Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vraj končí 95 oktánový E5 benzín-čo potom?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Peterseal



Založen: Nov 24, 2006
Příspěvky: 1988
Bydliště: SR-Bratislava -Devínska Nová Ves

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 13:44    Předmět: Vraj končí 95 oktánový E5 benzín-čo potom? Citovat

Ahojte,
dnes som narazil na viacerých serveroch na toto:
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/531811-pozor-od-januara-konci-benzin-natural-95-ekologicky-e10-bude-drahsi-a-skodlivy-pre-starsie-auta/

Čo to má znamenať? To chcú takto "nenápadne" donútiť používatelov starších áut na výmenu? Nehovorím o záhradnej technike....

Mám 15 ročné auto, na záhrade kopec techniky na spomínaný benzín. A asi v tom nie som jedniný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 14:09    Předmět: Citovat

Do sekačky naliješ bez problémů 100 oktan benzin. Maximálně si trochu přešteluješ karbec, je to jeden šroubek s pružinou (pokud tam teda vůbec je). Je to daleko lepší, než nějaká biosračka.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]


Naposledy upravil ZdenekHQ dne pá listopad 08 2019, 14:10, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Osmdesat



Založen: Jan 19, 2016
Příspěvky: 1514
Bydliště: Liberecko

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 14:10    Předmět: Citovat

Klasická psychologická hra.

Článek jsem nečetl (při jeho otvírání mi zhavaroval prohlížeč Very Happy ), ale o téhle informaci vím už dlouho. Někdo tvrdí, že 10 % lihu staré motory ničí víc než 5 % lihu, ale myslím si, že takové informace jsou tendenční, seriózně nepodložené.

A pokud opravdu ničí motor, vyplatí se mi můj ještě pojízdný šrot nechat s okamžitou platností sešrotovat a koupit si nový (aby se ten starý sešrotovaný šrot neničil Very Happy), nebo je lepší můj starý pojízdný šrot nechat dojezdit s E10, byť možná odejde o trochu dřív? A co já vím, možná odejde kvůli něčemu jinému.

Tahle otázka může být možná závažná leda pro majitele veteránů. Vlastně ani nevím, jak oni to řeší, vždyť už od dob bezolova to musejí mít těžké.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33751
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 14:14    Předmět: Citovat

Ekologia musi byt za kazdu cenu, aj keby sme mali znicit cele zivotne prostredie a hospodarstvo k tomu.
Ale preco, KURVA, musime byt v tomto kokotizme prvi, ked to nechcu ani v Nemecku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 14:19    Předmět: Citovat

V Německu totiž kdosi spočítal, že jejich investice cca 54mld EUR do eko opatření CO2 sníží rychlost globálního oteplování o celou miliontinu stupně. A to se vyplatí. Very Happy
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33751
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 14:30    Předmět: Citovat

Navyse v Nemecku bol ten benzin lacnejsi ako normalny a aj tak ho nikto nekupoval. U nas bude drahsi a povinne ho budu kupovat vsetci. Takze si priplatime za nicenie vlastneho majetku a tym sa poskladame na dotacie pre "eko" oligarchiu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 527

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 14:33    Předmět: Citovat

Osmdesat napsal(a):
Někdo tvrdí, že 10 % lihu staré motory ničí víc než 5 % lihu, ale myslím si, že takové informace jsou tendenční, seriózně nepodložené.


Mě to přijde zcela jasné. Problém je v tom, že biosložka po pár týdnech začíná degradovat (což asi nikdo nezpochybňuje). Takže nechat benzín přes zimu v sekačce je problém a teď to bude problém dvojnásobný. Naštěstí jen na Slovensku, protože Bába do lihu nedělá Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33751
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 14:42    Předmět: Citovat

Ja budem tankovat v Rakusku, ale vacsina starsich aut sa nachadza daleko od hranic...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 15:25    Předmět: Citovat

