Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt duben 11 2019, 6:45 Předmět:
to jo, ale první náraz na kole vždycky čekám zezadu, zatím sháním zpětný zrcátko _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
V pripade narazu ve velke rychlosti je to jedno, pokud pojede pomalej, urcite decko bude lip chranene v tomhle nez kdyby nekam letelo vzduchem z riditek.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: čt duben 11 2019, 7:20 Předmět:
podobné vozítko jsem viděl měl ho připřažený táta "bejčák" v něm cca 2 leté dítě a jel lesní stezkou přes kořeny až dítě nadskakovalo půl metru do výšky co kabina dovolila.
Na nějakou cyklostezku s minimálním provozem asi ano. Ale je otázka, zda je rozumné jezdit s tím po takovéhle silnici:
https://goo.gl/maps/DuMptDqRujy
BTW: Už jsem viděl dětské kolo zapřažené na tyči za normálním kolem - na normálním kole šlape tatínek, na dětském kole za tyčí šlape synek, ta tyč zvedá synkovo přední kolo, takže synek může točit svými řídítkami jak chce, ale směr jízdy to neovlivní. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 14 2019, 7:05 Předmět:
To není odvážná mamina - ta fotka je z Holandska, kam se takovejch kol vyváží stovky a tisíce například z firmy Fort Frames z mně zeměpisně nedalekýho Údolí Opic. Něco jsem se jich tam navařil. Rám má tvar písmene "J", je z jedný velkoprůměrový trubky ohnutý v přípravku, delší část je to co směřuje dopředu, do kratší části otočený nahoru je vetknutá sedlová trubka, vevařenej šlapací střed, výztuha a zadní vidlice - a místo přední vidlice je svisle orientovanej čep - na něj je zavěšená otočná přední část se dvěma kolama po stranách. Na tý může bejt nainstalovaný doslova cokoliv - sedadlo jako na indický rikše, nákladní plošina nebo koš na balíky, barel s pumpou na zalejvání pouliční zeleně, kontejner na odpadky, dětská sedačka ... Součástí tý plošiny je i madlo sloužící jako řídítka. Obchodní název toho rámu produkovanýho Fortem je "Kristiania" = historickej název hlavního města norskejch voslů. Uvědomte si, že v Holandsku je naprosto placato a nejvyšší nadmořká vejška se tam počítá na desítky metrů - a Holanďani na kole nejezdí jako sportovci, ale mají to jako nejběžnější druh osobní dopravy třeba do práce. Naprosto nejběžnější varianta kola tam proto ani nemá přehazovačku italskýho typu, ale celoobvodově krytej řetěz nebo moderně dokonce ozubenej řemen - a v zadním náboji planetovou 3 až 7 stupňovou převodovku značky "Torpedo". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne duben 14 2019, 10:32 Předmět:
V Holandsku půlka národa jezdí na šílenejch střepech, co pamatujou první půlku 20-týho století. Hlavě že na každým kole maj řetěz či jinej zámek velkej jak kolo od vozu. Ale taky se tam vidí i poslední modely ale u nás známý vícekolečkový přehazovačky jsem tam viděl minimálně.
Na tuhle "rikšu" jsem tam taky koukal a velmi často má třístupňovku až pštistupňovku převodovku v zadním náboji s řazením alá rychlopal u motorky. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 14 2019, 10:40 Předmět:
Celeron napsal(a):
V Holandsku půlka národa jezdí na šílenejch střepech ... ale u nás známý vícekolečkový přehazovačky jsem tam viděl minimálně.
Na tuhle "rikšu" jsem tam taky koukal a velmi často má třístupňovku až pštistupňovku převodovku v zadním náboji s řazením alá rychlopal u motorky.
Což přesně potvrzuje to, co jsem napsal o post vejš:
EKKAR napsal(a):
... Naprosto nejběžnější varianta kola tam proto ani nemá přehazovačku italskýho typu, ale celoobvodově krytej řetěz nebo moderně dokonce ozubenej řemen - a v zadním náboji planetovou 3 až 7 stupňovou převodovku značky "Torpedo".
Ten systém "Torpedo" je právě známej řazením pomocí otočný rukojeti nebo posuvnýho voliče ve formě páky velký jako šaltrklacík od automatický převodovky v autě včetně různě ozubený až lomený drážky v kulise - ale rozhodně větší velikosti, než naše známý historický "dvojpáčky Favorit" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 13, 2011 Příspěvky: 7895 Bydliště: Earth
Zaslal: ne duben 14 2019, 12:00 Předmět:
EKKAR
Ahoj, znáš tu firmu nějak i dnes? http://www.fort-uo.cz/
Mám od nich staré kolo, vyrobené někdy v 90. letech a koupené jako bazarové tak roku 2001. Furt by na něm šlo jezdit. Ale dávno jsem z něho vyrostl.
Do kdy se ty kola tak vyráběly? Dodnes občas potkám nějaké silniční od nich.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 14 2019, 12:21 Předmět:
Založil to nějakej podnikatel, kterej k firmě přitáhnul Radka Fořta a ten tomu dal jméno - když jsem tam dělal v létech 2004-2006 já, tak už to vlastnil někdo jinej a z výrobny zakázkovejch sportovních a závodních kol se stala výrobna kol v tisícovejch sériích ročně. Zakázkový typy se samozřejmě dělaly taky, byla tam i vlastní lakovna zvlášť nitro/akryl a zvlášť prášek. Dělaly se jenom rámy z "leteckýho duralu" R-7005 a z tenkostěnný chrom-molybdenový oceli. Kompletní vypletený ráfky a zbytek bižutérie se nakupoval. Když jsem odtama odešel, firma brzo skoro krachla a změnila majitele, teď dělají prakticky ten samej sortiment, ale vlastní už to skupina bejvalejch zaměstnanců. Pokud něco potřebuješ, pozáruční servis svejch výrobků dělají taky... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.