Založen: Mar 03, 2005 Příspěvky: 2076 Bydliště: někde mezi Brnem a Prostějovem
Zaslal: st prosinec 10 2008, 16:38 Předmět: Může tramvaj couvat ?
Cau, vcera v hospode jsme řešili velmi důležitý problém - může běžná tramvaj (šalina) couvat ? A děje se tak v reálu ?
P.S. nesmějte se, po 8 a více škopcích už taky neřešíte nic normálního
Založen: Oct 31, 2007 Příspěvky: 2514 Bydliště: uz len Presov :)
Zaslal: st prosinec 10 2008, 18:02 Předmět:
A preco potom buduji tkzv "smycky" ved ked si zoberiete salinu, tak ked posledny vagon date opacne voci prvemu, tak na zpatecnej jizde by si len sofer presadol do zadnej kabinky a siel by akoze dozadu voci zmyslu smeru akym prisiel na konecnu, prave pozeram na jednu salinu tie nove Skody co su v Brne tak v tych asi by to neslo, teda tie asi cuvaju, ale tie stare mozno by sa dalo.
Založen: Aug 12, 2005 Příspěvky: 644 Bydliště: Hradec Kralove
Zaslal: st prosinec 10 2008, 18:29 Předmět:
RadekB napsal(a):
Perfektni, vecer v hospode budu chytrejsi.
Takze jen dozadu, jo ? No to je pekny
Hoď do placu,
že jsem viděl předjíždět jeden trolejbus druhý trolejbus. ( teda šrákoň)
Už je to pár let. U nás jezdí trolejbusy do kopce a jednou v zimě se nemohl rozjet, druhý kolega pod kopcem přehodil klacky na dráty v protisměru a kolegu v kopci předjel. _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
http://mhd.zastavka.net/fd-cr/ostrava2.phtml
...Poté řidič odbočil vpravo za sjezdovou výhybku a po jejím přestavění pokračoval zpětným pohybem doprava .....
.....Couvající tramvaje musely vykonat tak dalekou cestu kvůli rozvětvení kolejí daleko před zmíněnou křižovatkou, kde se tramvaje větví na dvě nástupiště podle směru. Řidiči prováděli zpětný pohyb ze zadní plošiny vozů oblečeni do reflexních vest. ......
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12487 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st prosinec 10 2008, 18:39 Předmět:
Zdennoedie, a co tak dveře ? Mají ty šaliny dveře na obou stranách, že by se daly tak snadno otočit ?
Běžné současně používané šaliny couvat umí, a kolega cosi tvrdil, že nebýt omezovačů, tak samo rychle, jako jet do předu. Jednou jsem viděl šalinu couvnout na odbočku v zatáčce a myslel jsem, že vyletí z kolejí, jaký to mělo odpich.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9268 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st prosinec 10 2008, 20:43 Předmět:
Sendyx napsal(a):
Zdennoedie, a co tak dveře ? Mají ty šaliny dveře na obou stranách, že by se daly tak snadno otočit ?
Běžné současně používané šaliny couvat umí, a kolega cosi tvrdil, že nebýt omezovačů, tak samo rychle, jako jet do předu. Jednou jsem viděl šalinu couvnout na odbočku v zatáčce a myslel jsem, že vyletí z kolejí, jaký to mělo odpich.
Nektery saliny maji dvere na obou stranach, jak se ted v Brne opravuje Husova a Pekarska, tak tam prave jedna takova oboustranna jezdi. Proste dojede na konecnou (jednokolej) ridic presedne a jede zase zpet.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33681 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 10 2008, 21:09 Předmět:
To záleží na konstruktérovi, jak milou tramvaj / šalinu vyprojektoval. Dřívější Kotěrovy tramvaje vyráběné v Praze u Ringhoffera (později ČKD TATRA Smíchov) byly "oboustranné" - měly oba konce vybavené řidičským stanovištěm a vstup na obou bocích, což se změnilo nástupem typové řady "T" - neboli "téčko" Takže už z principu konstrukce měly staré tramvaje "zpátečku" stejně rychlou jako jízdu vpřed. Jednosměrně konstruované vozy dostaly omezovače právě z důvodu, že elektrický pohon sice umožňuje stejnou rychlost vpřed i vzad, ale řidič bez možnosti přejít na druhé řídicí stanoviště nevidí dostatečně přesně na to, co se děje za vozem/soupravou. Vícečlenné řízení (2 a více stejných vozů spřažených do soupravy a řízených z 1. stanoviště) pak neumožňovalo připojení zadního vozu otočeného o 180°, což byla možná chyba. Modernější vozidla (pražský "poršák" a další) se pak konstruují podle požadavků provozovatele s různým počtem dveří na jednom nebo obou bocích, se sníženou podlahou, s mnohočlenným ovládáním... Možnost couvání musí být u všech kolejových vozidel zachována už jen z principu potřeby "garážovat" nebo řešit nečekané dopravní situace. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1580 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: st prosinec 10 2008, 21:35 Předmět:
EKKAR napsal(a):
To záleží na konstruktérovi, jak milou tramvaj / šalinu vyprojektoval. Dřívější Kotěrovy tramvaje vyráběné v Praze u Ringhoffera (později ČKD TATRA Smíchov) byly "oboustranné" - měly oba konce vybavené řidičským stanovištěm a vstup na obou bocích, což se změnilo nástupem typové řady "T" - neboli "téčko" Takže už z principu konstrukce měly staré tramvaje "zpátečku" stejně rychlou jako jízdu vpřed. .
Zapoměl jsi dodat:
Řidič musel na konečné ( třeba v Motole ) přehodit klacek s kladkou
na opačnou stranu a průvodčí musel zavřít ručně dveře na jedné straně a otevřít na druhé straně. Zároveň se musel průvodčí zorientovat, aby koženou opratí ovládal zvonek na střeše nad řídícím stanovištěm a ne ten
zadní.
Tyto tramvaje tak měly i bleskově vyřešeno to, když se z levostraného provozu přešlo na pravostraný.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.