Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá listopad 08 2019, 14:09 Předmět:
Do sekačky naliješ bez problémů 100 oktan benzin. Maximálně si trochu přešteluješ karbec, je to jeden šroubek s pružinou (pokud tam teda vůbec je). Je to daleko lepší, než nějaká biosračka. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Naposledy upravil ZdenekHQ dne pá listopad 08 2019, 14:10, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 19, 2016 Příspěvky: 1515 Bydliště: Liberecko
Zaslal: pá listopad 08 2019, 14:10 Předmět:
Klasická psychologická hra.
Článek jsem nečetl (při jeho otvírání mi zhavaroval prohlížeč ), ale o téhle informaci vím už dlouho. Někdo tvrdí, že 10 % lihu staré motory ničí víc než 5 % lihu, ale myslím si, že takové informace jsou tendenční, seriózně nepodložené.
A pokud opravdu ničí motor, vyplatí se mi můj ještě pojízdný šrot nechat s okamžitou platností sešrotovat a koupit si nový (aby se ten starý sešrotovaný šrot neničil ), nebo je lepší můj starý pojízdný šrot nechat dojezdit s E10, byť možná odejde o trochu dřív? A co já vím, možná odejde kvůli něčemu jinému.
Tahle otázka může být možná závažná leda pro majitele veteránů. Vlastně ani nevím, jak oni to řeší, vždyť už od dob bezolova to musejí mít těžké.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34073 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá listopad 08 2019, 14:14 Předmět:
Ekologia musi byt za kazdu cenu, aj keby sme mali znicit cele zivotne prostredie a hospodarstvo k tomu.
Ale preco, KURVA, musime byt v tomto kokotizme prvi, ked to nechcu ani v Nemecku?
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá listopad 08 2019, 14:19 Předmět:
V Německu totiž kdosi spočítal, že jejich investice cca 54mld EUR do eko opatření CO2 sníží rychlost globálního oteplování o celou miliontinu stupně. A to se vyplatí. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34073 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá listopad 08 2019, 14:30 Předmět:
Navyse v Nemecku bol ten benzin lacnejsi ako normalny a aj tak ho nikto nekupoval. U nas bude drahsi a povinne ho budu kupovat vsetci. Takze si priplatime za nicenie vlastneho majetku a tym sa poskladame na dotacie pre "eko" oligarchiu.
Někdo tvrdí, že 10 % lihu staré motory ničí víc než 5 % lihu, ale myslím si, že takové informace jsou tendenční, seriózně nepodložené.
Mě to přijde zcela jasné. Problém je v tom, že biosložka po pár týdnech začíná degradovat (což asi nikdo nezpochybňuje). Takže nechat benzín přes zimu v sekačce je problém a teď to bude problém dvojnásobný. Naštěstí jen na Slovensku, protože Bába do lihu nedělá
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1378 Bydliště: na vejminku
Zaslal: pá listopad 08 2019, 15:25 Předmět:
Já tu biosrágoru měl v uložené motorové pile možná dva roky. Když přišlo na věc a potřeboval jsem uříznout kořeny pařezu, zaboha nešla nahodit. Nakonec jsem vylil všechen benzín, nalil nový a nahodila na drc... Servisman přes mé auto dělá staré motorky, nalil čerstvě koupený benál do nádrže, že se pojede pochlubit na sraz veteránů. No, neujel ani kilák od dílny a NSU udělalo chcíp. Našlápnout, roztlačit ani odprosit nešlo a dotlačil to domů. Po delších peripetích vypustil biosrajdu a nalil jiný benál, koupený u jiné čerpačky a bylo po problému. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4065 Bydliště: Zlín
Zaslal: pá listopad 08 2019, 15:32 Předmět:
Stačí kupovat 98- a víceoktanový benzín. V 95oktanovém neboli E5 je té biosložky už teď dost na to, aby to přes zimu zalepilo karbec. Benzín s obsahem lihu navíc rychleji likviduje gumové díly palivového systému, guma ztvrdne a zpuchří.
Pro mě se celkem nic nemění, do zahradní techniky a veteránů kupuju 100oktanový benzín už teď. V Rumunsku už E10 používají, jezdil jsem tam před měsícem na tento benzín s fabií 16V a bylo poznat mírné snížení výkonu a zvýšení spotřeby proti E5.
Bezolovnatý benzín se u veteránů řeší aditivem s obsahem nějakých organokovových sloučenin.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2577 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá listopad 08 2019, 17:25 Předmět:
Nízkooktanový benzín jde v pohodě vyrobit doma.Vemeš třeba 20ti litrovej kanistr a dáš do něj jen 10L benálu.Nejlíp dát kanistr na sluníčko a každej den, když se kanistr nafoukne, tak páry odfouknout.Za tejden máš nízkooktanovej benzín.Ty zpomalovače hoření jsou těkavější než benzín a snadno se odpařují.Je to snad jedinej způsob jak se k takovemu benzínu dostat.
Karbec štelovat netřeba ale zato předstih je nutný o dost přidat aby 100oktan stačil vůbec shořet ve válci a ne ve vejfuku. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 138 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: so listopad 09 2019, 15:40 Předmět:
To by mě zajímalo, kde se vzala pověra, že benzín s vyšším oktanovým číslem (jeho směs se vzduchem) hoří výrazně pomaleji, než s nižším oktanovým číslem. Oktanové číslo vyjadřuje odolnost směsi proti samovolnému zapálení a detonačnímu hoření od horkého povrchu spalovacího prostoru.
To asi jako jiná pověra týkající se toho detonačního hoření směsi, kdy tomu "odborníci" říkali, že jim cvrlikají ventily.
Ještě jedna pověra týkající se tzv. mrazových zátek. Aby bylo možné vyrobit odlitek hlavy válců, tak na něm musí být technologické otvory kudy se vytloukají z odlitku jádra z formovacího písku tvořící dutiny, po obrobení odlitku jsou tyto otvory ucpány plechovými zátkami a skutečně tam nejsou kvůli vemenům, co si to nechají v zimě zamrznout s vodou, to že při zamrznutí ty zátky led vytlačí je fakt a někdy ta hlava kupodivu ani nepraskne, ale skutečně tam nejsou ty zátky kvůli zamrzlé vodě.
Novšie autá E10 zvládnu. Vo finále len čas ukáže aké bude zvýšenie spotreby a aká bude cenová situácia na pumpách (rozdiel ceny E10, E5, prípadne 98/100okt prémia)..... kto jazdí pravidelne a relatívne veľa tak s E10 v pohode môže fungovať.
Kto jazdí príležitostne a málo, tak natankovanie 100okt prémie na pár stoviek až tisíc km ročne finančne prežije..... iné mu ani neostane... auto by inak po dlhšej dobe nenaštartoval.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.