Založen: Jan 17, 2018 Příspěvky: 420 Bydliště: Trenčín
Zaslal: po říjen 07 2019, 7:13 Předmět:
O řadě B9 lze říct pozitivního akorát to, že je zajímavá z hlediska dizajnu - nezávisle na tom, zda se někomu takové provedení líbí, nebo ne. Z konstrukčního hlediska je zajímavá zase ta přivíjecí spojka. Ale pokud to budeme brát jako celek, rozhodně nelze říct, že by se jednalo o povedený magneťák. A to bych řekl, že jsem při jeho hodnocení ještě velmi mírný. Kdybych tady zase měl jednu takovou věc na stole na repas, asi by se mnou metly jiný emoce.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: út říjen 08 2019, 18:56 Předmět:
B90, B93 stereo "vynikal" svérázným designem až se soudruzi v Japonsku museli popadat za břicha co je všechno možné, jo mimochodem tenhle kafemlejnek prestižní značky bych si nekoupil též, nelíbí se mi i když možná nahrává jaksepatří
akai 77.jpg
Komentář:
Velikost:
27.45 kB
Zobrazeno:
56 krát
_________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Design B90/93 mi nijak nevadil, tehdy jsem hlavně řešil, aby to slušně hrálo... A nevadí mi doteď, byť je poněkud svérázný a je to těžká mrcha, kterou není za co přenášet.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19534 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út říjen 08 2019, 20:18 Předmět:
Design se ustálil na pravoúhlém uspořádání, i když si ho každý výrobce mohl přizpůsobit po svém. Například Tesla MGK10 zrovna neměl střed krytu hlav "pod" středem spojnice mezi osami cívek. Že Tascam měl páskovou dráhu mezi cívkami a Akai rozhodil cívky dál od sebe, aby hlavy mohly výše a stroj mohl být nižší? No a co? Tesla zase natočila celé uspořádání o 45° vůči skříni. Rozhodně bych to nezatracoval jen proto, že to všichni dělali jinak.
Počínaje mechanikou B5 vyčítám Tesle, že podlehla tlaku centrálních plánovačů, a napřed omezila tlakový odlitek jen na vnější rám držící profilovaný ocelový plech (B5 celá řada a B100/101), až od toho hliníku zcela upustila (B7, B9, B11x atd). Vždyť odlitek rámu řady B4 už existoval i ve vývojové verzi pro 18 cm cívky, byl lehčí a dostatečně robustní, tvarově stálý. Vůbec celá mechanika B4, když se jí vychytaly počáteční mouchy, dodnes platí za to nejméně kompromisní šasi z Tesly. Ale vývoj byl zaražen dřív, než se na tomto šasi postavil první funkční vzorek se třemi hlavami a 18 cm cívkami, případně, než vznikl první model výlisku alespoň horního panelu, jestli ten vzorek už hrál. Model odlitku jsem viděl, o ostatním jsem jen slyšel. Jestli měl někdo strach, že by Tesla porušila práva na šasi stejnou technologií lité z hliníku, či dokonce frézované z monobloku hliníku, jako Studer, Nagra nebo Stellavox? To asi ne, podezřívat soudruhy na vysokých postech z takového rozhledu je blbost, ukázalo se, že v každé době závisí rozhled na něčem úplně jiném, než na výšce postavení (tím nemyslím strážce majáků). Ale asi kapacitu tlakového lití potřebovali pro (nejspíš) vojenské účely, tak Tesla utřela kdejakou štěrbinu, a vrátila se k ocelovému plechu, ze kterého lisovala šasi už pro Sonety a bateriové magneťáky.
I tak podstatnou část hmotnosti tvořil setrvačník, motor a trafo, to železo moc ukecat nešlo, a nakonec ani ten stárnoucí, bortící se a praskající zinkal, ze kterého se tlačily setrvačníky do řady B7 a novějších, nepatřily mezi nejlehčí.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st říjen 09 2019, 18:07 Předmět:
Možná si nějaký soudruh všimnul, že na "západě" už mají "kazeťáky".
