Taky ho už nepoužívám. Jeden čas jsem jezdil silným a tichým autem, tam jsem tempomat ocenil. Teď tu rychlost udržím podle sluchu, na to ani nemusí být absolutní, ten sluch.
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1284 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne leden 20 2019, 18:34 Předmět:
tempomat som si dal namontovat do fabie 1 a aj teraz ho mam na okte. V dnesnej dobe cumim ze sa este robia auta bez tempomatu
tempomat pouzivam obcas v obci na drzanie rychlosti ako tu bolo spomenute
mimo obce, po okreskach skor minimalne
na dialnici v podtstate nonstop (ked nieje hrba aut na kope , to sa potom neda, to je lepsi plyn).
Minule som na snehu isiel 250km po dialnici (co bola taka kalamita) tak som nikde nezapol tempomat a doma ma uz docela bolela plynova noha
na adaptivny som si zatial nezvykol tak ho vypinam ak nafasujem auto s touto vychytavkou
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1376 Bydliště: na vejminku
Zaslal: ne leden 20 2019, 21:48 Předmět:
Jezdím hodně A a NL nastavím 135 na tempomatu, podle navi to jede 127. Nemusím pořad hlídat raficku, zda nejedu moc. V A už jsem si poplatil a je to dost drahý _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Já nedám dopustit na limitní tempomat. Nastavím si 50 km/h a i když šlapu na plyn sebevíc, tak rychleji než 50km/h nejedu. Ale pod plynem až na podlaze je tlačítko a když plyn sešlápnu až na doraz, tak jedu i přes nastavenou mez.
Klasický tempomat prakticky nepoužívám, protože se vypne při každém šlápnutí na brzdu.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8980 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: ne leden 20 2019, 22:46 Předmět:
Jednou jsem kolegovi ve firemní Fábce ze srandy nastavil upozornění na překročení rychlosti 50 km/h. Protože není nijak technicky zdatnej, tak nepřišel, jak to zrušit, jel tenkrát někam mimo Brno a přijel dost vynervovanej neustálým pípáním.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: ne leden 20 2019, 22:48 Předmět:
Nemáte strach, že usnete? To já bych nemohl, už by bylo dávno po mě. Kdysi, ještě ve Š100 mi prasklo plynové lanko, tak jsem přidal volnoběh a jel monotónní rychlostí 10km asi 27km/h. Bylo to přes den, a i tak jsem se velmi brzo musel přemáhat abych neusnul. Monotónní rychlost, monotónní zvuk, obě nohy jen tak na podlaze a skoro rovná cesta, volant byl skoro jen držadlo... Ne, to není pro mě, mi se i během dvou sekund stihne zdát sen...
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1284 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne leden 20 2019, 22:55 Předmět:
ja som mal dost dlho nastavenu 57km/h (myslim ze 53 GPS)
neotravovalo ma to aj ked som podla toho vobec nejazdil. potom sa mi resetol cely system a odvtedy to nemam aktivne
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6075 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne leden 20 2019, 23:56 Předmět:
petrfilipi napsal(a):
Já nedám dopustit na limitní tempomat. Nastavím si 50 km/h a i když šlapu na plyn sebevíc, tak rychleji než 50km/h nejedu. Ale pod plynem až na podlaze je tlačítko a když plyn sešlápnu až na doraz, tak jedu i přes nastavenou mez.
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1520 Bydliště: Studénka
Zaslal: po leden 21 2019, 8:20 Předmět:
dvorak napsal(a):
... Mám totiž takový blbý pocit, že nemám auto pod kontrolou...
Dvorák presně vyjádřil a zobecnil můj pocit z tempomatu, když jsem založil vlákno.
- Bez tempomatu: Auto je vozidlo, které normálně stojí, a do pohybu jej uvede a jeho pohyb ovládá řidič. Když řidič nedělá nic, auto zpomaluje až zastaví (než zastaví, může do něčeho narazit).
- S tempomatem: Auto se pohybuje konstantní rychlostí, dokud tento stav nezmění řidič. Když řidič nedělá nic, auto se pohybuje trvale dokud do něčeho nenarazí (platí zejména bez adaptivního tempomatu).
Mi se zdá druhý případ na silnici nebezpečnější, pokud není řidič při jízdě dostatečně pozorný.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: po leden 21 2019, 9:06 Předmět:
může být i opačný pohled. Řidič neustálou kontrolou rychloměru , nevěnuje takovou pozornost okolí. Pochopitelně může vzejít námitka, že když pojedu čtyřicet v obci, osmdesát mimo a stodeset na dálnici, nemusím tak striktně hlídat tachometr.
Já nedám dopustit na limitní tempomat. Nastavím si 50 km/h a i když šlapu na plyn sebevíc, tak rychleji než 50km/h nejedu. Ale pod plynem až na podlaze je tlačítko a když plyn sešlápnu až na doraz, tak jedu i přes nastavenou mez.
Z tohohle bych zase já šílel.
To je asi o tom, kde oba jezdíme. Já jezdím hlavně po okresním městě a po okrese Chrudim. A nebaví mě neustále tempomat zapínat po každém zabrzdění. Kdežto limitní tempomat se vypne jen vypnutím motoru klíčkem. A měřiči a pomáhači na mě nemají, bo jedu přesně 50 (případně 30, když jedu centrem Chrudimi). Jen při jízdě z kopce se mi občas ozve varovný signál překročení rychlosti.
Me to taky ze zacatku prislo divny, ze "to jede samo", ale zvykl jsem si. Ted s adaptivnim jezdim casto, nejen po dalnici. Pri seslapnuti plynu to zacne zrychlovat, po sundani nohy se vrati na nastavenou rychlost. brzda to vypne.
Jen nejde moc pouzivat pri desti, po chvili se zas***e ten radar, a tempomat se vypne
Predchozi auto melo tempomat taky, ale klasickej neadaptivni, a tam jsem to po delsi ceste nekoliktat radsi vypinal, kvuli unave...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: po leden 21 2019, 21:39 Předmět:
S tempomatem jsem měl první zkušenost až na otcově Mazdě 6 a nyní na mý Fabii. Na Mazdě je daleko více promyšlený, i když je z roku 2007 a Fabia 2013. Nejsou adaptivní.
Začal jsem aktivněji jezdit po dálnici až nyní po koupi Fabie - nafta a tempomat na ni využívám
Za mne ANO. Praktická věc ! _________________ Audaces fortuna iuvat
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.