Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33919 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so listopad 16 2019, 13:35 Předmět:
Normalne do serie zapoj ampermeter, samozrejme s nim nestartuj.
Jeden vyvod ampermetra na svorku baterie, druhy na privodny kabel a potom kabel odpoj od baterie. Tym padom auto neodpojis od baterie.
Pri odpajani opacny postup, tzn. pripojit kabel na bateriu a potom odpojit ampermeter.
Založen: Jun 13, 2014 Příspěvky: 83 Bydliště: kósek od Prostějova
Zaslal: so listopad 16 2019, 15:25 Předmět:
rnbw napsal(a):
Normalne do serie zapoj ampermeter, samozrejme s nim nestartuj.
Jeden vyvod ampermetra na svorku baterie, druhy na privodny kabel a potom kabel odpoj od baterie. Tym padom auto neodpojis od baterie.
Pri odpajani opacny postup, tzn. pripojit kabel na bateriu a potom odpojit ampermeter.
Přesně to je to co nechcu, že když přijedu zaparkuju a pak odpojovat baterku a znovu ji připojovat přes ampérmetr. Všechny změřený hodnoty pak můžou bejt k ničemu. Snad jedině použít odpojovač baterie a ten před odpojením přemostit ampérmetrem..... snad jedině tak.
2 Breta: Nevím jak moc se můžu spolehnout na hodnoty změřené klešťákem kterej umí DC. Jakej máš typ klešťáku?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 16 2019, 19:05 Předmět:
Iroot napsal(a):
rnbw napsal(a):
Normalne do serie zapoj ampermeter, samozrejme s nim nestartuj.
Jeden vyvod ampermetra na svorku baterie, druhy na privodny kabel a potom kabel odpoj od baterie. Tym padom auto neodpojis od baterie.
Pri odpajani opacny postup, tzn. pripojit kabel na bateriu a potom odpojit ampermeter.
Přesně to je to co nechcu, že když přijedu zaparkuju a pak odpojovat baterku a znovu ji připojovat přes ampérmetr. Všechny změřený hodnoty pak můžou bejt k ničemu. Snad jedině použít odpojovač baterie a ten před odpojením přemostit ampérmetrem.....
Ale on ti to rnbw popsal správně, když připojíš jeden fous A-metru na vývod baterky a druhej na zatím pořád ještě připojenou káblovou svorku a potom ten kabel stáhneš z vývodu baterky, obvod se nepřeruší, protože A-metr zůstane připojenej paralelně k tý vzniklý mezeře mezi vývodem baterky a kabelovou svorkou. Tak se to dělá, pokud nemáš k dispozici stejnosměrnej klešťák nebo A-metr s dostatečně velkým rozsahem, abys ho moh připojit k autu v ještě neuspaným stavu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 13, 2014 Příspěvky: 83 Bydliště: kósek od Prostějova
Zaslal: so listopad 16 2019, 19:37 Předmět:
a jak to prakticky uděláš ?, když povolím šroub na objímcen u kabelu není místo abych připojil přemostění aniž by nedošlo k přerušení napětí do vozidlové sítě. Obvod se přeruší...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 16 2019, 20:45 Předmět:
Musíš si to předem připravit. Normálně odpojíš baterku kostřicí svorkou a pod svorku na ten špalkovej vývod baterky umístíš obtočenej holej měděnej drát. - prostě ho obtočíš a konce mu zkroutíš k sobě = utáhneš ho k vývodu. Konce necháš čouhat do strany, kde nehrozí kontakt s ničím dalším. Tím si učuníš pomocnou vývodní svorku samotný baterky - nad ni znovu nasadíš tu origo šroubovací, abys baterku normálně ukostřil. Když tu opatrně utáhneš o kousek nad původním místem, můžeš normálně startovat a všecko - a přitom pod ní máš kus drátu, na kterej se můžeš cvaknout měřicí svorkou A-metru. A když druhou svorku A-metru připojíš na šroubovací svorku kostřicího káblu a pak ji stáhneš z vývodu, A-metr zůstane zapojenej mezi vývodem baterky a tou pomocnou svorkou z drátu - a hlavní kostřicí svorkou ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 473 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: so listopad 16 2019, 21:26 Předmět:
Někde musí být odbočené napájení palubní sítě. Při měření proudu až za odbočením se logicky vyhneš nutnosti měřit vysoké proudy startéru a budeš měřit jen co si vezme palubní síť.
Já to mám odbočené přímo na akumulátorové svorce (Dacia Logan I). A třeba u starších traktorů Zetor to je odbočené až na přívodní svorce startéru.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 17 2019, 10:50 Předmět:
Hape napsal(a):
Někde musí být odbočené napájení palubní sítě. Při měření proudu až za odbočením se logicky vyhneš nutnosti měřit vysoké proudy startéru a budeš měřit jen co si vezme palubní síť.
Já to mám odbočené přímo na akumulátorové svorce (Dacia Logan I). A třeba u starších traktorů Zetor to je odbočené až na přívodní svorce startéru.
Většinou je to odbočovaný na multisvorce umístěný hned na kladným pólu baterky. Dávají to tam snad všecky automobilky - důvodem týhle standartizace je třeba i to, že při hašení auta po nehodě je nutný odpojit baterku - takže hasiči po celým světě mají přesně určený postupy, kde mají baterky odpojovat.
Ale to sem nepatří, důležitý je JAK ZMĚŘIT VEŠKEREJ ODBĚR AUTA V KLIDU.
Než se s odpojováním pro změření prplat na tý multisvorkovnici, je daleko jednodušší odpojit kostřicí kabel od baterky - ten je jen jeden a navíc přes něj teče veškerá spotřeba, takže se při měření v klidu zachytí i nežádoucí svody třeba právě v cívce startéru nebo v proraženejch diodách alternátoru. I proto se to měří právě tam. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.