Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: st březen 06 2019, 18:33 Předmět:
Výše zmiňovaná Honda Accord 1.8i, 100kW, 6G, 2000, má tento problém: Po zapnutí spínací skříňky se rozsvítí kontrolka airbag, po nastartování na chvilku zhasne, pak se na kratší čas rozsvítí, zhasne a potom rozsvítí trvale. Vozidlo nemá OBD, jen nějakou vyblikávající diagnostiku. Je tam resetovací konektor. Airbagy podle kontroly nemají přerušený obvod palníku. Je tam dokonce k dispozici zkratovací konektor. V čem by mohl být problém? _________________ Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Naposledy upravil Soemtron dne so březen 09 2019, 20:26, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1374 Bydliště: na vejminku
Zaslal: st březen 06 2019, 18:51 Předmět:
Takže: Jednotka po zapnutí klíčku (ne po nastartování) musí rozsvítit kontrolku !! Pokud je jednotka v pořádku, tj. bez chyb, kontrolka zhasne. Pokud se opět rozsvítí oznamuje, že našla chybu na některém z pytlů nebo napínači pásů. Tohle platí obecně pro téměř všechny montované jednotky. Kde je problém by měla říci diagnostika, nebo ohmetr, když poměříš všechny přívody nejlépe na konektoru jednotky (hodnoty jsem popisoval ve vláknu). Tím vyloučíš např. špatné konektory pod sedačkami... (častá závada sedačkových bagů). V každém případě je chyba mimo jednotku! _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1374 Bydliště: na vejminku
Zaslal: st březen 06 2019, 19:41 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Taky často blbne snímač obsazení spolujezdcovi sedačky.
To u tohoto ročníku auta řekl bych nehrozí. Pokud má uvedený snímač u novějších aut problém, rozsvítí kontrolku nezapnutých pásů, ne kontrolku bagů. Pak v tom případě stačí zapnout pás spolujezdce... _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st březen 06 2019, 19:54 Předmět:
Jde o ten 1999? Mně při poruše toho snímače svítí kontrolka bagů. Kontrolka pásů není kontrola jako taková, jen upozornění, rozsvítí se po rozjezdu na pár sekund a je klid.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19531 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st březen 06 2019, 19:56 Předmět:
Ještě lepší lahůdka je, jak otestovat airbag, který žádnou elektrickou aktivaci nemá?.
Autu je 22 let, airbag se má odpálit zrychlením nějakého závažíčka s úderníkem.
Článek o tom jsem si odložil tady, fotky ke zvětšení jsou ještě jednou na konci článku. Původně totiž jde o přístup k žárovkám podsvícení budíků, ať už to auto airbag ve volantiu má, nebo ne.
Ostatně nevidím důvod to testovat, doufám, že syn bude dál jezdit a starat se o Swifta tak, aby to nepotřeboval.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 853 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: čt březen 07 2019, 10:54 Předmět:
Soemtron napsal(a):
Výše zmiňovaná Honda Accord 1.8i, 100kW, 6G, 1998, ... V čem by mohl být problém?
U mé Astry G r.v. 1998 si řídící jednotka bagů kromě pytlů a pyropatron napínačů pásů kontroluje i uzavření obvodů snímače bočního nárazu, který je umístěn ve dveřích řidiče a spolujezdce. Zlomený vodič v průchodce dveří vyhodí chybu a kotrolka lze "shodit" jedině diagnostikou po úspěšné opravě. To samé i napájení pyropatron, které jdou přes pohyblivý přívod a konektor pod sedačkami řidiče a spolujezdce. stačí zamlet se sedačkou trochu více a při vadném kontaktu vyskočila kontrolka poruchy ABS.
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: so březen 09 2019, 20:44 Předmět:
Soemtron napsal(a):
Výše zmiňovaná Honda Accord 1.8i, 100kW, 6G, 2000, má tento problém: Po zapnutí spínací skříňky se rozsvítí kontrolka airbag, po nastartování na chvilku zhasne, pak se na kratší čas rozsvítí, zhasne a potom rozsvítí trvale. Vozidlo nemá OBD, jen nějakou vyblikávající diagnostiku. Je tam resetovací konektor....
Sehnal jsem jinou jednotku airbagů a chovala se úplně stejně. Hledal jsem chybu v obvodech bagů ale žádnou nenašel. Jako poslední možnost jsem se rozhodl resetovat ŘJ airbagů. Co když obě mají stejný problém, zapsanou nějakou chybu.
Zde uvádím postup jak reset provést: Pod volantem, přístrojovkou je dvou pinový resetovací konektor. Ten je potřeba zasunout do protikusu při vyplé spínací skříňce. Potom otočit spín. skříňku do první polohy. Na chvilku se rozsvítí kontrolka airbagů. V okamžiku kdy zhasne vytáhnout konektor. Nastartovat, rozsvítí se opět kontrolka, zasunout znovu konektor a v okamžiku kdy kontrolka zhasne opět vytáhnout konektor. Pokud jsou vnější obvody v pořádku, kontrolka 2x zabliká a zhasne. Pokud ne trvale svítí. Resetoval jsem tak obě jednotky a obě jsou funkční. Ještě dodám, že resetovací konektor je jen drátová propojka. Pro lepší manipulaci je vhodné propojku nadstavit delšími vodiči a doplnit spínačem nebo tlačítkem.
Edit: Tuhle operaci dělal můj syn, tak snad jsem to zapsal dobře. _________________ Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 10 2019, 19:49 Předmět:
fredis napsal(a):
... Ale musí mít čas a chuť, alespoň v mém případě.
To musíš správným způsobem namotivovat. Můj právě teď prochází motivační přeměnou z předchozího umožnění přístupu k PC a k datům za účelem hraní WOT a MineCraftu k umožnění přístupu k přístrojovýmu vybavení v dílně a k součástkám, umožňujícím aspoň jakýsi-takovýsi skorobastlení kolem destiček s Hádrujýnem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 975 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: po březen 11 2019, 8:10 Předmět:
[quote="Hill"] Ještě lepší lahůdka je, jak otestovat airbag, který žádnou elektrickou aktivaci nemá?
A je potřeba ho testovat? Mně se v Mutiple už dvakrát "otestoval" připínač pásů v předním prostředním sedadle. Ten také žádný elektrický odpalovač nemá, jen cosi, z čeho vede hadička do navíječe pásu. Buď tu hadičku poškodily věci pod sedačkou, nebo zkrátka vypršela expirace toho připínače. Naštěstí tam ani v jednom případě nikdo neseděl.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.