Zaslal: po říjen 21 2019, 17:59 Předmět: Suzuki S Cross - hlídání tlaku v pneu - reset ?
Neporadí někdo z praktiků , zda je možné nějak vynulovat hlášení chyby ?
Mám S-Crosse r.v. 2019 , dnes jsem ve značkovém servisu Suzuki koupil
sadu zimních kol . Dojel jsem skoro domů cca 9 km,když to začalo ukazovat
chybu tlaku v pneu na třech kolech, levé přední a obě pravá. Doma jsem změřil tlak , předek cca 260 kPa , zadek cca280 kPa , což odpovídá tabulce
na sloupku vozu. Sundané letní měly všechny čtyři cca 260 kPa a nic to nehlásilo .
V návodu jsem nic nenašel , dokonce jsem se ani přes ty jejich zmatená meníčka ke kolům nedostal. Nerad bych tam zítra zase jel a byl za blbce,
který nechápe psaný text v návodu , páč chodil jen 18 let do školy .
Díky za radu .
Založen: May 21, 2008 Příspěvky: 1413 Bydliště: near Liberec (JO70MT)
Zaslal: po říjen 21 2019, 18:18 Předmět:
No jo, tahle nová auta berou jako údaj o změně tlaku v pneu data z ABS čidel, která hlídají "průměr" pneumatiky, tedy porovnávají odvalování všech kol. Když se mi takové hlášení objevilo po ujetí prvních 1000 km loni na úplně novém Peugeotu, tak jsem taky v těch různých menu na obrazovce nic rozumného nenašel. Tak jsem jako úplný ťulpas zavolal do prodejny a tam mi celý postup během 20 sec. po telefonu vysvětlili. Zajel jsem k pumpě, nafoukal na předepsané tlaky, vynuloval hlášení a do výměny za zimní jsem jezdil bez problému. Po přezutí opět po 10 km stejné hlášení.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19522 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po říjen 21 2019, 18:56 Předmět:
Jenže S-cross nemá kontrolu tlaku pomocí snímačů otáček kol (to má snad patentované jen koncern). Suzuki má ventilky TPMS. Při dokoupení druhé sady kol je nutné dokoupit je s ventilky (ty stojí skoro víc, než ty gumy) a spárovat je s řídicí jednotkou, protože mají své unikátní adresy a, pokud je řídicí jednotka nezná, začne nadávat.
Tuto kontrolu lze ale (přinejmenším u modelů do roku 2016, u novějších nevím) v palubním menu deaktivovat a jezdit bez chytrých ventilků.
Jak na to, je psáno v manuálu.
No když mu to hlásí chybu jenom na 3 kolech, tak to asi spárované má. Já na Toyotě při výměně kol a přepnutí sady ventilků musim autu říct že teď je správný tlak a auto hlídá relativní pokles. Suzuki na to bude mít taky čudl, já ho mám v kastlíku.
Kola jsou s "vysílači" ve ventilcích jak letní, tak i zimní, a dle servisu se to má s autem spárovat samo , bez dalších úkonů , což se tedy jaksi neděje....
Deaktivace není možná viz sabotáže z Bruselu .
Tak problém se snad vyřešil. Po večerním studiu manuálu, ve kterém se nic nedá najít a o tomhle vůbec ne, jsem ráno nastartoval a na "jednom kole" vyrazil do servisu. Chyba po nastartování přetrvávala . Po ujetí cca 6 km to najednou zhaslo a tváří se to, že je to ok. Opravdu pro uživatele hodnotný systém ochrany , je to stejně blbý a na nic jako všechny ty EU žárovky,vysavače a tisíce dalších nesmyslných EU směrnic a nařízení.
No vidíš, že za blbce budu - samozřejmě že jsem měl ty letní v kufru . Ovšem netušil jsem, že by to mělo vadit , když mi mechanik radil , abych
si jednu tu letní nechal v kufru místo rezervy , kterou toto auto jaksi nemá.
To bych rád udělal , protože běhat kolem auta s píchlou gumou s nějakým sprejem je blbost a dojezdové kolo za 7000 je už na mě nějak moc silný kafe . Takže asi nějak odstínit tu rezervu alobalem, půjde-li to . No je to tedy geniálně vymyšlený , pokaždé, když povezu nějaké kolo třeba na přezutí nebo opravu gumy , tak to bude na mě pískat a blikat ?