Já tu biosrágoru měl v uložené motorové pile možná dva roky. Když přišlo na věc a potřeboval jsem uříznout kořeny pařezu, zaboha nešla nahodit. Nakonec jsem vylil všechen benzín, nalil nový a nahodila na drc... Servisman přes mé auto dělá staré motorky, nalil čerstvě koupený benál do nádrže, že se pojede pochlubit na sraz veteránů. No, neujel ani kilák od dílny a NSU udělalo chcíp. Našlápnout, roztlačit ani odprosit nešlo a dotlačil to domů. Po delších peripetích vypustil biosrajdu a nalil jiný benál, koupený u jiné čerpačky a bylo po problému.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4038
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 15:32    Předmět: Citovat

Stačí kupovat 98- a víceoktanový benzín. V 95oktanovém neboli E5 je té biosložky už teď dost na to, aby to přes zimu zalepilo karbec. Benzín s obsahem lihu navíc rychleji likviduje gumové díly palivového systému, guma ztvrdne a zpuchří.

Pro mě se celkem nic nemění, do zahradní techniky a veteránů kupuju 100oktanový benzín už teď. V Rumunsku už E10 používají, jezdil jsem tam před měsícem na tento benzín s fabií 16V a bylo poznat mírné snížení výkonu a zvýšení spotřeby proti E5.

Bezolovnatý benzín se u veteránů řeší aditivem s obsahem nějakých organokovových sloučenin.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 17:25    Předmět: Citovat

Nízkooktanový benzín jde v pohodě vyrobit doma.Vemeš třeba 20ti litrovej kanistr a dáš do něj jen 10L benálu.Nejlíp dát kanistr na sluníčko a každej den, když se kanistr nafoukne, tak páry odfouknout.Za tejden máš nízkooktanovej benzín.Ty zpomalovače hoření jsou těkavější než benzín a snadno se odpařují.Je to snad jedinej způsob jak se k takovemu benzínu dostat.

Karbec štelovat netřeba ale zato předstih je nutný o dost přidat aby 100oktan stačil vůbec shořet ve válci a ne ve vejfuku.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Maxipes_



Založen: Jan 06, 2017
Příspěvky: 136
Bydliště: Litovelsko

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 15:40    Předmět: Citovat

To by mě zajímalo, kde se vzala pověra, že benzín s vyšším oktanovým číslem (jeho směs se vzduchem) hoří výrazně pomaleji, než s nižším oktanovým číslem. Oktanové číslo vyjadřuje odolnost směsi proti samovolnému zapálení a detonačnímu hoření od horkého povrchu spalovacího prostoru.

To asi jako jiná pověra týkající se toho detonačního hoření směsi, kdy tomu "odborníci" říkali, že jim cvrlikají ventily.
Ještě jedna pověra týkající se tzv. mrazových zátek. Aby bylo možné vyrobit odlitek hlavy válců, tak na něm musí být technologické otvory kudy se vytloukají z odlitku jádra z formovacího písku tvořící dutiny, po obrobení odlitku jsou tyto otvory ucpány plechovými zátkami a skutečně tam nejsou kvůli vemenům, co si to nechají v zimě zamrznout s vodou, to že při zamrznutí ty zátky led vytlačí je fakt a někdy ta hlava kupodivu ani nepraskne, ale skutečně tam nejsou ty zátky kvůli zamrzlé vodě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 409

PříspěvekZaslal: ne listopad 10 2019, 19:44    Předmět: Citovat

Novšie autá E10 zvládnu. Vo finále len čas ukáže aké bude zvýšenie spotreby a aká bude cenová situácia na pumpách (rozdiel ceny E10, E5, prípadne 98/100okt prémia)..... kto jazdí pravidelne a relatívne veľa tak s E10 v pohode môže fungovať.
Kto jazdí príležitostne a málo, tak natankovanie 100okt prémie na pár stoviek až tisíc km ročne finančne prežije..... iné mu ani neostane... auto by inak po dlhšej dobe nenaštartoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33751
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne listopad 10 2019, 19:52    Předmět: Citovat

E5 nebude. V tom sme predbehli aj Nemecko.
Ja si zajdem tie dva kilometre (ci kolko to je) do Rakuska a este usetrim.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne listopad 10 2019, 21:04    Předmět: Citovat

Kdysi jsem jezdil warťasem. Koupil jsem sud technického benzínu a vždy načerpal s olejem do nádrže. Myslím si, že taková auta na E10 jen čekala. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund