Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4047 Bydliště: Zlín
Zaslal: so prosinec 21 2019, 12:54 Předmět:
A na tom přejezdu svítí nějaká zelená? Bavili jsme se o situaci, kdy tam nesvítí nic.
Za volantem neplatí, jestli něco musím nebo nemusím, protože se mi nechce. Na přejezdu tahá řidič auta za kratší konec a když bude porušovat zákon, který jasně říká, že na přejezdu má přednost vlak, a ten vlak ho srazí třeba i při těch 10 km/h, kterýma má jet při nefunkčním PZZ, tak to pravděpodobně nepřežije.
Z práce ale vím, že 98 % řidičů si nějaké nesvítící bílé na přejezdu, kde bílá jinak svítí, ani nevšimne. Občas někdo trochu zpomalí, ale že by se někdo opravdu rozhlédl, to nastává výjimečně, i na nepřehledných místech. Takže je zřejmě nutné metodu zabezpečení přejezdů změnit, protože s dnešní většinovou populací není kompatibilní. Význam bílého světla bez problému chápou asi jen zaměstnanci správy sdělovací a zabezpečovací techniky SŽDC
Pro zajímavost - ve většině zemí včetně Německa nebo Rakouska nic jiného než červené světlo na přejezdech není.
Naposledy upravil Lukas-Peca dne so prosinec 21 2019, 13:03, celkově upraveno 1 krát.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4964 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: so prosinec 21 2019, 13:02 Předmět:
Pokiaľ semafor nefunguje, riadi sa predsa dopravnými značkami.
A nepleť dokopy križovatku a železničné priecestie, je to podstatný rozdiel.
Navyše pokiaľ by nešla elektrika, tak by to železničiari určite vedeli, a vlaky by na tom úseku spomalili a húkali ako o život. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so prosinec 21 2019, 19:23 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
protože s dnešní většinovou populací není kompatibilní.
Hm. Zajímalo by mě, co tedy je s dnešní většinovou populací kompatibilní. Protitankový zátaras? _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so prosinec 21 2019, 20:00 Předmět:
Elektrika jít nemusí a myslím, že i poměrně dlouho. Podobně, jako je tomu u telefonních ústředen.
Je to informace stará asi tak 12-15 let - tehdy mi mechanik od plechový boudy řekl, že z akumulátorů by měla dvoje světla na dvou přejezdech jít nejmíň 30 hodin, tenkrát byly ještě bez závor a také na výstražnících neblikala bílá.
A že to není primárně závislé na běžné síti. Což jen potvrzuje, co tady už zaznělo - že je vše napájeno přímo z akumulátorů, které jsem v té boudě zezadu opravdu viděl - tenkrát velké nifky v dřevěné base.
Ty jsou zřejmě se síťovým zdrojem přímo propojeny podobně, jako tomu bylo a dosud je u větších telefonních ústředen.
Tedy síťové zdroje kryjí běžnou spotřebu zabezpečovačky a akumulátory slouží zároveň jako filtr, nebo ke krytí odběrových špiček.
V mezičase, kdy jde síť, jsou asi akumulátory udržovány plně nabité.
Kolik žerou závory, nebo nakolik od té doby navýšili kapacity akumulátorů nevím.
Na to jsou tu jistě kluci od železný dráhy, co to určitě budou vědět přesněji.
Letos v létě jsem šel zkratkou od benzinky přímo po kolejích.
Všiml jsem si, že kromě klasických izolovaných úseků, je před přejezdem a za přejezdem, hnedle vedle kolejí, ještě pár dalších čuramentů. Patrně nějaká optočidla, nebo něco takového.
Mělo to vysoké krytí, taková odlitá krabička na tlusté nožce, kterou ASI vede kabel. Z krabičky čouhá bokem asi centimetrová trubička, namířená směrem do kolejiště, nad horní rovinu obou kolejnic.
A bylo tam ještě něco, montované přímo na boku jedné z kolejnic, co nedovedu popsat a vedly od toho dva silné, izolované dráty do odlévané krabičky s viditelně zaústěným kabelem.
