Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Brzdový třmeny - lakovat?
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 11:03    Předmět: Brzdový třmeny - lakovat? Citovat

Musel sem sobě pořídit nový třmeny na předek páč jeden pístek je zakouslej, domluva s garážníkem jako až tak moc často jak s obrazek_cenzura (měl sem za to, že od pátka sme domluvení, že i kdyby nestíhal, tak mi aspoň objedná třmeny k sobě, abych si je v pondělí, nejhůř v úterý - dneska - vyzvedl a nechal to udělat jinde, nebo v nejhorším vyměnil sám; takže už tři dny se to posouvá na následující den, na todle seru, potřebuju s tím jezdit), tak sem si teď objednal po vlastní ose. (To je mimochodem taky něco, na všech internetech - mimo kely a další zloděje, co za to chcou normálně pro koncáky trojnásobek cen kdekoli jinde - to prakticky nikdo nemá skladem U SEBE, ale kdesi v prdeli na exteráku a posílají tak že to v praxi dostaneš za tejden.)

Koukám koukám, nějakej výprodej a vlastně to ani nemá záložku na vratnej díl do fabrické repase. Takže mi ty starý zůstanou a přemejšlím, že esli má smysl zkusit ten pístek vykutat a zrepasovat si to; v dílenské příručce je i postup, jak udělat přímo totok Laughing

Akorát si řikám, někteří výrobci to potom snad žárově pokovujou, někdo to možná lakuje. Pokud bych to teda dělal, má smysl to po důkladným několikanásobným očištění natřít nějakým žáruvzdorným lakem třeba?? Je to litina, takže to odrezá vždycky do hloubky kolem 1 mm a pak se loupou šupiny. Asi to málokdy dokáže odehnít tak, že by se zlomil, ale zas proč tomu chodit naproti…?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7503
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 11:07    Předmět: Citovat

Lakujou to vesničtí tuneři aby to vypadalo "závodně".
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 11:16    Předmět: Citovat

Na mém bývalém autě, které má v současné době přes dvacet let, jsem brzdiče repasoval, tedy je rozebral, vypucoval a dal do nich nové gumičky. Bylo to asi po osmi letech provozu, protože se s tím něco přes rok nejezdilo a brzdy zatuhly. Nic jsem nelakoval, auto dodnes jezdí a brzdí dobře. Takže pokud není pístek vysloveně zadřený se závažným poškozením kovových ploch, oprava je možná. Pokud dáš nové brzdiče, pravděpodobně už na to nebude potřeba znovu sáhnout, takže důvod k repasi je z tohoto pohledu diskutabilní.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 11:45    Předmět: Citovat

Na lakování bych se z vysoka vyprdl. Dává smysl jen kde jde brzdič vidět. Co to máš za auto? Ono záleží kolik chtějí za nové brzdiče -třmeny.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 11:46    Předmět: Citovat

Člověk nikdy neví. Záloha se hodí dycky, případně to dám na bazoš za pár stovek kus Laughing

Ten pístek je fakt zatuhlej fest, napřed to začlo dost přibržďovat pravý kolo, tak sem se s tím snažil trochu hejblat, prakticky se nevracel, dyž sem ho zkoušel aspoň nouzově rozmazat WDčkem, tak ven sice šel dobře, ale zpátky sem to musel naklepat kladivem Rolling Eyes Takže visí furt (byť trochu míň) a nádavkem sem to asi zavzdušnil a teď předek nebrzdí skoro-vůbec (a na bubny i normálně jde možná 30 %, spíš míň), takže tak na opatrnej pohyb po městě v pohodě, kamkoli jinam to je vo život, s tím nemůžu, dokud se to nespraví. Takže na to prdět, vyměním to zrovna kus za kus. Já sem skoro počítal se zálohou na vrácení do repase, protože to tak mají skoro všechny šopy, a až po objednání sem si uvědomil, že to tady nechtěli.

