Zaslal: čt únor 23 2023, 13:12 Předmět: Zapojení motoru stěrače na chytrý ovladač venkovní rolety
Zdravím,.
Na úvod prozradím že jsem amatér a mám jen málo zkušeností s bastlenim
Jak je patrné z předmětu rád bych věděl zda a jak je možné zapojit motor stěračů ( asi nejlépe 24V ) na chytrý ovladač venkovní rolety.
Potřebuji motorek ovládat v obou směrech a pouze po určitou dobu chodu abych nemusel řešit koncové vypínače.
Představu ovládání bych měl asi tuto
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33717 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 23 2023, 13:22 Předmět:
Motorek ze stěračů je na tohle z principu nevhodnej, protože kejvání tam-zpět se nevytváří reverzním chodem, ale klikovým převodem na táhla. Navíc má i natočený kartáče mimo "nulovou polohu", takže se dá provozovat s různě vysokýma otáčkama jenom přepnutím kartáčů i bez změny napájecího napětí. Na rolety/žaluzie potřebuješ reverzovatelnej motorek nejlíp se samosvornou převodovkou, tzn. třeba se šnekovým převodem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Zaslal: čt únor 23 2023, 14:40 Předmět:
Já jsem neřek ani nenapsal, že by se neuměl točit obráceně!
Ale jeho konstrukce je učuněná tak, že při obráceným směru otáčení než na kterej je vyrobenej se v něm velice rychle vydrbou ložiska a ty budeš moct kupovat novej motórek za litr-dva, protože se ti to rafne ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Dá sa to, ale len s časovaním sa do správnej polohy nestrafíš. Rýchlosť a teda potrebný čas bude závisieť od hmotnosti, ktorú bude motorček zdvíhať a potom od trenia, ktore sa bude časom meniť. Môžeš však využiť spínač, ktorý je na motorčeku a počítať otáčky. Koncový spínač bude jednoduchší.
S tou hmotnosti atd. je to zajímavá myšlenka 👍.Na motorku ale žádný spínač není pokud vím..
A koncaky si bez schéma netroufnu zapojit,nikdy jsem to nedělal