Jo a ostatní ať se moc neradují , že nemají tuto značku , od roku výroby 2019 bez tohoto podivného systému žádné auto v EU není.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19522 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st říjen 23 2019, 4:54 Předmět:
Na suzukiclub.cz je o TPMS socela výživné diskusní vlákno, ale že by se tam řešil převoz kola (nebo sady kol) s ventilky TPMS v kufru, to jsem buď přehlédl, nebo to tam není. Asi bys tam měl tuto zkušenost taky přidat...
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 785 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: st říjen 23 2019, 13:54 Předmět:
Některé vozy mají snímaní z ABS (nepřímé měření), Jiné vozy mají čidla v kolech (přímé měření) o výhodách a nevýhodách obou způsobů se rozepisovat nebudu.
U přímého měření je u suzuki výhoda že si vozidlo "jiná" čidla načte samo, u opla nebo hyundae je musíme nahrávat do ŘJ a většinou se do ŘJ vejde jen jedna sada kol (4 unikátní ID kody). Vyjímkou je mitsubishi, tam se daj nahrát 2 sady a uživatel si je potom sám přepíná.
K tvému problému, ano kola v kufru jsou problém a právě jsi se s ním setkal jsem automechanik, pracuji ve velkém auto/pneu servisu a s TPMS pracuji v tomto období denně. Mimochodem " TPMS kola v kufru" se na školeních TPMS jasně probíraj. Tak nevím jak mohl mechanik doporučit vozit kolo v kufru jako rezervu. Leda opravdu zkusit nějak odstínit signál čidla. Pracuje to na 433Mhz (v EU)
Pozor na sprej do kol, musí být určen pro TPMS jinak to čidlo nepřežije!! (zkušenost)
Já vozím "knoty" a kompresor, sundám kolo, vyndám hřebík, máznu knot, nacpu do díry, nafoukám, jedu dál. Když prorazím mám asistenční službu. Ale uvažuji o nákupu dojezdovky. http://www.dojezdovkypv.cz/
Díky za zajímavé informace. Jedna věc mi ale neleze do hlavy : když si auto samo načte jednotlivá kola , jak pozná, které je levé,pravé,zadní, přední ,
když je mohu namontovat na vůz v libovolném pořadí ? To by znamenalo,
pokud nic nezadávám, že informace o tom, kterého kola se signál porucha týká, je nějak svázán s nápravami , tj. přijímače by měly být čtyři někde blízko kol . Tak proč tomu vadí kolo v relativně vzdáleném zčásti zaplechovaném kufru ?
Ještě bych tě poprosil, pokud víš - mám předek na 260 kPa a zadek 280 kPa, ten zadek je tvrdý, nic nevozím. Když to upustím , řekněme všechna kola 260kPa, srovná se s tím systém nebo mi to bude hlásit poruchu resp. chvíli poruchu a pak se to srovná ? Díky za informaci.
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 785 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: st říjen 23 2019, 19:30 Předmět:
Tak to je další z rozdílů ve způsobu snímání signálu z čidel. Např Audi má 4 samostatné antény v každém podběhu. Tím pádem je jedno kam který kolo dám, vždy to bude fungovat. Renault má anténu jednu, ID kody čidel jsou uloženy v ŘJ v určitém pořadí a ventilky jsou barevně odlišeny aby nedošlo k záměně.
Ze zkušeností a principu bych typl že s-cross bude spadat do podobné škatulky jako audi nicméně s-cross jsem ještě neměl tu čest řešit. Navíc často automobilky nabízejí různé výbavy a v těch obyč je jen kontrolka tak že je úplně jedno kde který kolo je.
K tlakům v pneu - co udává výrobce na samolepce/chytré knize? Co Ti brání to zkusit? Odpusť třeba jen jedno kolo např na 2,4 a uvidíš, odpusť ho na 2,0 a uvidíš. Reakce systému s přímým měřením by měla být v celku rychlá a po dofoukání by měla kontrolka zase sama zhasnout, mělo by stačit ujet pár desítek metrů okolo komína - jedna z výhod přímého měření - rychlost a přesnost.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.