Musel sem sobě pořídit nový třmeny na předek páč jeden pístek je zakouslej, domluva s garážníkem jako až tak moc často jak s (měl sem za to, že od pátka sme domluvení, že i kdyby nestíhal, tak mi aspoň objedná třmeny k sobě, abych si je v pondělí, nejhůř v úterý - dneska - vyzvedl a nechal to udělat jinde, nebo v nejhorším vyměnil sám; takže už tři dny se to posouvá na následující den, na todle seru, potřebuju s tím jezdit), tak sem si teď objednal po vlastní ose. (To je mimochodem taky něco, na všech internetech - mimo kely a další zloděje, co za to chcou normálně pro koncáky trojnásobek cen kdekoli jinde - to prakticky nikdo nemá skladem U SEBE, ale kdesi v prdeli na exteráku a posílají tak že to v praxi dostaneš za tejden.)
Koukám koukám, nějakej výprodej a vlastně to ani nemá záložku na vratnej díl do fabrické repase. Takže mi ty starý zůstanou a přemejšlím, že esli má smysl zkusit ten pístek vykutat a zrepasovat si to; v dílenské příručce je i postup, jak udělat přímo totok
Akorát si řikám, někteří výrobci to potom snad žárově pokovujou, někdo to možná lakuje. Pokud bych to teda dělal, má smysl to po důkladným několikanásobným očištění natřít nějakým žáruvzdorným lakem třeba?? Je to litina, takže to odrezá vždycky do hloubky kolem 1 mm a pak se loupou šupiny. Asi to málokdy dokáže odehnít tak, že by se zlomil, ale zas proč tomu chodit naproti…?
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6847 Bydliště: Praha
Zaslal: út únor 22 2022, 11:16 Předmět:
Na mém bývalém autě, které má v současné době přes dvacet let, jsem brzdiče repasoval, tedy je rozebral, vypucoval a dal do nich nové gumičky. Bylo to asi po osmi letech provozu, protože se s tím něco přes rok nejezdilo a brzdy zatuhly. Nic jsem nelakoval, auto dodnes jezdí a brzdí dobře. Takže pokud není pístek vysloveně zadřený se závažným poškozením kovových ploch, oprava je možná. Pokud dáš nové brzdiče, pravděpodobně už na to nebude potřeba znovu sáhnout, takže důvod k repasi je z tohoto pohledu diskutabilní. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Na lakování bych se z vysoka vyprdl. Dává smysl jen kde jde brzdič vidět. Co to máš za auto? Ono záleží kolik chtějí za nové brzdiče -třmeny. _________________ Internet - metla lidstva
Člověk nikdy neví. Záloha se hodí dycky, případně to dám na bazoš za pár stovek kus
Ten pístek je fakt zatuhlej fest, napřed to začlo dost přibržďovat pravý kolo, tak sem se s tím snažil trochu hejblat, prakticky se nevracel, dyž sem ho zkoušel aspoň nouzově rozmazat WDčkem, tak ven sice šel dobře, ale zpátky sem to musel naklepat kladivem Takže visí furt (byť trochu míň) a nádavkem sem to asi zavzdušnil a teď předek nebrzdí skoro-vůbec (a na bubny i normálně jde možná 30 %, spíš míň), takže tak na opatrnej pohyb po městě v pohodě, kamkoli jinam to je vo život, s tím nemůžu, dokud se to nespraví. Takže na to prdět, vyměním to zrovna kus za kus. Já sem skoro počítal se zálohou na vrácení do repase, protože to tak mají skoro všechny šopy, a až po objednání sem si uvědomil, že to tady nechtěli.
Ale řikám si že dyž už to budu mít, tak to rozdělat můžu a pokud bude stačit to vypucovat a dát nový gumy, to je sada tak za 2-3 stovky, tak proč né.
rezis: pikouš, podařilo se mi sehnat s dodáním zítra za asi 1070 kus s rozpočtenou dopravou; jsou i za 700 ale kdoví kdy/kde, taky je otazná kvalita - litinu snad ani čajna neomrdá, ale kvalita čínskejch gumovejch součástek je známa dobře, že - a vadný gufero znamená rychlou ztrátu kapaliny, vadná prachovka zase (kor v tomdle počasí) zarezlej pístek
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6847 Bydliště: Praha
Zaslal: út únor 22 2022, 11:51 Předmět:
Hlavně si ten pístek vylisuj hydraulicky brzdou, jak to demontuješ, už ho bez hydraulického přípravku nevyndáš. Tím mlácením kladivem jsi tomu moc nepomohl, měl jsi to radši zamačkávat třeba svěrkou. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2726 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út únor 22 2022, 11:51 Předmět:
Pokud není vydřený těleso třmenu, tak dám nový pístky, (pokud je to nutný), gumičky a jede se dál. Jo a pístky namazat silikonovým tukem. Potom ty brzdy choděj i po dlouhý odstávce. To namazání je důležitý, a kdekdo se na to vyprdne, protože nemá čím namazat.
Třmeny klidně nalakuj, ale radši černou barvou. Nebudeš potom terčem posměchu
Nechci dělat někomu reklamu, ale na autodíly se mrkni na: Autodílos Kolín. Možná budeš překvapenej oproti konkurenci. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Hlavně si ten pístek vylisuj hydraulicky brzdou, jak to demontuješ, už ho bez hydraulického přípravku nevyndáš. Tím mlácením kladivem jsi tomu moc nepomohl, měl jsi to radši zamačkávat třeba svěrkou.
Kde bych to asi vzal, že…šak sem to poklepával nastřídačku, jinak by nebyla šance to tam dostat vůbec. Každopádně vylezlej tak, že tam nešly dát desky ani papírový, bylo nutný ho prostě dostat zpátky
Sem počítal, že to bude dělat garážník, a jako esli to bude kuchat a měnit pístek, nebo se to koupí hotový, to vypadalo na stejný náklady (ale že by tím trávil víc času je spíš horší varianta, pže víme, jak to u nich s časem je). Dyž to dopadne tak, že domluvit se tam je jak u ů, pže vod čtvrtka měl rozdělanej motor (bůhví, esli to dodělal), pak mu měl přijet někdo na spojku a do toho že vodjel na dva dny mimo Brno, takže dva dny nedělá vůbec, a budu to muset dělat sám, no beru to jako zkušenost snad pak přenositelnou časem i na jiný brzdiče, principiálně to asi bude tak zhruba nastejno
Sandal: Zboží skladem je expedováno následující pracovní den při objednání v pracovní den. U objednávek zboží o víkendu nebo po 17:00 se objednávky vyřizují následující pracovní den.
To je to samý, jak všude jinde, sklady znamená buď někde v prdeli, nebo tragická logistika. To si můžu vobjednat v CarDo a podobnejch, a tam mám díly, co dlouhodobě srovnávám, mezi těmadle přehazovačema tak nejlevnější.
A proč se zadřel pístek..? Stačila preventívní údržba a nestalo by se to. Stačilo to dvakrát ročně při přezouvání rozhýbat směrem ven a na doraz dovnitř. Zadní válečky rozhýbat nalevo a napravo co to manžety dovolí. Vlastní zkušenost 25 let Š 120 a 15 let Renault. Škodovku jsem po 25létech prodal s původními brzdnými elementy. Díky takovéto údržbě. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33711 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 22 2022, 15:37 Předmět:
Můj dvorní mechoš třmeny kotoučovek a vnější povrchy bubnů stříká "pozinkovým sprejem" - prostě zinkovou "stříbřenkou" spešl určenou na tyhle ohřívající se povrchy. Většinou to vydrží tak rok-dva, pak se to musí odrbat vocelákem a stříknout znovu. Svépomocí jsem na ty samý povrchy dával černej Alkyton (reagenční barva určená přímo na rezavej povrch, něco jako Hammerite). Vydrželo to obdobně jako ten zinkovej sprej. Jinou barvu jsem na brzdy nikdy nedával, mít brzdy žlutý, jasně jedovatě zelený nebo signálně oranžovočervený považuju za ychtylní tuzink ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 12, 2005 Příspěvky: 644 Bydliště: Hradec Kralove
Zaslal: st únor 23 2022, 9:38 Předmět:
Podle toho jak popisuješ tvoje postupy, tak ti poradím, natři brzdové třmeny a na víc nešahej. Jsou to sice jenom brzdy, ale tvé postupy zvedají určitě všechny vlasy každému kdo ví o co goo.
Repase brzdového třmenu je jednoduchá práce, ale pro toho kdo ví a umí.
Po letech používání je třeba repasovat také "vedení" třmenu, protože vůle v něm také způsobí nefunkčnost brzdy. _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2726 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st únor 23 2022, 11:54 Předmět:
Když je ve vodítkách vůle, tak brzdy neztratí účinek, ale sjížděj se šejdrem destičky. Brzdy ztrácí účinek, když vodítka zareznou. Zarezlý vodítka jsem viděl už mnohokrát. Kolikrát se musí vyndat držák třmenu z auta, a nahřát autogenem, aby se čep vůbec dal vyndat. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Brzdiče vyměněný a odvzdušněný, část brzdovky taky vyměněná (větší část z potrubí předku), už to je celkem OK, brzdí to symetricky. Zdá se mi teda, že kdovíjak velkou mezeru mezi deskama to furt nenechává, obě kola mají dost daleko od toho, aby se točila volně (nějakej odpor samo klade i poloosa a kolečka potom v převodovce, ale stejně).
Každopádně už abych kouknul po novejch letňácích, ty původní šmejdy v průběhu 4 měsíců na třech defekty takže až to bude někde na zvedáku na přehození kol, tak se u toho asi udělá eště jedno odvzdušnění a to komplet (včetně bubnů vzadu) s větší výměnou v celým potrubí. A ty čepy a manžety vpředu dám radši taky nový, je to promazaný, ale už je na těch čepech nějaký ochození vidět. Asi by nebylo marný zkontrolovat i tlaky a kdyžtak poštelovat zátěžovej regulátor, abych začal shánět někoho, kdo bude mít nějakej vhodnej manometr
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3406 Bydliště: Brno
Zaslal: st únor 23 2022, 18:37 Předmět:
Pokud je pístek venku kvůli ojetý desce tak při výměně jde píst zasunou pomocí sady na brzdy. Kupoval jsem u alzáka a s tím to šlo u jedničkové octávky na pohodu. Bez toho s tím pístkem nešlo hnout. Stačí mírné vyosení, se kousne a konec.
https://www.alza.cz/auto/stlacovak-brzdovych-pistu-sada-12ks-d4850034.htm
jako jo, je možný, že se kousnul kvůli tomu, že byl zarezlej i spodní čep a vyosil se tak, uvidíme - esli na to někdy budu mít čas si s tím hrát, tak v létě, teď tam sou nový brzdiče a tím pádem se na to zas zapomene, znáš to
zkoušel sem pak na uvolnění levýho třmenu použít truhlářský svěrky a šlo to bezvadně - díky tomu, že je třmen na tom držáku plovoucí, tak stačilo nasadit svěrky hned u šroubů na obou stranách a šroubovat obě najednou, přitlačil se celej třmen a jelikož tím ta vnitřní deska tlačila na kotouč, tak tímdle způsobem krásně zalezl pístek
mimochodem sem se díval pořádně zblízka a jedinej rozdíl mezi levým a pravým, co mi příde, je sklon připojení pancéřové hadice, a jelikož tam je taky vůle jako prase, tak dobrý vědět, že aspoň krátkodobě je možný použít kterejkoli třmen na kteroukoli stranu
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.