ty jeden hňupe volšovej - stačí se podívat na počet spojů v osobní přepravě.
Netřeba se dívat do statistik. Stačí knižní vydání jízdního řádu, třeba pro půlku osmdesátých let a letošní. Tehdy byly osobní vlaky na mnoha tratích jak noty na buben, jezdilo toho míň. Dnes jezdí vlaky v taktu, což za komárů nebylo ani náznakem.
Nákladní doprava u nás není jen ČDC, těch soukromníků jezdí hodně.
Tak co tam máš dál?
Dřív jezdily osobáky i rychlíky taky v párech, dvě soupravy "proti sobě" lišící se o jednotku v čísle vlaku. Lichý číslo jelo ven z Práglu, sudý opačným směrem. Jen měly větší vzdálenosti výchozí a koncový stanice, takže se zdánlivě nepotkávaly - ale v podstatě všecky vlaky "ven z Práglu" měly svůj protějšek směřující do Práglu. Akorát to nebylo tak dobře vidět jako teď, kdy ten "takt" platí hlavně kolem Vltavy, kde musejí spoje navazovat na zbytek městský dopravy zařazený do programu RoPID - všude jinde po republice se naopak počet spojů SNÍŽIL, případně došlo k takovým kopancům, že OSOBNÍ vlaky jedoucí z Třebový směrem do Šalingradu končí v Letovicích, cestující musejí vystoupit, protože se souprava obrací a jede zpátky - a dál do Šalingradu pak musejí pokračovat soupravou, která přijede z druhý strany a na kterou neplatí lístky koupený na předcházejícím úseku = cestující například ze Svitav do Šalingradu musí mít dvě samostatný jízdenky. To je následek "krajovýho" uspořádání a toho, že každej kraj si objednává vlaky odděleně od jinejch. A druhá taková vysloveně I D I O T O V I N A nastala už dřív, při zavádění "superexpresu" alias línýPindy - lidi, kteří s ním chtějí jet například (zase) ze Svitav do Práglu anebo do Ostravy, musejí jet k nástupu nikoliv do místa křižování tratí 010 a 260 neboli k nám do Třebový, ale musejí jet do nejbližšího krajskýho města = buď do Perníkovic, nebo do Holomóca. V obou případech to znamená přestup a další cestu "obyčejným" rychlíkem nebo dokonce osobákem - přitom přípoje ve směrech od/do Šalingradu na všecky průjezdy línýPindy přes Třebovou byly a jsou - jen NĚKDO POMAZANEJ rozhodnul, že zastávky v krajskejch městech musejí stačit, takže kromě Třebový padnula možnost nástupu do LínýPindy i pro lidi z Přerova, Zábřehu a Kolína, protože přes nespornou velikost a význam jejich dopravního uzlu nesplňujou d e b i l n ě nastavenou byrokratickou podmínku bejt krajským městem. Rozhodnutí o tom padlo kde ... ??? No přece v ... Hňupárně. I sám Pámbu se už nechtěl vracet, když všecky ty pitomce nes v pytli na východ, ale oni se mu z něj prokousali už nad Vltavským oudolím ... tak je tam radši nechal ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7613 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po červenec 13 2020, 18:18 Předmět:
Já o voze, ty o koze. Takt nejsou žádné "páry", ale to, že třeba rychlík Praha - Klatovy jede v sudou hodinu (třeba 8:08, 10:08 atd) a v lichou jede rychlík do Chebu (7:08, 9:08 atd) Abychom zůstali na jedné trati, v Plzni se to pak větví. To je takt, žádné "páry". Stejně to mají i osobáky na 99,9% tratí; zkrátka i na železnici se zavedly pravidelné intervaly.
Jinak číslování vlaků (sudé vs. liché číslo) nesouvisí s Prahou, ale se směry. Směr západ -> východ a sever -> jih má číslo liché a opačné směry sudé. S Prahou to vůbec nesouvisí. Vlak Cheb - Praha bude mít číslo liché a vlak Praha - Ostrava taky. A opačně. Takže zas kecáš.
No samozřejmě, kraj objedná dopravu na území kraje a dráhy (nebo soukromník) jezdí to, co se objednalo. "Krajské" jízdenky (třeba pro IDS JMK) si nevymyslel nikdo v Praze, ale krajští konšelé v Brně. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červenec 13 2020, 18:48 Předmět:
A jsme zas u toho - ty pravidelný rozestupy osobních vlaků umožnilo jen to, že se uvolnilo místo na kolejích, který dřív zabírala nákladní doprava. Bez toho odbourání velký části nákladního provozu by to nikdy takhle uspořádat nebylo možný. Víš prd a ještě to měkký okolo. Já tady mám koleje koridoru na přímej výhled - těžko mě můžeš podezírat z toho, že bych neviděl rozdíl v intenzitě provozu a v tonáži souprav dnes a v době těsně po Plyšáku. A i přes to, že tady kolem dneska jezdí kromě Černý Díry (na peníze) i Jančura, LeoExpres a METRANS plus občas nějaká souprava dalších přepravců, specializovanejch na některý nerosty, ropný produkty a podobně, tak v dnešní době za 24 hodin po trati 010 projede míň než polovina toho, co po ní projelo za stejnou dobu před 25 lety ... I proto si tvůrci GVD mohli vystavit "vokna" pro osobní spoje tak, jak jsou nastavený dneska - jestli tohle někdo nevidí, tak už nevím ... A to snížení tonáže/počtu souprav taky zavdalo důvod propustit tolik lidí nejen z oboru vlakovejch a lokomotivních čet, ale i z oblasti zabezpečení dopravní cesty. Dneska soukromí dopravci tvrdě shánějí všecky ty profese, který Černá Díra před 10-15 rokama hlava nehlava propouštěla - speciálně jezdící personál, protože požadavek ten "nejezdící" zůstal na krku SŽDC a ta dnes kvůli nárůstu provozu právě i kvůli soukromým dopravcům shání lidi kde může a kde nemůže, snaží se naházet co nejvíc pracovního vytížení na ty, který tam doposud vydrželi ... My to tady vidíme nejlíp - stejně jako útlum těžby uhlí poznaly nejvíc města jako Most, Chomutov a okolí nebo Ostrava, Karviná a okolí, útlum hutí a těžkýho strojírenství postihnul nejvíc Kladensko a Ostravsko, tak útlum dopravy na dráze nejvíc postihnul Třebovou a její okolí - tady totiž kromě pár fabriček místního průmyslu a strojírenskejch podniků navázanejch zase na dráhy nic jinýho nebylo - a než se lidi propuštění dráhama uchytili jinde, trvalo to minimálně 10 let - teď by je dráha zase chtěla zpátky ...
A jízdní řády se generujou centrálně, jako výtah z GVD - s tím, že se do něj zanášejí krajský požadavky, ale nikdo už nedělá koordinaci těch požadavků mezi sebou - a to nebylo rozhodnutý na krajský úrovni, ale zas centrálně. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne po červenec 13 2020, 18:53, celkově upraveno 1 krát.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.