Založen: Dec 19, 2007 Příspěvky: 839 Bydliště: Litovel
Zaslal: pá září 03 2010, 17:55 Předmět:
Dlouho jsem ve své škodovce používal zapalování s dlouhou jiskrou podle AR A10-79.Ještě ho někde mám,ale musel bych ho spravit.Je fakt , že s ním to jelo jak ďas.Pálilo to jiskru na dvoucentimetrovou vzdálenost jako nic.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá září 03 2010, 18:51 Předmět:
Přesně tohle jsem měl na mysli - a těch zapojení je víc, vycházela i ve sbornících Udelej-Urob si sám. Takto "připravená" jiskra zapálí skoro cokoliv - známý to postavil ke staré odhlášené Jawě 350 (panelka), použité jako motor do home made traktůrku - od instalace bastlu motor sežere jako palivo skoro cokoliv - syntetické ředidlo, technický benzín, petrolej, dokonce i výpalky z destilátoru po pálení samohonky - stačí přidat určité procento normálního benzínu (zhruba třetinu) a nešetřit na oleji ve směsi - při poměru 1:25 až 1:28 motor sice dýmí jak ruská ponorka, ale jede... Jiný známý postavil měničové zapalování podle Amára ke Š100 - motor, který předtím nebylo možné málem ani normálně nastartovat (tlačný lano na denním pořádku) se "zázračně zotavil" a jezdil pak ještě několik dalších let, než "škůdku" definitivně odstavila havárie... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 12, 2004 Příspěvky: 209 Bydliště: PRAHA SEX (6)
Zaslal: pá září 03 2010, 19:14 Předmět:
PLV napsal(a):
Š120 za tepla musí chytat dobře. Karburátor dává chudou směs, která vyhovuje při startování za tepla. Horší je to za studena. Pokud za tepla špatně chytá, něco není v pořádku.
hm pán chytrej ...přečti si co se píše dole -prostě to dělalo všem
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá září 03 2010, 19:51 Předmět:
Ano, samokmit s feritovým tráfkem nahoru na cca 280-300V, primární odběr z baterie cca 2-3A, za ním kondíky a spínače pro přesně a definované generování impulsů do zapalovací cívky podle signálu z přerušovače - jsou i verze pro upravenou cívku, která je konstrukčně podobná cívce z prvních verzí Favorita - dokonce se snad v jedné verzi i přímo kulatá cívka PAL z karburátorového Favorita používala. Sice jsou někdy problémy s remcajícími techniky na STK, protože to není originální zapojení, ale protože na emisích se těmto typům měří jen CO a CHx, většinou brzy zmlknou - tahle zapalování dovolují motor pro STK hodně "utáhnout", takže povolené limity splní s poměrně velkou rezervou (osobní zkušenost - měl jsem to tak ve Š120L). Pokud by se jim měřily i NOx, bylo by to (vzhledem k velmi ochuzené směsi a absenci katalyzátoru byť i v jednodušší pasivní neřízené formě) asi velmi rychlé jednání (bez šance na projití), protože se ale těmto starým motorům NOx neměří, lze jejich legální provozní životnost takto poměrně úspěšně prodloužit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 04 2010, 20:15 Předmět:
Jsou různá provedení - ale pokud to má šlapat aspoň v kHz oblasti, mělo by jádro být ferit - plechy jsou vhodné tak do 1kHz, pak už mají moc velké ztráty. Kmitočet měniče určují kapku jiné součástky, než ty pro dobu hoření jiskry a její energii - takže se to dá poměrně jednoduše přepočítat. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Syn si stěžuje,že se mu vybíjí baterka-přitom je nová a v klidu má odběr 20mA.Ještě se zeptám,auto špatně chytá jen za tepla-nějaká rada mimo zvrakování ?
Zkontroluj a nastav výšku hladiny v plovákové komoře karburátoru (viz kniha- údržba a opravy automobilu škoda 120 strana 87 a 92
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 15 2010, 7:58 Předmět:
Plovák se dá jednoduše opravit - mosazný plechový se dá po vysušení zaletovat cínem a plastový se buď slepí nebo zataví hrotem páječky - netřeba zoufat. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 15 2010, 14:10 Předmět:
Výborný řešení - ale i když já měl šáde sám víc jak 6 let a v rodině předtím byla jiná nejméně 10 let, celou dobu jsme náhradní plováky nepotřebovali. Fakt je, že tenkrát byly dostupné v každé Mototechně, kdežto dneska už jejich dostupnost rozhodně tak dobrá nebude - a o to větší má takováhle nabídka význam... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.