Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjecí zásuvky pro elektroauta

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17747
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá únor 02 2018, 15:18    Předmět: Nabíjecí zásuvky pro elektroauta Citovat

Tak nevím, do který sekce to vlastně patří, jestli sem, nebo silnoproudu, nebo nabíječek...
Chlap po mě chce při elektroinstalaci novostavby vyřešit nabíjecí zásuvku na auťák ve svý garáži. Koukám na web a je v tom neskutečnej bordel, pomalonabíjení, rychlonabíjení a každej výrobce auta jinej konektor. A já si najivně myslel, že ty přípojky pro veřejný nabíjení jsou všechny stejný. To by bylo docela zajímavý, kdyby každý auto mělo jinou ďouru pro benzín a jinou ďouru pro plyn. Tyhle zásuvky dělá třeba Scame ale to je tak vše, co jsem zjistil. Problém je, že auto si chce koupit až někdy za 5 let a tak nevím, co mu tam dát. Asi mu tam přivedu jen na konci holej kabel 5 x 4mm2, víc mu domovní jistič stejně nepustí a ať si tam pak namontuje co bude mít.
Nebo o tom někdo víte něco bližšího?
Díky

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Achab



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 5999
Bydliště: okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: pá únor 02 2018, 15:35    Předmět: Citovat

Podobný požadavek jsem řešil stejně - rezervním přívodem. Při nejistém budoucím stavu snad ani jiná možnost není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá únor 02 2018, 15:39    Předmět: Citovat

toto resi norma IEC 62196
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17747
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá únor 02 2018, 15:55    Předmět: Citovat

Na ní jsem právě koukal a moudrej z toho moc nejsem. Navíc mě připadá, že se tam mluví spíš o straně auťáků, než zdi ze který šťáva poleze. Ale v překladu jsem se mohl splýst...
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6602
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 02 2018, 16:12    Předmět: Citovat

Když si někde ve světe půjčíš loď a přijedeš pak někam do maríny, tak začneš prohrabávat všechny ty redukce v příslušenství, abys pak stejně zjistil, že do té zásuvky, co mají v maríně, žádná nepasuje, tak to všechno pobereš a jdeš na recepci zkoumat, jestli mají k půjčení nějakou redukci, do které by pasovala nějaká tvoje redukce a s trochou štěstí se úspěch dostaví. Takže za mě taky realizovat rezervní přívod a v budoucnu děj se vůle boží Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá únor 02 2018, 17:49    Předmět: Citovat

v podstate normovany konektory jsou 4:

SAE J1772, a.k.a Yazaki connector (type 1)
VDE-AR-E 2623-2-2, a.k.a. Mennekes connector (type 2) EU
EV Plug Alliance proposal, a.k.a Scame connector (type 3), Italy and France;
JEVS G105-1993, with the trade name, CHAdeMO (type 4), Japan.

Tzn by to melo mit nejspis konektor VDE-AR-E 2623-2-2...

Kazdopadne ten clanek popisuje rezimy nabijeni, a jejich naroky na kapacitu pripojky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá únor 02 2018, 18:55    Předmět: Citovat

Daj tam beznu 3-fazovu zasuvku, aby to bolo pocas tych 5 rokov aspon na nieco pouzitelne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KiTt



Založen: Aug 25, 2012
Příspěvky: 206
Bydliště: Brno a okoli

PříspěvekZaslal: pá únor 02 2018, 23:17    Předmět: Citovat

Vsechny seriove vyrabeny auta maji svoji vlasni "nabijecku" co ma na jedny strane klasickou 16A zastrcku a na druhy strane specialni konektor do auta. Je to na pomale nabijeni cca 8h a max proud 10-12A. Pak byva v aute jeste 3f kabel ale ten neni urceny k domacimu nabijeni ale do nabijecich stanic.
Takze ja si udelal klasickou 16A zasuvku plus pro jistotu 3f 16A pro pripadny specialni nabijeci box.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17747
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá únor 02 2018, 23:41    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
v podstate normovany konektory jsou 4:

A ptám se už podruhý, mluvíme o rychlonabíjecích zásuvkách na autě a nebo v garáži na zdi?
To pomaloběžný je jasný, klasika 230V/16A.
Díky

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tempreader



Založen: Jan 24, 2011
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: so únor 03 2018, 12:08    Předmět: Citovat

Bude to mít také připraveno dle nových podmínek CEZ Distribuce?
(Jak jsi v jiném vlákně upozorňoval na samostatné měření pro tepelná čerpadla a elektromobilitu - Viz nové připojovací podmínky CEZ od 1.2.2018, kapitola 14.1).