Bohužel... _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19534 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st říjen 09 2019, 19:53 Předmět:
Všechno vycházelo z nepoměru mezi minutou poměrně kvalitního záznamu na cívkáči a minutou třeba i téměř stejně kvalitního záznamu na kazetě. Ale čtyřku rychlost a úzké stopy předcházela nevalná pověst, takže 105 Kčs za 2x45 minut nepřetržitého záznamu, u kterého vyšlo nastejno, jestli mono nebo stereo, bylo prostě moc proti o něco kvalitnějšímu záznamu v nepřetržité délce 2x2 hodiny ve stereo nebo 4x2 hodiny v mono za 205 Kčs.
Že v Liberci i v Přelouči kazeťák umí, i když nepříliš pohledný vedle předražených hraček Sanyo či National, které se na pulty za koruny občas dostaly, to jsme věděli. A že by uměli lepší, to taky. Jenže jsme věděli, že mají ještě na 5 let naplánovaný materiál na cívkáče - a schvalování změny sortimentu a plánování distribuce moudrými vůdci trvalo snad ještě déle. A to se snad ještě nikdo nezabýval výrobou kazet. Na dovoz čehokoli do spotřební elektroniky byl totiž tak malý devizový příděl, že se čekalo, až se trh na Západě nasytí, a ceny půjdou dolů (samozřejmě ten pokles cen se u nás nijak neprojevil, tady se ceny stanovovaly uměle).
Nepružné plánování toho, co československý spotřebitel smí koupit, vedlo k rostoucímu zpoždění za světem. Málokterý konstruktér totiž měl tu trpělivost prosadit něco nového v zadírajícím se soukolí centrálního plánování. Ono se totiž zadíralo stále více - a zpoždění rostlo.
Ono to byla prakticky ve všech odvětvích: lidi, kteří dokázali sehnat informace a dost pružně a vynalézavě reagovat na vývoj ve světě, obvykle potřebovali zastánce na nejvyšších místech, který by jim pomohl novinku protlačit do praxe. Ale takových zastánců bylo zoufale málo.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: čt říjen 10 2019, 9:47 Předmět:
nevím nevím, v Přelouči jsem byl v 84 na exkurzi, tu obrovskou bednu kam vyhazovali ze zahořování kusy, které neprošly a která pak šla pod lis. A moje zkušenosti z B101 třikrát reklamovanou v půl roční záruce. A další kus výměnou bylo to samé akorát už mi raději chtěli vrátit peníze, protože nové na výměnu nebyly musel jsem opravovat sám . A to nemluvím o vrcholných výkřicích Bratislavské Tesly. Možná měly ty výrobky skvělé parametry, ale díky šlendriánu ve výrobě, od materíálu až po flákače či zlepšovatelském hnutí za každou cenu, byly výrobky domácí elektroniky od firmy Tesla odpad. A když jsem byl v Nemecku na zkušené, najednou jsem viděl že kvalitně udělaný přístroj uměl kde kdo, ovšem ještě dlouho po tom byly Japonské výrobky považovány za ne moc kvalitní.
Založen: Jan 17, 2018 Příspěvky: 420 Bydliště: Trenčín
Zaslal: čt říjen 10 2019, 10:02 Předmět:
A přesto všechno ještě ze všech stran slyším, jak bylo za komančů fajn. Ale uznávám, obyčejný nenáročný člověk to měl tehdy jednodušší.
Ono umět vyrobit slušný magneťák zase v zásadě není až taková věda. Uměl by to i tehdy kdekdo. I Sanyo, i National...a i mašinu špičkových vlastností by uměli udělat i v Tesle.
