Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Automatic. pridavani plynu na aute?

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
anonym






PříspěvekZaslal: po červenec 02 2007, 1:22    Předmět: Automatic. pridavani plynu na aute? Citovat

Zdravim,
nevi nekdo , jak by se na aute dalo vyresit (asi nejspis programove) automaticke pridavani plynu? Aby auto jelo treba v terenu samo co nejpomaleji (na minimum plynu), a v pripade potreby - pokud otacky klesnou pod nejakou nast. mez , si samo pridalo plyn (ale jen tolik aby v pohode jelo )... Dik za kazdou radu
Návrat nahoru
taz



Založen: May 16, 2007
Příspěvky: 316
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2007, 4:05    Předmět: Citovat

To snad řeší tempomat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2007, 6:49    Předmět: Citovat

spolehlivé průmyslové servo+ ošetření logikou proti všem možným i nemožným poruchovým stavům, v amatérských podmínkách to nejspíš povede k hazardu kterým můžeš sebe i jiné krásně zabít. Je to náročný úkol i pro vývojové centrum automobilky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
heldybeldy



Založen: Apr 25, 2005
Příspěvky: 488
Bydliště: Spišská Belá

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2007, 7:00    Předmět: Citovat

Na elektrocentrale je odstredivy regulator, pri poklesu otacok cez pruzinu prida plyn.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2007, 7:26    Předmět: Citovat

Snad kazde dnesni auto ma na volnobeh servo. Takze jes si schopno udrzet volnobeh pri ruznem zatizeni
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červenec 02 2007, 15:06    Předmět: Citovat

Myslím, že "Anonymovi" se jedná o něco, čemu se ve starších autech říkalo RUČNÍ PLYN - prostě manuální nastavení základního volnoběhu, s kterým se dalo z palubní desky manipulovat a tím udržovat jakési minimální otáčky. Tempomat nefunguje u překopaných aut a asi by i těžko udržoval třeba rychlost 0,5km/h. Pravděpodobně tím chce vylepšit nějaký trialový speciál, aby mohl přibržďovat oběma nohama dělený brzdový pedál jako na traktoru a nemusel přitom držet nohou nějaké základní otáčky na motoru, aby mu to v "sekci" nezdechlo. Radím a) vykašlat se na elektroniku a vyvést paralelní lanko od plynového pedálu na ruční páčku podobnou té, kterou používaly bicykly Favorit k řazení převodů - takové ty hliníkové packy na dolní trubce rámu bez aretovaných poloh s vroubkovaným kolečkem jako dotahovací maticí na nastavení tuhosti nebo b) pokud máš auto s elektronickým pedálem plynu (= není žádný mechanický spoj mezi pedálem a motorem, na pedálu je zapouzdřený potenciometr, ze kterého si elektronika snímá pomocí SW vyhodnocení polohy pedálu) tak obyčejný několikanásobný přepínač - kolik drátů vede k potenciometru u pedálu, tolik jich musíš přepnout najednou na jiný, manuálně do určité polohy nastavitelný potenciometr, umístěný na palubovku - stupnici si už namaluj sám. Je dobré dodržet hodnotu odporu dráhy, i když ta by nemusela být až tak kritická, protože tyto poťáky jsou většinou zapojeny jako nezatížený napěťový dělič, na jeden jejich konec je zapojeno určité referenční napětí, poskytované ŘJ motoru, druhý konec je uzemněn a signálem je podíl tohoto napětí, snímaný jezdcem a vyhodnocený ŘJ motoru. Kontaktuj servis, kde dělají Tvoji značku, poradí Ti skutečné hodnoty a polaritu. Velmi důležitou činností u této záměny je kalibrace toho manuálního poťáku, a nějaká aretace, abys ho před přepnutím neměl nastavený na plný plyn, aby třeba vůbec nešel nastavit na víc, než (například) 30% maximálních otáček... V tomto případě elektronika zařídí zbytek, pokud je přídavný poťák stabilní a "nechrastí", udržuje nastavené otáčky poměrně přesně - můžeš se starat jen a jen o volant a brzdy...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
anonym






PříspěvekZaslal: ne listopad 04 2007, 8:40    Předmět: Citovat

Neviem preco su vseobecne prispievatelia, a to nielen do tohoto fora, posadnuty myslienkou vzdy poskytnut co najmenej informacii. 1000 krat som uz na roznych forach videl ako ledva ledva vykokcu problem vytrhnuty z kontextu a velku namahu da prispievatelom vobec vydedukovat k comu to ma byt (co dotazujuci sa vie odzaciatku ale za krista nenapise spolu z otazkou) a podla toho poradit. Je to stare terenne auto, ma to byt nieco ako tempomat, je to traktor, ide to po rovnej ceste, po leste, lunochod... ma to el. plyn, automat, manual ??? pohana to bioreaktor na konsky hnoj, LPG, para???
Návrat nahoru
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19523
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne listopad 04 2007, 11:00    Předmět: Citovat

Ono nejde o přispěvatele, ale o tazatele. Asi si představuje, že by prozradil moc, co kdyby mu ten jeho nápad někdo ukradl a dal si ho patentovat a homologovat...?
Navíc jsme na bastlírně elektroniků, ne motoristická poradna.
Automatické rozsvěcení světel - no prosím, hlavně, když původní ovládání zůstane funkční. Instalace autorádia, proč ne? Když se nezapomene na pojistky. Sice podle zákona se do vozidla smí montovat pouze zařízení k tomu účelu schválené, o čemž si můžeme myslet svoje, ale u výše uvedených se to tak důsledně nebere.
Naproti tomu zásahy do skupin vozidla s bezprostředním vlivem na bezpečnost (a tím tempomat bezesporu je, proto také se schvaluje zejména s ohledem na to, jak spolehlivě se odpojí v případech, kdy by jeho funkce mohla způsobit škody na životech, zdraví a majetku; jen si vzpomeňte na ten průšvih u Rencků, kolik jich upravovali, když se jeden, homologovaný, zbláznil a nešel vypnout). Zkrátka tady nemá nějaký bastl co dělat a my bychom se měli zdržet rad i v případě, že se na jasnou otázku nabízí jasná odpověď.

Mimochodem - opět jde o anonyma. Tentokrát je to jeho 14. příspěvek z IP 213.215.80.205 (janosku.imafex.sk), z této IP je tu registrován Jessy (22 příspěvků), na kterého mi ale způsob, jakým otázku položil, nějak nesedí. Ty minulé dotazy byly daleko jasnější. Tak nevím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund