Založen: Sep 26, 2006 Příspěvky: 139 Bydliště: Praha - Řepy
Zaslal: po srpen 04 2008, 9:47 Předmět: Tesla řada B4
Mám dotaz k rychlosti magnetofonů řady B4. Vlastním B 43, dopinkaný téměř k dokonalosti až na rychlost. Tříminutová skladba hraje 3.10 a už je to dost slyšet. Ostatní magnetofony(B100, dvě Unitry a Grundig maj rozdíl max 4 vteřiny)
Nemám k ní bohužel žádnou dokumentaci, proto dotaz, zda se dá rychlost podobně jako u motorků kazeťáků nastavit nějakým trimrem.
Díky za případné odpovědi.
Založen: Mar 02, 2005 Příspěvky: 1273 Bydliště: Bratislava, Petrzalka
Zaslal: po srpen 04 2008, 9:54 Předmět:
tu je to riesene mechanicky, cez prevodovku, nepamatam sa, ze by na nastavovanie rychlosti tam bol dajaky trimer. Motor je totiz synchronny, najskor je zanesena tonova kladka, resp. nieco s remenickou...
Davno som nemal tento mgf. otvoreny, no zamerajte sa na toto.
Nie su vytahane gumy iduce na zotrvacnik?
Založen: Aug 31, 2007 Příspěvky: 91 Bydliště: Čáslavsko
Zaslal: po srpen 04 2008, 10:08 Předmět:
Pokud se ještě pamatuju, tak se u magnetofonů řady B4 nastavovala rychlost výměnou gumové kladky na motoru. Takže tam žádný trimr nenajdeš.Jinak tip na vytahaný,nebo ztvrdlý řemínek je dobrý, ještě by se taky mohla spoluúčastnit oleštěná a ztvrdlá přítlačná kladka.
Založen: May 15, 2005 Příspěvky: 751 Bydliště: U Ostravy
Zaslal: po srpen 04 2008, 15:15 Předmět:
Skutečně je to tak. Rychlost se nastavovala výměnou kladky na hřídeli motoru. Je jasné, že po 40ti letech od výroby bude guma poněkud "seschlá".
Jinak je nutno samozřejmě promazat po těch letech i ložiska motoru a mezikladky. Dodnes na tento maxi stroj rád vzpomínám. Kdyby měl cívky osmnáctky tak bych něj nedal dopustit. Mám za to, že tak kvalitní provední mechaniky již další novější typy neměly.
Založen: Sep 26, 2006 Příspěvky: 139 Bydliště: Praha - Řepy
Zaslal: po srpen 04 2008, 23:39 Předmět:
Díky hoši za odpovědi. Prověřeno vše, přítlak mezikola, tonová hřídel, přítlačná kladka...vše jak má být. Bude to ta kladka na motoru. Zkusím laborovat, abych zvětšil její průměr
Řekl bych, že tyhle magnetofony nepoužívaly synchronní motor, ale buď asynchronní s běhovým kondem nebo s magnetickým bočníkem (zkrat části mag. pole statoru měděným závitem nakrátko).
Synchronní motor by byl neúnosně velký a má nevýhodný průběh točivého momentu.
B43 zas tak úžasný magnetofon nebyl, i když ve své době představoval spotřební vrchol. Byly tam problémové signálové cesty vedoucí přes děsnou spoustu pohyblivých kontaktů. Dokud jsou nezkorodované, je to OK...
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12350 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út srpen 05 2008, 20:56 Předmět:
Ne, má to být synchronní stroj - tzv. reluktanční motor s asynchronním rozběhem. Ono by to jinak nešlo, takový malý asynchron by měl dost značný skluz.
Zdravím, pořdil jsem B 43, sice opticky vypadá jako přinesená ze smetiště ale funguje (až na chrastící přepínače a poťáky). Chtělo by to však repasi toho chrastění, podívat se na řemínky, mezikola a kladky a podobně. Já už se na to necítím, nechtělo by se někomu za úhradu do toho? Mám k dispozici i novou ANP 935, popřípadě by se mohla kaniblaizovat jedna B 400. Díky předem
Zdravím, pořdil jsem B 43, sice opticky vypadá jako přinesená ze smetiště ale funguje (až na chrastící přepínače a poťáky). Chtělo by to však repasi toho chrastění, podívat se na řemínky, mezikola a kladky a podobně. Já už se na to necítím, nechtělo by se někomu za úhradu do toho? Mám k dispozici i novou ANP 935, popřípadě by se mohla kaniblaizovat jedna B 400. Díky předem
PARDON, ještě kontakt: jerabek(at)railtrans(dot)info. Myslel jsem, že se to přenese z přihlašovacích údajů
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.