Založen: Jan 05, 2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Praha Jihlava
Zaslal: čt prosinec 05 2019, 23:20 Předmět:
Moc děkuji. Když už tady ty fotky jsou tak vysvětlím co vlastně potřebuji. Chci vyrobit nový plošný spoj a osadit ho novýma součástkama. Problém je že tyristor nemá žádné označení a též se mi nezdá ta dioda pod tyristorem a ten odpor na úzké části PS. (Je li to odpor.)
Založen: Jan 05, 2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Praha Jihlava
Zaslal: pá prosinec 06 2019, 0:37 Předmět:
Myslím že je to odpor. Má to hodnotu těch 52k a nechová se to jako dioda. A typ tyristoru? Mám doma TIC106 myslím že by tam šel použít. Modrobílou diodu bych použil tu původní.
Založen: Jan 05, 2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Praha Jihlava
Zaslal: pá prosinec 06 2019, 0:52 Předmět:
Ta modrobílá dioda asi není běžný typ že? Zítra se podívám jak je zapojeny ten chcípák. Nějak se mi to nezdá. Vždyť je vlastně zapojený do zkratu. Jdu spát. Nějak sem to dnes přetáhl. Dobrou noc a ještě jednou díky. P.
Založen: Jan 05, 2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Praha Jihlava
Zaslal: pá prosinec 06 2019, 9:30 Předmět:
Zdravím. Že je závada v zapalování sem poznal podle toho že je vadná zapalovací cívka. ( Všechny tři vývody vyvody ve zkratu. ) Po výměně cívky závada trvala. Impulzni přerušovač a výstup z alternátoru byly v pořádku. Jediná možná závada tudíž mohla být na cdi jednotce což se prokázalo. ( Jedna přerušená dioda a vadný tyristor.
pro inspiraci podobné schéma náhradního zapalování do Simsona, ověřeno.
Stop motoru zkratováním napájecí cívky pro CDI je běžný.
http://www.simsonviglu.cz/?sekce=elektrika&clanek=14
(význam svorek: 14-napájecí cívka, 2-stop, 31-gnd, 3-zapalovací impuls, 15-primár zapalovací cívky (trafa).)
Obvod s trimrem umožňuje nastavit minimální otáčky, od kterých se dá motor spustit.
Naposledy upravil Crifodo dne pá prosinec 06 2019, 11:54, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 05, 2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Praha Jihlava
Zaslal: pá prosinec 06 2019, 11:31 Předmět:
Díky všem za inspiraci. Původně sem přemýšlel o nějaké náhradě ale nakonec sem se rozhodl vyrobit novou jednotku podle té staré tak aby se plošný spoj vešel do původní krabičky. Jelikož na alternátoru v centrále není žádné místo a umístit jednotku axterně se mi moc nechtělo. Na EB sem se obrátil s prosbou o radu ohledně zapojení moji jednotky cdi a výběrem součástek protože vím že je zde spousta šikulů a odborníků.🤗 Nikde na netu sem nenašel zapojení jako je to moje.
To tvoje zapojení je ale z obvodového hlediska zcela identické s těmi ostatními (např. z babety). Liší se pouze kostřícím bodem zapalovací cívky. Když uzemníš druhou stranu zapalovací cívky (primáru), vznikne ti stejné zapojení jako u ostatních, zde zmíněných.
Ale tím nechci oponovat tvé volbě. Tu považuji za správnou.
varianta.png
Komentář:
Stačí připojit kostřící vodič na druhou svorku a vznikne zapojení funkčně shodné s Hondou.
edit: ...a přidat diodu popř. přepojit i druhý konec L5 na katodu tyristoru.
Velikost:
37.71 kB
Zobrazeno:
58 krát
Naposledy upravil masar dne pá prosinec 06 2019, 12:19, celkově upraveno 5 krát.
Na živý koniec primáru VN cievky má ísť kondenzátor od anódy tyristora, takže sa zdá, že VN cievka na tom prekreslenom zapojení je naopak. Porovnajte to s tými zapojeniami Babety. Ešte jedno zapojenie z predchádzajúceho zdroja pre inšpiráciu s iným typom tyristora
Zapaľovacia cievka funguje tak, že iskru dá pri rozpojení (kontaktu, alebo tyristora) teda odpojení napájania primáru. To si mnohí neuvedomujú. Ale spomeňme si na smer točenia rotora prerušovača a jeho vačky, kedy sme ohmetrom, či žiarovkou hľadali moment nadvihnutia kontaktu vačkou, teda rozpojenia. Katóda tyristora má teda ísť na kostru. Na ten vývod VN cievky, ktorý je ukostrený.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.