Oprava: To asi platí pro podnikatele - sazba C.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17747
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so únor 03 2018, 17:10    Předmět: Citovat

Pro podnikatele samostatný měření pro TČ není nic novýho, už to chtěj asi 2 roky.
A s tím nabíjením doma. Obávám se, že tak jak je spotřební daň na naftu a benzín, tak až bude těch elektropekáčů víc a na spotřebce z benálu a nafty vyberou míň, tak určitě na to nabíjení vygenerujou nějakou fintu jak z elektriky pro auta spotřební daň z lidí vydolovat.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 03 2018, 19:27    Předmět: Citovat

No a na to už si právě proto TEĎ připravujou ty oddělený měření pro nabíjení. Až to za pár roků načálstvo převede do vyšší daňový kategorie, oni s tím nebudou mít žádnou dodatečnou práci - nebude se nic muset znova přepojovat nebo dokonce přesekávat a přebudovávat a osazovat dalším elměrem - protože všecko už bude 10 let zpátky nařízený dělat. Jenom přepnou v počítačích na ty konkrétní elměry jinou daňovou sazbu a vykydáno - ovčanům se ovšem zdůrazní, jaký děsný náklady s tím jsou spojený (přitom zvýšený náklady na oddělenou přípojku nese vždycky její budovatel = majitel objektu a tím taky uživatel,, rozhodně ne distributor elektriky, kterej ji celou, hotovou a ZREVIDOVANOU PŘEVEZME DO SPRÁVY = vy jako uživatelé mu ještě platíte za to, že on vybírá prachy za přípojku váma zaplacenou, protože stejnej stav platí už teď ...), takže se kromě vyššího zdanění zfleku zdraží taky veškerá základní silová elektrika o X% ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: ne únor 04 2018, 15:38    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
PixelOrgy napsal(a):
v podstate normovany konektory jsou 4:

A ptám se už podruhý, mluvíme o rychlonabíjecích zásuvkách na autě a nebo v garáži na zdi?
To pomaloběžný je jasný, klasika 230V/16A.
Díky


To jsou konektory na aute, v garazi bych predpokadal std. 3f
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CharlesBass



Založen: Apr 15, 2009
Příspěvky: 63

PříspěvekZaslal: st březen 07 2018, 21:03    Předmět: Citovat

U nás v práci to asi před 14 dny instalovali. Jedná se o nástěnou krabici s nabíjecím výkonem 22kW. Přívod 5x6mm2. Jisič v rozvaděči 40A céčko, pak ještě dva 32A v podružném rozvaděči - stanice sou v podstatě dvě - master a slave. Jo a samozřejmě přílušně dimenzovaný chránič. Typ si už nepamatuju. Můžu se kouknout.

Namátkou co jsem to hledal na netu - tak téměř všude jsem se tyto informace dozvěděl. Nic víc nepožadovala ani firma která je přijela připojit - jen rukou namalovaný výkres v jaké výšce má být vývod s rezervou 1m. Elektrikáři to asi dva dny tahali. Pánové pak z firmy přijeli - vyvrtali 4 dirky, nastrkali čtyři hmoždinky, přišroubovali, zapojili kabel do svorkovnice a 100 000 Kč v kapse.

Jinak i takto výkonná stanice NENÍ rychlonabíjecí - sou to řádově hodiny, podle kapacity baterky i celou noc. Je to v podstatě jen terminál, kde je relátko, nějakej integráč a displej, který ukazuje komunikaci s elektromobilem a stav nabití!

O rychlo nabíjení se dá mluvit v momentě kdy je ze stanice do vozidla přenášen prod stejnosměrný. Pokud se má nabít baterie s napětím cca 300V a kapacitou 100kWh snadno si spočtete proud, výkonnost nabíječky a představíte si potřebný HW.... Smile Smile

Jinak souhlasím s EKKARem v tom, jak se to bude vyvíjet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund