Zaslal: st prosinec 03 2014, 17:27 Předmět: Jak vyrobit nabijecku ze scooteru
Zdravim vse pritomne
Predevsim bych zacal tim, ze ziju v domecku bez elektriny a resim to fotovoltaikou. Jsou obdobi kdy slunce moc nesviti a potrebuji baterii dodat energii. Momentalne to delam tak, ze si nastartuju elektrocentralu a nabijeckou nabijim baterii. Centrala ma spotrebu 1L coz je dost draha elektrika. Mam nevyuzity scooter 50ku ktery ma na volnobeh o dost mensi spotrebu a magneto by melo davat pri 12V myslim 10A. Poradi nekdo jestli je vubec moznost z toho motoru udelat nabijecku? Prikladam elektricke schema a za jakoukoliv radu predem dekuji.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12099 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: st prosinec 03 2014, 17:56 Předmět:
DonGabriel napsal(a):
ziju v domecku bez elektriny a resim to fotovoltaikou
jaký máš instalovaný max. výkon ?
DonGabriel napsal(a):
Jsou obdobi kdy slunce moc nesviti a potrebuji baterii dodat energii
jakou kapacitu má baterie ?
jaké má napětí ?
jaký typ baterie to je ?
DonGabriel napsal(a):
Momentalne to delam tak, ze si nastartuju elektrocentralu a nabijeckou nabijim baterii.
jaký max. výkon zvládne centrála ?
jakou máš nabíječku? kolik dá ampér ?
DonGabriel napsal(a):
Centrala ma spotrebu 1L coz je dost draha elektrika
to je litr za hodinu provozu ? nebo za den ?
DonGabriel napsal(a):
Mam nevyuzity scooter 50ku ktery ma na volnobeh o dost mensi spotrebu a magneto by melo davat pri 12V myslim 10A
a jsi si jistý že těch 12V a 10A dá magneto i na volnoběh ?
Máš zjištěno kolik bude spotřeba na volnoběh po dobu jedné hodiny ?
DonGabriel napsal(a):
Poradi nekdo jestli je vubec moznost z toho motoru udelat nabijecku?
možnost je tady vždycky, otázkou zůstává, jestli to bude efektivnější, než ta elektrocentrála . . .
zkus se nad tím zamyslet a případně přepočítat účinosti obou strojů a porovnat . . .
pokud dodáš další informace, na které se ptám, je možné, že ti někdo tady na fóru poradí . . .
. . . ale bez nich, určitě žádnou radu nedostaneš.
Diky za zajem
Odber z baterie mam max 5A, vetsinou 2A a baterie je 140Ah s moznym napetim od 10,1 do 12,4V urcena pro ostrovni system. Fotovoltaicke panely maji vykon max 220wa ale dostanu se max na 14A. Vykon elektrocentraly je 2000W a spotreba je opravdu 1L za hodinu provozu. Nabijecku mam znacky Minnkota a je to automat ktery nabiji 10A. A pokud jde o ten scooter tak to je to na co se ptam. Podle schematu elektriky sem si to takhle spocital na tech 10A a kdyz vytahnu baterku z toho scooteru tak jde normalne nastartovat a na volnobeh vse funguje jak ma a na plno. Defakto chci pouzit jen motor a magneto + neco co me udala potrebne napeti pro nabijeni te baterie. Spotrebu na volnobeh mam vyzkousenou tak, ze sem napojil draty k baterce od scooteru na regulator nabijeni ostrovniho systemu. Dava to 1,5 A coz je nejspis kvuli kapacite baterie ve scooteru 7A a vezme si to 1L za 3 hodiny + , -, odhad.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32062 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 03 2014, 20:40 Předmět:
Hlavně bude mít mizernou účinnost, protože motor na volnoběh má vysoký ztráty mechanickou cestou - a pokud mu dáš větrák, aby se uchladil i stojící na fleku, ještě se zvětší. Musel bys mu na hřídel napojit nějakej zvenku regulovanej generátor, třeba 120 - 140 ampérovej alternátor z auta, aby se využil výkon motoru - a taky dát nějaký servíčko na plynový táhlo, aby podle odběru regulovalo přípusť motoru... Na to už je opravdu jednodušší koupit si centrálu, tam je motorek i s karbíkem optimalizovanej na daný otáčky - a dělají se i centrály bez 230V výstupu, jen se stejnosměrným 12V - akorát se musejí hledat, nejsou běžně v nabídkách... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak to sem netusil, ze by s tim mohl byt takovej problem. Proste sem myslel, ze sundam motor, ktery uz v sobe vetrak ma( vsak v silnicnim provozu take stojime s nastartovanym motorem) a na draty z magneta dam nejakej regulator napeti. Jen sem si takovou alektrocentralku chtel vyrobit sam z toho co uz mam a nevyuzivam to. Je mozne dostat z magneta toho skutru maximalni vykon do regulatoru nabijeni ostrovniho systemu?
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1378 Bydliště: na vejminku
Zaslal: st prosinec 03 2014, 21:21 Předmět:
Tak si nějak nerozumíme.
Náporově chlazený motor => bez větráku, viditelná žebra válce nijak nezakrytá, aby k nim mohl vzduch za jízdy. To že v provozu občas stojí na místě je u tisíců všemožných typů podobných motorů běžné a krátkodobě není na závadu. Motor s nuceným vzduchovým chlazením => má zakryté žebrováni a vrtuli, která dělá vítr a prohání ho žebrováním, pak je ještě motor kapalinou chlazený, ale to nebude Tvůj případ.
Pokud má motor vrtuli nic nebrání, aby jsi vyzkoušel svůj záměr s tím, že motor neuvaříš zaživa.
Tak to sorry
Ano motor je cely zakryty a zaroven s magnetem se toci neco jako vetrak. Myslis tedy, ze ta moznost bude? Jde me vazne jen o to magneto a jak z nej dostat maximani moznou stavu kterou potrebuju do baterky.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: st prosinec 03 2014, 22:59 Předmět:
A nemáš elektrokolo? Tam by stačilo 6 8A/200V diod s kondíkem pár mF na 63V- a měnič 40/14V.Elektrokola by měly obsahovat synchronní 3F motor s neodymákama v rotoru a ten když se roztočí,tak by měl dávat.Akorát na tohle využití e-kola bych odpojil jeho baterii a ty fáze od řídící jednotky,aby šel vyrobenej proud jen do diod a toho měniče(vypnutou jednotku by spálil).
Motor z paleťáku ten scooter asi neutáhne,možná s polovinou maxima zátěže a celou dobu na plnej kotel.Možná je dobrej na výrobu proudu i motor z toho průmyslovýho zametátoru,kterej točí těma kartáčema(ale stojí novej asi 20 000).Ten má zas magnety ve statoru a napájí se do kotvy,při roztočení hřídele taky něco dává.Poháněl bys to normálně z řetězu,na hřídeli stejný řetězový kolo,co je na zadnim.Pak bys jen shodil zadní kolo a řetěz navlíknul na hřídel toho generátoru.U toho E-kola nemusíš ani to zadní kolo vyndávat,stačí odpojit motor od jednotky,dát vývody k tomu nabíječi,dát si RedBull a jet
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4511 Bydliště: Košice
Zaslal: čt prosinec 04 2014, 7:42 Předmět:
To magneto 10A neda, jedine do skratu, je na napajanie 35w a 5W ziarovky + rezerva na dobijanie. A bavime sa o pracovnych otackach nie volnobehu, navyse 2T zozerie viac benzinu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.