Ale řikám si že dyž už to budu mít, tak to rozdělat můžu a pokud bude stačit to vypucovat a dát nový gumy, to je sada tak za 2-3 stovky, tak proč né.

rezis: pikouš, podařilo se mi sehnat s dodáním zítra za asi 1070 kus s rozpočtenou dopravou; jsou i za 700 ale kdoví kdy/kde, taky je otazná kvalita - litinu snad ani čajna neomrdá, ale kvalita čínskejch gumovejch součástek je známa dobře, že - a vadný gufero znamená rychlou ztrátu kapaliny, vadná prachovka zase (kor v tomdle počasí) zarezlej pístek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 11:51    Předmět: Citovat

Hlavně si ten pístek vylisuj hydraulicky brzdou, jak to demontuješ, už ho bez hydraulického přípravku nevyndáš. Tím mlácením kladivem jsi tomu moc nepomohl, měl jsi to radši zamačkávat třeba svěrkou.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2537
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 11:51    Předmět: Citovat

Pokud není vydřený těleso třmenu, tak dám nový pístky, (pokud je to nutný), gumičky a jede se dál. Jo a pístky namazat silikonovým tukem. Potom ty brzdy choděj i po dlouhý odstávce. To namazání je důležitý, a kdekdo se na to vyprdne, protože nemá čím namazat.
Třmeny klidně nalakuj, ale radši černou barvou. Nebudeš potom terčem posměchu Laughing

Nechci dělat někomu reklamu, ale na autodíly se mrkni na: Autodílos Kolín. Možná budeš překvapenej oproti konkurenci.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 12:06    Předmět: Citovat

Zaky napsal(a):
Hlavně si ten pístek vylisuj hydraulicky brzdou, jak to demontuješ, už ho bez hydraulického přípravku nevyndáš. Tím mlácením kladivem jsi tomu moc nepomohl, měl jsi to radši zamačkávat třeba svěrkou.

Kde bych to asi vzal, že…šak sem to poklepával nastřídačku, jinak by nebyla šance to tam dostat vůbec. Každopádně vylezlej tak, že tam nešly dát desky ani papírový, bylo nutný ho prostě dostat zpátky Shocked

Sem počítal, že to bude dělat garážník, a jako esli to bude kuchat a měnit pístek, nebo se to koupí hotový, to vypadalo na stejný náklady (ale že by tím trávil víc času je spíš horší varianta, pže víme, jak to u nich s časem je). Dyž to dopadne tak, že domluvit se tam je jak u obrazek_cenzuraů, pže vod čtvrtka měl rozdělanej motor (bůhví, esli to dodělal), pak mu měl přijet někdo na spojku a do toho že vodjel na dva dny mimo Brno, takže dva dny nedělá vůbec, a budu to muset dělat sám, no Rolling Eyes beru to jako zkušenost snad pak přenositelnou časem i na jiný brzdiče, principiálně to asi bude tak zhruba nastejno

Sandal: Zboží skladem je expedováno následující pracovní den při objednání v pracovní den. U objednávek zboží o víkendu nebo po 17:00 se objednávky vyřizují následující pracovní den.

To je to samý, jak všude jinde, sklady znamená buď někde v prdeli, nebo tragická logistika. To si můžu vobjednat v CarDo a podobnejch, a tam mám díly, co dlouhodobě srovnávám, mezi těmadle přehazovačema tak nejlevnější.

Ale běda jak něco potřebuješ rychle Evil or Very Mad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1431
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 14:44    Předmět: Citovat

A proč se zadřel pístek..? Stačila preventívní údržba a nestalo by se to. Stačilo to dvakrát ročně při přezouvání rozhýbat směrem ven a na doraz dovnitř. Zadní válečky rozhýbat nalevo a napravo co to manžety dovolí. Vlastní zkušenost 25 let Š 120 a 15 let Renault. Škodovku jsem po 25létech prodal s původními brzdnými elementy. Díky takovéto údržbě. Smile
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31641
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 15:37    Předmět: Citovat

Můj dvorní mechoš třmeny kotoučovek a vnější povrchy bubnů stříká "pozinkovým sprejem" - prostě zinkovou "stříbřenkou" spešl určenou na tyhle ohřívající se povrchy. Většinou to vydrží tak rok-dva, pak se to musí odrbat vocelákem a stříknout znovu. Svépomocí jsem na ty samý povrchy dával černej Alkyton (reagenční barva určená přímo na rezavej povrch, něco jako Hammerite). Vydrželo to obdobně jako ten zinkovej sprej. Jinou barvu jsem na brzdy nikdy nedával, mít brzdy žlutý, jasně jedovatě zelený nebo signálně oranžovočervený považuju za ychtylní tuzink ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 634

PříspěvekZaslal: st únor 23 2022, 9:38    Předmět: Citovat

Podle toho jak popisuješ tvoje postupy, tak ti poradím, natři brzdové třmeny a na víc nešahej. Jsou to sice jenom brzdy, ale tvé postupy zvedají určitě všechny vlasy každému kdo ví o co goo. Laughing
Repase brzdového třmenu je jednoduchá práce, ale pro toho kdo ví a umí. Cool
Po letech používání je třeba repasovat také "vedení" třmenu, protože vůle v něm také způsobí nefunkčnost brzdy. Rolling Eyes

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2537
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st únor 23 2022, 11:54    Předmět: Citovat

Když je ve vodítkách vůle, tak brzdy neztratí účinek, ale sjížděj se šejdrem destičky. Brzdy ztrácí účinek, když vodítka zareznou. Zarezlý vodítka jsem viděl už mnohokrát. Kolikrát se musí vyndat držák třmenu z auta, a nahřát autogenem, aby se čep vůbec dal vyndat.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: st únor 23 2022, 14:48    Předmět: Citovat

Brzdiče vyměněný a odvzdušněný, část brzdovky taky vyměněná (větší část z potrubí předku), už to je celkem OK, brzdí to symetricky. Zdá se mi teda, že kdovíjak velkou mezeru mezi deskama to furt nenechává, obě kola mají dost daleko od toho, aby se točila volně (nějakej odpor samo klade i poloosa a kolečka potom v převodovce, ale stejně).

Každopádně už abych kouknul po novejch letňácích, ty původní šmejdy v průběhu 4 měsíců na třech defekty Rolling Eyes takže až to bude někde na zvedáku na přehození kol, tak se u toho asi udělá eště jedno odvzdušnění a to komplet (včetně bubnů vzadu) s větší výměnou v celým potrubí. A ty čepy a manžety vpředu dám radši taky nový, je to promazaný, ale už je na těch čepech nějaký ochození vidět. Asi by nebylo marný zkontrolovat i tlaky a kdyžtak poštelovat zátěžovej regulátor, abych začal shánět někoho, kdo bude mít nějakej vhodnej manometr Laughing

TomasX: co to sem zas vlezlo Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3292
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st únor 23 2022, 18:37    Předmět: Citovat

Pokud je pístek venku kvůli ojetý desce tak při výměně jde píst zasunou pomocí sady na brzdy. Kupoval jsem u alzáka a s tím to šlo u jedničkové octávky na pohodu. Bez toho s tím pístkem nešlo hnout. Stačí mírné vyosení, se kousne a konec.
https://www.alza.cz/auto/stlacovak-brzdovych-pistu-sada-12ks-d4850034.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: st únor 23 2022, 19:02    Předmět: Citovat

jako jo, je možný, že se kousnul kvůli tomu, že byl zarezlej i spodní čep a vyosil se tak, uvidíme - esli na to někdy budu mít čas si s tím hrát, tak v létě, teď tam sou nový brzdiče a tím pádem se na to zas zapomene, znáš to Laughing

zkoušel sem pak na uvolnění levýho třmenu použít truhlářský svěrky a šlo to bezvadně - díky tomu, že je třmen na tom držáku plovoucí, tak stačilo nasadit svěrky hned u šroubů na obou stranách a šroubovat obě najednou, přitlačil se celej třmen a jelikož tím ta vnitřní deska tlačila na kotouč, tak tímdle způsobem krásně zalezl pístek

mimochodem sem se díval pořádně zblízka a jedinej rozdíl mezi levým a pravým, co mi příde, je sklon připojení pancéřové hadice, a jelikož tam je taky vůle jako prase, tak dobrý vědět, že aspoň krátkodobě je možný použít kterejkoli třmen na kteroukoli stranu Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund