Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Měřič kapacity olověného akumulátoru

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Nagant



Založen: Nov 11, 2005
Příspěvky: 1064
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: po duben 03 2006, 8:26    Předmět: Měřič kapacity olověného akumulátoru Citovat

Nemáte někdo postavený nějaký jednoduchý měřič kapacity olověného startovacího akumulátoru 12V? Aby se autobaticky odpojil po snížení na určité mezní napětí a bylo možné následně přečíst kapacitu, resp. čas...
Vím, že teď bylo v modrém PE/AR 5/2005 nějaké docela elegantní zapojení, ale je to dost složité a tedy i stavba a shánění součástek by zabralo hodně času.
Nebo jak zjišťujete, že se aku začíná blížit ke svému konci?

Nevím, zda mi akumulátor neodchází, dnes ráno to udělalo při prvním startování jen bla, při druhém obdobně a teprve při třetím to motor protočilo a ten naskočil. Ale možná byl jen zalehlý motor či nějaké ložisko apod. Nevím

Aku o víkendu nabiju a uvidím (naposled jsem nabíjel asi před dvěma měsíci, do práce jezdím denně delší trasy).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
miroja



Založen: Feb 28, 2006
Příspěvky: 1804
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

PříspěvekZaslal: po duben 03 2006, 9:36    Předmět: Citovat

Aky stary mas akumulator? Ake stare auto a kolko km mas nabehane?Skontroluj si regulator napatia ci Ti spravne dobija akumulator a tiez pozri starter. Priblizne takto sa spravaju aj kratke uhliky v startri.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nagant



Založen: Nov 11, 2005
Příspěvky: 1064
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: po duben 03 2006, 9:56    Předmět: Citovat

Auto Ford Escort kombi 1.8i 16V, výroba 04/1996. Aku nepůvodní, nevím jak stará, auto mám z bazaru cca 1,5 roku, aku je FRAM 65 Ah (je mi jasné, že je to přiliš velká kapacita, má být 44-50Ah, ale bylo to tam).
Dobíjení zdá se v pořádku, kolem 13,8 V na aku. Napětí na aku naprázdno před minulým dobíjením cca 12,5V.

Aku vcelku bez problémů dvě zimy, jen tuto zimu jsem často nastartoval napodruhé, přesněji - poprvé protočilo, naskočilo a hned chcíplo, napodruhé již v pořádku.

Stav tacho cca 95 000, reálně předpokládám 195 000 km.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
miroja



Založen: Feb 28, 2006
Příspěvky: 1804
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

PříspěvekZaslal: po duben 03 2006, 12:36    Předmět: Citovat

No pri tych 195 000 km by to uz mohol byt aj starter. Pomohlo by, keby si vtedy, ked Ti to nestartuje mohol skusit nastartovat auto cez kably z ineho auta. Dalo by sa overit, ci je to starter alebo akumulator. Neskusal si merat napatie v palubnej sieti, ked rozsvietis svetla, zapnes ventilator, vyhrievanie zadneho skla...skratka pri zatazeni? Ak su kratke uhliky na alternatore alebo blby regulator, nemusi stacit dodavat energiu pri vacsom zatazeni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tal



Založen: Feb 11, 2005
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: po duben 03 2006, 15:25    Předmět: acu Citovat

měl jsem podobné prob. u ford transit startér tam má 4 uhlíky a jen dva ještě ok startér točil málo po výměně vše ok zdravim.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mourek



Založen: Sep 17, 2005
Příspěvky: 1285
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po duben 03 2006, 17:45    Předmět: Citovat

Tady nejde tolik o kapacitu jako o vnitřní odpor, můžeš mít uvolněný přívod ,nedoseedací uhlíky apod.Mě to dělalo u stařičkého Trabanta , tam je to horší vzhledem k 6V, a problém byl ve statoru. WSložil jsem ze tří blbých startérů jeden a jede to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nagant



Založen: Nov 11, 2005
Příspěvky: 1064
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: po duben 03 2006, 18:15    Předmět: Citovat

Tak už to zdechlo úplně. Dojel jsem domů a zkoušel párkrát zastartovat a už to nešlo, jen cvakání, i kontrolky pohasínají. Pól - na baterce byl plný soli z kyseliny, horko těžko jsem jej z aku sundal. Vyčistil jsem ho a baterku šoupnul na nabíječku. Chviličku to do ní cpalo 4A, po cca 20 minutách to kleslo na 1A.

Tak nevím, nabíjím to nabíječkou Absaar 5A, o které si taky nemyslím nic zvláštního. Buď je ten aku vcelku nabitý a problém byl v přívodu, nebo se rozsypal startér, anebo má aku velký vnitřní odpor a tím pádem je v háji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19537
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po duben 03 2006, 18:23    Předmět: Citovat

Podle toho nabíjecího proudu ses trefil posledním tvrzením: jeden dva články to mají za sebou, takže celá baterka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nagant



Založen: Nov 11, 2005
Příspěvky: 1064
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: po duben 03 2006, 18:28    Předmět: Citovat

Taky si to myslím, bohužel. Baterka má sice naprázdno 12,5V, ale tím asi její klady končí. Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: po duben 03 2006, 21:30    Předmět: Citovat

Před nabíjením jsi ji měl změřit hustoměrem a po nabití tj. až neodebírá žádný proud; dosáhne plynovacího napětí 14,4V, znovu změřit hostoměrem. Nesmí být rozdíl v hustotě jednotlivých článků. Ta sůl na vývodu baterie tomu startování taky moc nepomůže. Projdi veškeré silové svorky i mínusy! Dobrý nápad viz nahoře, změřit dobíjení při zatížení, můžou být v háji diody, regulátor, uhlíky, nebo i špatně napnutý řemen.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nagant



Založen: Nov 11, 2005
Příspěvky: 1064
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: út duben 04 2006, 6:28    Předmět: Citovat

Tak je to opravdu baterka. Dal jsem jinou a už to sviští. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mourek



Založen: Sep 17, 2005
Příspěvky: 1285
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út duben 04 2006, 15:52    Předmět: Citovat

startér se opravuje hůř , tak to dopadlo dobře
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kaca



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 2817
Bydliště: Hadačka

PříspěvekZaslal: so říjen 20 2007, 9:10    Předmět: Citovat

Normálně jsme to dřív zkoušeli tak, že jsme baterii otevřeli a jeden člověk si vzal ochranu očí a díval se do baterie a druhý se zablokovaným motorem převodovým stupněm a brzdou startoval. Článek který byl vadný začal během jedné nebo dvou vteřin vařit. Samozřejmě že při tom nesmělo poklesnout napětí pod 10 až 9 V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: so říjen 20 2007, 10:41    Předmět: Citovat

Ono dosť záleží aj na výrobcovi batérie, hlavne na kvalite prepojov článkov vnútri baterky. Mne takto odišli vždy po 2,5 roku prevádzky tri baterky za sebou, Akusit, Akuma, tretia AFFA. Odvtedy som kupoval iné značky, (Vesna, Banner), tie vydržali každá šesť rokov. Sú síce o niečo drahšie, ale viac ako dvojnásobná životnosť zato stojí. Wink
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kaca



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 2817
Bydliště: Hadačka

PříspěvekZaslal: so říjen 20 2007, 10:44    Předmět: Citovat

Ano ! Nejsme přece tak bohatí, aby jsme mohli kupovat laciné věci. Rolling Eyes A to se přece vyplatí !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund