Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út duben 14 2020, 21:56 Předmět:
No jo, ještě jsou zbytky u autobusového stanoviště Na Knížecí. To je přeložka někdy z počátku osmdesátých let, když se stavělo metro.
Není ovšem důvod to měřit - nejchytřejší z nejchytřejší tvrdí (a samozřejmě nadále tvrdit bude), že jde o koleje pouze pro tramvajovou dopravu. Což je mylný názor, který je vyvrácen (nejen) fotografiemi, na nichž se v různých letech vyskytují železniční vozidla.
Nejde (či spíše nešlo) tedy o tramvajovou trať, nýbrž o plnohodnotnou železniční vlečku.
A jen na okraj - tramvaj v Praze má stejný rozchod jako železnice s normálním rozchodem. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 14 2020, 22:29 Předmět:
Ale nemá stejný koleje. Tramvajový těleso je lehčí a tramvajová kolejnice má mělčí žlábek, než jak je vysokej nákolek kola pro dráhu. Pokud tam jsou koleje určený pro drážní vozidla, jsou na vnitřní straně "obložený" podobně jako na přejezdech - v podstatě stejnou příložkou, jako u tý tatranský električky, která je v prvním postu vlákna. Koneckonců tady si to můžeš přečíst černý na bílým, jak se odlišujou žlábkový kolejnice od nežlábkovejch a jak se lišej vejšky okolků. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út duben 14 2020, 22:34 Předmět:
No vždyť to říkám. Bude mlet furt svoje. Po těch kolejích jezdila vozidla pro železnici. Ale možná to tehdy nevěděli, protože jim to nikdo tak chytrý neřekl
Na té fotce, jak odkazoval elektrosvit je dle tebe co? Úplně stejná kolejnice, jako ty na Smíchově.
Jen pro úplnost, ono to je jaksi logické. Ale myslíš, že tou vlečkou prostředkem ulice svištěli s tramvajemi a "prasaty" šedesátkou? Tam když něco strkali sem a tam (a že strkali, jsem se na to jako malý jezdil o prázdninách koukat) tak to jelo krokem.
A když už na něco odkazuješ, přečetl sis ten odstavec aspoň?
citace:
V Brně se používají speciální profily kol i kolejnic, které jsou podobnější železničním. Ostravská tramvajová síť má profily takřka shodné se železničními, používají se zde také kola s výrazně vyššími okolky než v ostatních městech...
Brání něco tomu, aby tyto kolejnice byly použité na vlečky vedené ulicemi i v jiných městech? Nebo tomu, aby postavili těleso s vyšší únosností a použili žlábkové koleje?
Tady: https://mapy.cz/s/pefosojeto máš tu vlečku v Brně na výstaviště. Co tam je? Žlábková kolejnice. Co po tom jezdí? Železniční vozidla.
Tak co tady furt meleš... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st duben 15 2020, 8:05 Předmět:
Ano, nahrazují se tím tratě, kde byly použité panely. To moc nevydrželo a moc se to neosvědčilo. Nyní se dělá to, že se použije bezžlábková kolejnice a ten pás se zakryje trávou. Tramvaj jede jako "po trávníku" a přináší to dosti znatelné ztišení tramvajového provozu.
Nevýhodou pak je to, že ten pás není použitelný pro vozidla IZS v případě potřeby. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7620 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st duben 15 2020, 17:38 Předmět:
Ale o tom se tady už dvě stránky bavíme, Plho!
--
Abych to zrekapituloval. EKKAR tvrdí, že je tam žlábková - tramvajová kolejnice (tedy že jde o tramvajovou trať) po níž nemohou jezdit železniční vozidla. No a já tvrdím, že se mýlí. Žlábková kolejnice přece nevylučuje provoz železničních vozidel. Toť celé. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4051 Bydliště: Zlín
Zaslal: st duben 15 2020, 18:03 Předmět:
Tak tos asi někde něco přehlídl, protože EKKAR se přece nikdy neplete, což nám na tomto fóru denně dokazuje. Zejména u železniční problematiky bych se mu neodvážil oponovat.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5008 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: st duben 15 2020, 19:05 Předmět:
Koľajnice so žľabom sa robia aj pre vlaky, len ten žľab je hrubší a zrejme aj hlbší. Môžem dodať foto, kde je električková aj vlaková koľaj so žľabom vedľa seba, na porovnanie rozmerov. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.