Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne květen 19 2019, 12:51 Předmět:
Kremíku, ďakujem za Tvoj príbeh. Pekne sa to číta. Keby som jazdil off-road, 4×4 by sa mi zišlo, ale s uzáverou difu, potom by si uviazol asi až na podvozku. Ja som uvažoval nad predokolkou s EDS. Býva súčasťou ASR, tú mávajú aj jedničkové Fábie. Ale ako pripomenul Lukáš-Peca, musím si rozmyslieť, či by sa mi tá investícia rentovala. Keď ma moje súčasné vozítko ešte párkrát naštve, po niečom sa ohliadnem.
Ekkare, to je celkem odlisny auto od auta. Me treba sprava napajeni pri klesajicim napeti zacne odpojovat postupne vsechno, co neni potreba (zacne topenim, nakonec vypina i navigaci a pristrojovku) tak, aby bezel motor (VW)... To je doprovazeno patricnou hlaskou na displeji.
Podobny chovani jsem je u M-B (CLK W209) - opet informuje ridice na displej a povypina bizuterii, aby dojel co nejdal..
...
Jo, "zbytecnosti" jako treba vetrani a topeni v aute chci..
On to právě Duvšan potvrdil, že mu to odcházelo "po kouskách" - a ty "zbytečnosti" jsem myslel EPS, ESC a tyhle "berličky pro nesvéprávný vopice za volantem". Výbava skutečně usnadňující život řidiče a nevotravující je užitečná, výbava omezující svéprávnost počínajíc Stop-Startem pokračujíc systémem udržování v pruhu peroucím se s řidičem v zatáčce o volant až po systém nouzovýho brždění aktivující se během zahájení předjížděcího manévru je podle mě vysoce nežádoucí. Všecko tohle by mělo jít uživatelsky trvale povypínat - klidně i s tím, že po vypnutí všech těch blbostí bude na palubce trvale svítit hrst kontrolek pro případ, aby varovaly eventuálního nežádoucího uživatele (chápej zloděje případně nepoučenou manželku) že "tohle auto ti žádnou berličkou prdel nezachrání". Prostě plánovitě odebírat člověku pravomoc na řízení vlastního majetku při zachování jeho plný odpovědnosti za následky případnejch nehod mi přijde jako šikana a nežádoucí zasahování do osobnostních a lidskejch práv.
Hubert_79 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
auto jako takový by jelo dál, ale program v ŘJ to nedovolí. Stížnosti na tento stav nikoliv na lampárni, ale v Bruseli.
To by mě ale zajímalo, proč za tohle může Brusel, to si rád nechám vodborně vobjasnit.
A vodkud vodjinud než z Brusele pocházejí všecky ty k0k0tský nařízení, že auta musejí mít povinně ESněco a USněco a automatický tohleto a támhleto a dalších milijón megapýčovin?
Tak na tom se shodnem - veci jako udrzovani v pruhu muzou byt fajn, ale ne s lidskou mentalitou Velka spousta lidi ty asistenty nechape jako pomoc pri krizovce, ale jako "nemusim davat moc bacha" ... Vysledek je pak casto horsi, nez bez toho. Uz jsem slysel i nazor (majitel BMW X5), ze to je "jak jet na playstationu" .. no... nevim
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34079 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po květen 20 2019, 9:59 Předmět:
Presne tak. Napriklad mam denne svietenie, tak nemusim zapinat svetla (nevadi, ze ma zozadu vobec nevidiet). Alebo v krizovatke pouzijem 3-blik smerovkou, aby som nemusel o pohnut prstom o pol centimetra viac.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7665 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po květen 20 2019, 13:36 Předmět:
To máš stejný jak se zimníma gumama. Furt masáž, že jak je pod 7° C, že zimní kola, jinak nastane naprostý armageddon a silnice budou lemovány hromadami mrtvol. Tak si lidi obují zimní gumy a mají fajn pocit, že pro tu bezpečnost něco dělají. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: po květen 20 2019, 18:00 Předmět:
3 blik směrovky nemám, a moc mi chybí, to je náhodou dobrý výmysl. Někdy ji supluju tak,že páčku chvíli držím aby necvakla, a pak pustím. To je jedna z mála vymožeností, kterou chválím všemi deseti. Už jsem přemýšlel, že si ji dodělám. Ale znáte to
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po květen 20 2019, 19:16 Předmět:
Ako som už písal. Sú to dobré veci, pomôžu, spríjemnia, niekedy i zachránia (keď niekto za volantom zadrieme alebo nezvládne brzdenie a tak). Ale nie sú to náhražky zodpovednosti a rozumu. Na to pozor a nezabúdať.
Dnes mi znovu svietila baterka. Vyšliapol som do otáčok a zhasla. Takže s tým dobíjaním mám problém. A to je i odpoveď na môj dotaz. Tak sa bude riešiť alternátor.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne květen 17 2020, 14:13 Předmět:
Tak ten hukot robí alternátor. Jednak už nič iné nezostalo a tiež to potvrdil servisák. Neviete niekto, má ten altík voľnobežku? Vtedy mi vôbec neprišla k rozumu. Spýtal by som sa.
Niečo z iného súdka. Mám nápad pre zvýšenie jazdného pohodlia. Dvojfarebný LED pás pod predným sklom, červená a zelená. Pri rýchlosti do 50km/h by svietil zeleno, 50-90 žlto (obe farby súčasne) a nad 90 červeno. Ako by to šlo napojiť? Bojím sa, že by to potrebovalo jednočip ako Atmel a spol. Je jednoduchá možnosť? Tempomat nemám.
BTW, pred časom som sa pýtal na obmedzovač, ktorý by ma nepustil nad navolenú rýchlosť, ani keby som šlapal na podlahu. Vzdal som to ako nerentabilnú položku vzhľadom na moje využitie. Niektoré autá i nové to vraj majú, ako lacnejšiu verziu tempomatu. Ale to len na okraj. Už to neriešim. Hoc by to bolo pekné. Ale i návykové.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 17 2020, 14:50 Předmět:
Nejjednodušší a nejčistší by to bylo vyčtením dat na CAN-sběrnici a výběrem údajů, který po CANu do palubovky posílá snímač rychlosti v převodovce. To je určitá frekvence impulsů závislá na rychlosti jízdy. A pak zjistit nebo spočítat kmitočet, kterej to podle požadavku má při daný rychlosti a nastavit na to digitální kmitočtovej komparátor s nějakým jednočipem.
Další možnost je spolehnout se na GPS a údaj o okamžitý rychlosti vytáhnout z přijímače pro navigaci. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7665 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne květen 17 2020, 15:16 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Niečo z iného súdka. Mám nápad pre zvýšenie jazdného pohodlia. Dvojfarebný LED pás pod predným sklom, červená a zelená...
BTW, pred časom som sa pýtal na obmedzovač, ktorý by ma nepustil nad navolenú rýchlosť, ani keby som šlapal na podlahu..
Barevný pás pod čelním oknem? No potěš... Ještě rychlý pruhy a ten "jako-carbon" dekl na nádrž a barevné zářivky, co svítí na silnici; počátkem 90. let to celkem letělo. Na vsi tím možná pár puberťáků ohromíš...
--
Omezovač je kravina na entou. Nikdy nevíš kdy nastane nějaká blbá situace, z níž je potřeba co nejrychleji vypadnout. A najednou ouha, navolil sis 80 km/h a víc ani prd. Hovadina.
Jestli nejsi schopen jet normálně a potřebuješ nějaké udělátko do auta, aby nejelo rychlejc, tak asi jdi vrátit řidičák. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7969 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne květen 17 2020, 15:35 Předmět:
Tvrdý omezovač je nejen blbost ale i velmi nebezpečný, jak už napsal Hubert. Proto taky je a musí být dorazem pedálu zrušený!! Si nedovedu představit při předjíždění kolony, proti kamion a auto řekne 90 a víc NE. Pokud někdo neumí jezdit normálně s nohou na "plynu", ať raději jede sockou. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne květen 17 2020, 17:16 Předmět:
HTP 47kW. Nazveš to sockou? Kopček a musím pridať. Nevadí, keď za mnou niekto nie je. Prejdem kopček a musím ubrať, inak mám hneď 60.
OK, ten LED pás je asi lepší nápad. Takže by mal postačiť jednoduchý prevodník frekvencia/napätie a potom komparátory? A to napichnúť do CANu? To by bolo fajn.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 17 2020, 19:12 Předmět:
Duvsan napsal(a):
HTP 47kW. Nazveš to sockou? ...
No, když pominu 1.0MPi 37kW OHV jako nepovedenej pokus o nejslabší čtyřválec do fábule Junior a dám bokem prehistorickej 40/44kW OHV motor odvozenej jen převrtáním od motoru z felichčije, tak jednotka 1,2HTP (původně taky MPi) montovaná od roku 2000 byla nejsockovatější pohonnou jednotkou v koncernovejch autech 21. století. Bez debat. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.