Druhá prototypová tramvaj ev. č. 6002 byla již v roce 1956 kvůli zkouškám předána na úzkorozchodnou tramvajovou síť do Liberce, jednalo se o první tramvaj typu T nasazenou na úzkorozchodnou trať. O rok později byl vůz převezen do Bratislavy. Tam jezdil v pravidelném provozu do roku 1977, kdy byl předán pražskému Muzeu MHD. Rekonstrukce tramvaje se dlouho vlekla, do původního stavu byl vůz uveden až v roce 1999. Zajímavostí je, že ve všech městech jezdil s původním pražským evidenčním číslem 6002.
V Bratislavě také jednu historickou máte - č.215, jedna je i v Košicích. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt květen 07 2020, 21:49 Předmět:
Liberec se předělával (v 90. letech) na klasický rozchod, úzká snad zůstala jen linka do Jablonce. Pamatuju si ty "tříkolejný" tratě. A v Ostravě měli klasiku rozchod, tak to jezdilo v Liberci na klasice.
A fakt jo:
citace:
Z důvodu nedostatku tramvají zakoupil Dopravní podnik města Liberce v polovině 90. let osm ojetých vozů Tatra T2R z Ostravy. Liberec se tak stal poslední městem na světě, kde byla typová řada T2 provozována v běžném denním provozu.
To imhd.sk je zajímavá stránka! Díky _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Huberte, v Liberci byly co si pamatuju tramvaje s úzkým rozchodem (asi metr), tam asi jezdilo něco jinýho.
Ty tramvaje byly navrženy tak, aby tam šlo dát podvozky s normálním i úzkým rozchodem. Kromě Liberce má 1000mm i Bratislava a taky tam T2/T3/T6 normálně jezdily/jezdí.
V Liberci je část kolejí tříkolejná pořád, právě proto, že linka do Jablonce zůstala na úzkém rozchodu. https://mapy.cz/s/dekuzokucu
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt květen 07 2020, 22:10 Předmět:
Aha, T2 se dělaly na všechny tři rozchody. Já jsem po plyšáku do vnitřního Liberce už nejezdil ale za bolševika tam byl dvojkolej úzkorozchod. Divný je, že to po městě předělali na trojkolej a nechali úzkorozchod do Jablonce. Tady do Jablonce trojkolej končí: https://mapy.cz/zakladni?x=15.0756518&y=50.7622923&z=17&pano=1&source=pubt&id=18589439&pid=70324785&yaw=2.504&fov=1.257&pitch=0.314 Zajímavý, že tam není směrová výměna.
Někdy kolem roku 1995 trať, co je souběžná se silnicí do Jablonce celou rekonstruovali. Jezdil jsem kolem do Jablotronu když byl ještě malej. _________________ Jirka
Divný to je, je to nejspíš další z hloupých rozhodnutí typu ušetříme... Jeden čas se Liberec s Jabloncem ani pořádně nemohly dohodnout, jak tu linku platit.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt květen 07 2020, 22:15 Předmět:
Kdo byl malej? Ty, nebo Jablotron
Podle mě tam ta tříkolej končí, poněvadž je v plánu (otázkou, jak dlouhodobém) to udělat na normální rozchod až do Jablonce.
Jinak kromě tramvaje měly Liberec i Jablonec MHD každé město svoje. Za komoušů měl Liberec dopravní podnik a v Jablonci tehdy MHD provozovalo tehdejší n. p. ČSAD Ústí nad Labem. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt květen 07 2020, 22:27 Předmět:
Dyť jó
Jinak ten šéf Jablotronu u mě má plus. Skoupil v Jizerkách (kam jsme jezdili na podnikovou chatu, naši poprvé někdy 1972 a naposledy asi 2010) louky a nechal je být. Čímž zapříčinil, že je nikdo nezastaví barákama. Což je fajn. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá květen 08 2020, 19:27 Předmět:
Řekl bych, že až znovu DP zavede linku 23, tak tam budou tyto tramvaje "doma". Těším se! _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Nov 20, 2012 Příspěvky: 1453 Bydliště: Praha
Zaslal: so květen 09 2020, 11:59 Předmět:
Podle informací, co jsem získal z muzea, budou T2 jezdit jenom příležitostně. Nebudou v pravidelném provozu. Na lince dva teď jezdí "na zdravotní vyjížďce" staré střešovické dámy. Prý jim velmi škodí dlouhodobé stání.
Jízda v tramvaji s palcovým zrychlovačem má svoje kouzlo, neplánovaně jsem jel až na konečnou a zpět
A kdo se chce ještě projet T6, tak má poslední příležitost. Postupně jsou stahovány s provozu. A nedávno začal poslední kurz pro nové řidiče, kde se ještě T6 "učí".
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.