Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32697 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 13 2020, 13:30 Předmět:
Jestli to má symetrickej sekundár (odbočky vyvedený symetricky kolem středu), tak bych se nebál to trafo použít ani k nějakýmu výkonnějšímu zešilovači - 1110VA už je dost i na nějakej menší "dědinskej" PA systém. Rozhodně pokud má dobrej izolační stav a nemá přerušený vinutí, není zralý na cestu do sběru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: út duben 14 2020, 12:23 Předmět:
Mám dvě shodná, C-trafa po 950VA každé a pod stolem. Taky mají jeden sekundár bez středu, hafo odboček P i S, celý sekundár dává 85V/11A. Origoš typy ze ZPA, které ty usměrňovače pro ústředny vyráběly.
Jsou to původně trafa z dobíjecích zdrojů pro 60V akumulátory hledačových ústředen USHD60. Oba původní usměrňovače rozebrány, měly velké bedny. Schoval jsem jen původní usměrňovače s chladičem a z diodových tablet ČKD, výborné filtry WN852, výborné 25A keramické přepínače a měřáček MP80 se stupnicemi 60-75V/0-10A.
Teď mají ta dvě céčka předřazený régl RFT ESS110 a softstart, P paralelně, S jsou do série, se středem.
Régl ve svém rozvaděči na stole, je vždy po ruce. Trafa v bedýnce pod stolem, propojený s vrchem oválnými, 7-kolíkovými zástrčkami a zásuvkami z NDR. Kolíky 10A, atest 380V.
Používaly se k jednokabelovému připojení NDR topného agregátu na rozvod autobusů Karosa C a LC.
Trafa krmí zpoza stolu nahoře v bedně umístěný, dobře odrušený usměrňovač z 50A růžových, ruských diod a 2x3ks 10G/100V ruských průmyslových kýblů. Původně to byl taky "šrot" - jeden z mnoha zdrojů SSSR sálového počítače i s chladicí turbínou.
Ta turbína ale chladí hlavně zatěžovací odpory pro výstupy zesilovačů, co jsem do té bedny umístil taky. Různě klemovatelné, 4ks TR645 8R2/100W.
Na výstupu tohoto zdroje, jsou ještě ve dvou rozsazích nastavitelné, proudové pojistky podle A. Krause, od 0,5 do 5A a od 5A do 10A. Osazeny 2x4ks MJ15003/15004, dva voltmetry MP120 a dva ampérmetry MP120. Upravený-přelepený stupnice výprodejních, rozvaděčových kV-metrů a kA-metrů, co jim stačilo doplnit šunt a odpor.
Je to celé i s tím rozvaděčem v provozu už od roku 1995, kdy jsem ty dobíjecí usměrňovače získal za cenu Fe.
Lepší zdroj na výkonové týrání zesilovačů jsem nikdy předtím neměl. Osvědčil se báječně, hlavně při týrání prototypů pro Aldax, ale i pro regulované nájezdy, testování i ochranu opravovaných, továrních výkonových modulů. Mimo QSC a všecky Quilterovy koncepce.
Zdroj pro testování autozesilovačů mám vytvořen taky z "odpadního" trafa, taky je pod stolem. Původně to je 1,6kVA trafo ZSE, s jádrem EE60x80, s primárem 210-250V a sekundárem 11-15V pro velký trasy halogenového osvětlení. Bylo demontovaný při rekonstrukci - rozšiřování a přechodu na dílčí menší toroidy.
Na stole je jen další krabice s přepínači, je připojitelná na régl pod ním. Uvnitř grec z těch ruských 50A diod a šesti paralelních průmyslových kondů 100G/25V, 25/50/100A ampérmetr, větrák a svářečkový motýlkový svorníky na 16mm2 lanka s oky.
Některý déčkový monobloky, jako třeba MacAudio Fearless One, si při plným výkonu braly 120A.
Takže tohle a podobný jednoúčelový trafa rozhodně nevyhazovat, kór s takovým výkonem a hafo P/S odboček.
Určitě se brzy povede sehnat mu bráchu-dvojče a vytvořit něco podobného, nebo určitě lepšího. Lze dobře využít i těch nízkých napětí mezi sekundárními odbočkami a pokud má primár postaru 220/120V, lze ho mj. využít jako autotrafo v obou směrech, třeba pro napájení projektorů, od kterých se ztratila původní trafa pro 120V/500W/1000W žárovky. Ale převíjet tyhle druhy traf, třeba na symetrické vinutí, to se nemůže vyplatit už jen cenou mědi.
Za trafa podobných výkonů a vlastností se dnes platí hrozný rakety. Nechával jsem před 5 lety dělat v Tronicu 1,5kVA EI precizní, oddělovací trafo 230/230V a stálo skoro 5 prutů..
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: út duben 14 2020, 12:49 Předmět:
Sinclarovu esej sa mi čítať nechce ale prikláňam sa s názoru že v dnešnej dobe je to trafo nevyužiteľné. Neviem si totiž predstaviť nič rozumné kde by sa dalo použiť. A mimochodom kto dneska nabíja baterku v aute? Tá doba je už dávno preč.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32697 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 14 2020, 14:36 Předmět:
kutilmil napsal(a):
Sinclarovu esej sa mi čítať nechce ale prikláňam sa s názoru že v dnešnej dobe je to trafo nevyužiteľné.
Jseš blbej jak daleko vidíš. Za trest za tvoji přezíravost bych ti naordinoval povinný opisování Sinclairova "špalku" 10x před spaním nejmíň měsíc den co den.
kutilmil dál napsal(a):
Neviem si totiž predstaviť nič rozumné kde by sa dalo použiť. A mimochodom kto dneska nabíja baterku v aute? Tá doba je už dávno preč.
Právě dnes, když se v autech rozmohly kurwítka typu inteligentní batery managorment (auto kvůli ušetření pár deci paliva jede jen na baterku s odpojeným buzením alternátoru (!!!) a altík se nabuzuje jen v momentě, kdy auto brzdí motorem nebo jinak zpomaluje anebo pokud napětí na baterce klesne pod 11,5V) je totiž skoro nutný mít k dispozici kloudnou nabíječku i doma, protože ta D E B I L N Í elektronika vynucovaná €urochujskýma bruselčíkama je schopná tě nechat přijet domů a vypnout motor s baterkou vybitou na 15-20% nominálního náboje. Druhej den na takovou baterku sotva nastartuješ - a batery managorment do ní okamžitě začne prát plnej výkon altíku, aby ji co nejdřív dobil - samozřejmě pokud to není AGM provedení, za půl roku bez každodenního připojování po zaparkování k nabíječce je na vyhození... Jak to má udělat člověk, parkující na ulici nebo na sídlišti každej den někde jinde, na to už ti ale žádnej z a s r a n e j bruselčík neodpoví ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: út duben 14 2020, 14:46 Předmět:
A naco ti bude hentake trafo ekkare? To jako budu tahat k autu 50 kilovu nabijačku? A vubec to proste robit nebudu aby sem po zaparkovani nabijal baterku. Kedisi sa to tak robilo a baterka stála polku výplaty. Tá doba je už chvalabohu preč.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.