Dostalo se mi do rukou šásko H 205 z nějakého gramorádia a chtěl bych ho provozovat samostatně. Problém je, že nevím jak má být zapojený motor MT6 na 220V. Teď to asi bude zapojené na 120V, protože se po zapnutí lehce kouří z vinutí
Založen: Oct 12, 2005 Příspěvky: 995 Bydliště: Praha
Zaslal: čt únor 03 2011, 0:16 Předmět:
H205 je z výroby zapojené na 120V. takže je potřeba rozpojit paralelní spojení obou cívek a zapojit sériově. V gramorádiích byl motor trvale zapojen na odbočku síťového trafa a přepínal se jen transformátor mezi 120 nebo 220V. H204 zase bylo jen na 220V.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19600 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt únor 03 2011, 17:33 Předmět:
Já ta vinutí vidím ve všech třech případech spojená paralelně - přesněji v případě DSC_6428 jsou navzájem spojené konce každé cívky, takže je každé vinutí zapojené do zkratu, ale navzájem jsou izolovaná, takže skrz motor žádný proud neteče.
Ty nevíš, jak se spojují vinutí do série?
Přece vezmeš konec jednoho vinutí a spojíš ho se začátkem vinutí druhého.
Na tento spoj nepřivedeš žádný jiný drát.
Zbudou ti dva dráty, na které připojíš napájení.
Když nepoznáš začátek a konec vinutí a motorek se nebude točit nebo nebude mít potřebný výkon, přehoď navzájem třeba vývody L2. Pak budeš mít motorek zapojený podle třetího obrázku a bude běhat, pokud ovšem už teď nemá propálenou izolaci mezi závity a tedy i mezizávitové zkraty. V tom případě se z něj bude kouřit dál.
Založen: Nov 26, 2008 Příspěvky: 2992 Bydliště: ČR-Praha 5
Zaslal: ne únor 06 2011, 14:33 Předmět:
Á jéjé, tady neumíme zapojit motor sériově.
A) Pokud neni vidět, které drát kam vede, změř si ty vynutí, abys vědel které dráty patří k jakému vynutí.
B) pak to zapoj, jak to má Hill na foto, a bude to fungovat
C) Jak píše Hill v gramorádiich byly odpočky a chassis se provozovala na 120V, když nemá šasí přepínač, a nevíš na kolik je, pod talířem je cedulka, na které je napsáno na kolik voltů je motor spojen, číst snad umíš. Hlavně nečti udáj na motoru jenž je standadně 120/220V-to znamená, že lze motor provozovat na obě napětí (samo že né najednou)
D) Motory toho dost vydrželi, nevěřím ani moc, že je v hájí. Sousedům se toto stalo před 50 lety u H16-50, kdy se měnila síť, z motzorku se prý čudilo, tak to rychle vypli, ale prý se spálil. Když jsem na to jim loni kouknul, bylo furt na přepínači nastaveno 120V, motorek sem chtěl nahradit z H20 (origo nemam), ale přepnul jsem to na 220V, promazal, zapnul, kupodivu jel.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.