V Tesle to však nešlo, protože nebylo z čeho, vybavit cokoli byl problém atd. Na opačné straně pak máme křápy spomenutých japonských firem, které akorát hezky vypadaly. Jinak to byl šrot. No ano...na západě se i tehdy vyráběl i šrot. Ale byl levný (tam, ne u nás v tuzexu). Komu to stačilo, klidně si to koupil. Pak byly stroje dejme tomu střední třídy jiných značek a špičková třída zase jiných značek. Ani v kapitalismu nemá velký smysl, aby vyráběly všichni všechno. Je zbytečné aby firma vyrábějící lowcost vyvíjela a dávala na trh špičková zařízení. Beztak si to nikdo nekoupí. Kdo hledá špičkovou kvalitu, obvykle sází i na značku. Dělám to teď sice nerad, ale spomenu analogii s auty...
Opel Senator, 70-tá léta. Opel byl vnímán vždy jako lowcost německá produkce. Stejně se však pustil do vývoje a výroby prémiového vozu. Výsledek? Obrovská ztráta. Ne proto, že auto bylo šrot. Naopak, bylo fajn. No když už máte prachy, hledáte prémiovku (a tedy většinou i něco reprezentativního), co koupíte? Opel Senator nebo Mercedes-Benz S? Úplně stejně jako opel dopadl i VW s modelem Phaeton...
bu2520: Podobnou zkušenost jako Ty s B101 jsme měli s B73...
No, já nevím, ale prý jedna paní povídala, že B90 vznikl při jednom subotniku.
Zase se dal provozovat pověšený na stěně. A při zpětném převíjení se moc nezastavoval.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5216 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: čt říjen 10 2019, 13:50 Předmět:
konosuke napsal(a):
B90, B93 stereo "vynikal" svérázným designem až se soudruzi v Japonsku museli popadat za břicha co je všechno možné, jo mimochodem tenhle kafemlejnek prestižní značky bych si nekoupil též, nelíbí se mi i když možná nahrává jaksepatří
To ja zase jo, me se libil ten pojezd pasku mezi civkami i autoreverzni mechanika... akorat servis by asi byl odpovidajici cene masiny... Posuvem pasku me taky zaujal UHER SG-630/631 s jejich Omega-Drive
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19534 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt říjen 10 2019, 17:36 Předmět:
Omega-drive byl vázaný jen na třímotorové mechaniky, to by u nás neprošlo. Několik pokusú prosadit výrobu tří- a vícemotorového magnetofonu nejvyšší třídy ztroskotalo na tom, že tak drahá mašina u nás nenajde zákazníky, že se český fonoamatér nemusí opičit po Západu, když jednomotorový stroj až dosud vždy stačil. Jako by nebylo dost na tom, že už se dělají i tříhlavé stroje...
Založen: Jan 17, 2018 Příspěvky: 420 Bydliště: Trenčín
Zaslal: čt říjen 10 2019, 17:51 Předmět:
keemo napsal(a):
konosuke napsal(a):
B90, B93 stereo "vynikal" svérázným designem až se soudruzi v Japonsku museli popadat za břicha co je všechno možné, jo mimochodem tenhle kafemlejnek prestižní značky bych si nekoupil též, nelíbí se mi i když možná nahrává jaksepatří
To ja zase jo, me se libil ten pojezd pasku mezi civkami i autoreverzni mechanika... akorat servis by asi byl odpovidajici cene masiny... Posuvem pasku me taky zaujal UHER SG-630/631 s jejich Omega-Drive
Servis na GX77 nestojí žádnou raketu a není na něm ani nic hyperextra komplikovanýho. Několik jsem jich měl možnost servisovat a v zásadě šlo o výměnu řemínků, několika kondenzátorů a kalibraci. V jednom případě byla zlomená pružina na loaderu, co vytahuje pásek nahoru. Jinak drtivá většina problémů toho loaderu vězí jen ve vytahaném řemínku setrvačníků a zatuhlé vazelíny na převodech.
Osobně mám ale raději akaie s klasickým uspořádáním...a můj nejoblíbenější typ je asi GX-255.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.