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 975 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: so prosinec 21 2019, 21:31 Předmět:
Někdo se tu ptal na přejezdníky - ty jsou jen tam, kde přejezd nemá navázanou kontrolu do nějaké stanice - typicky vedlejší tratě, kde nejsou návěstidla a jsou neobsazené dopravny, zkrátka tam, kde nikdo jiný než fíra poruchu PZZ nezjistí.
Standartně se kapacita akumulátorů počítá na 6 hodin provozu, reálně ale vydží i den, záleží jak moc často bývá výstraha. Po 6 hodinách bezproudí je stejně povinnost zavádět OP rozkazy, takže vlaky se začnou chovat, jako by PZZ nefungoval.
Odběr je různý dle typu, zrovna nedávno jsem to měřil - PZZ se 6 výstražníky, 4 závorami zvedanými naráz, bez pozitivky - 1A základní stav, 18 A výstraha, 38A při zvedání závor. To všechno na 24V.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4047 Bydliště: Zlín
Zaslal: po prosinec 23 2019, 12:31 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Lukas-Peca napsal(a):
protože s dnešní většinovou populací není kompatibilní.
Hm. Zajímalo by mě, co tedy je s dnešní většinovou populací kompatibilní. Protitankový zátaras?
Člověk by řekl, že mimoúrovňové křížení. Pokud ho teda odborníci postaví tak, aby na ty koleje nespadlo jako ve Studénce. Na tratích se silnějším a rychlejším provozem, speciálně pak na vícekolejných, ale přejezd nemá co dělat a byla chyba, že se při výstavbě koridorů ty přejezdy dříve nerušily.
Jinak dopravní opatření se zavádí už po třech hodinách bez síťového napájení.
Kromě kolejových obvodů se dnes hlavně na vedlejších tratích používají i počítače náprav, čidlo obsahuje dvě cívky, detekuje se průjezd kola, vyhodnocuje se směr a podle toho se počítá počet náprav v daném úseku. Čidlo vypadá jako šedá podlouhlá krabička se zkosenou hranou namontovaná z vnitřní strany kolejnice kousek pod její hlavou. Optočidla se nepoužívají.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po prosinec 23 2019, 12:48 Předmět:
Díky za vysvětlení, je to zajímavá technika.
Pokud by ty protitankový zátarasy byly spustitelný, tak určitě.
My některý lidi, jsme hrozný hovada. Plus k tomu to, že dneska se za volant dodávky dostane opravdu kdejaký hňup.
Na jeden z těch nechráněných /bez závor a přímých výstražníků/ vidím ze dvorka. Loni v létě tam nějaký šulda s velkou dodávkou normálně stál, přímo v kolejišti a vybavoval se do telefonu. A od Biskupic jsem slyšel houkat vlak.
Čekal jsem nějaký divadlo, ale odjel náhodou včas.
Při tom telefonování nemohl vlak, ani 300m vzdálený výstražníky do auta slyšet.
A tak je to teďka skoro všude.
Relativně nízký počet srážek s vlaky, pokládám spíš za neuvěřitelný štěstí a díla náhod, než cokoli jiného.
Jsme prostě hovada a na všecko-všecky okolo, kromě sebe, sereme.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4047 Bydliště: Zlín
Zaslal: po prosinec 23 2019, 12:54 Předmět:
Protitankové zátarasy používají třeba v Rusku. Jednak si myslím, že ve střední Evropě je trochu jiná mentální úroveň řidičů než někde na Sibiři a takové opatření si můžeme odpustit, ale hlavně by ten zátaras musel být třeba 30 m před přejezdem, aby nehrozilo, že kvůli němu uvázne kamion v kolejích. Potom ale podstatně vzroste délka přejezdu, tedy i předzváněcí doba a řidiči budou ještě více nervózní z dlouhého čekání a tím spíš se budou pokoušet to stihnout. Navíc při intenzitě provozu na našich tratích by to dopadlo tak, že by se kvůli té dlouhé předzváněcí době přejezd zavřel v pět ráno a otevřel v sedm večer.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.