Zaslal: ne prosinec 21 2008, 23:15 Předmět: Imobilizér
Přeji všem krásný den,
před mnoha léty jsem se hrabal v elektronice, ale dnes nevyměním ani vadný tranzistor Podnikám jako zámkař (klíče, zámky a pod). Rád bych vás požádal, zda tu je někdo, kdo my vysvětlí nebo doporučí literaturu o imobilizérech a DO v automobilech. Jak je to vlastně s plovoucím kódem a jak probíhá otevření DO auta. Pokud je jeden neměnný kód, tak to chápu, ale pokud je plovoucí tak jak to funguje, když několikrát naprázdno, mimo auto dám povel k otevření a pak přijdu k autu a otevřu ho?
Děkuji předem Tonda
Chci, jak to víš
Jak jsem psal, jsem zámečník a dělám to už asi 10let. a zajímá mě teorie. Všímám si, že auta jsou čím dál více "napěchovaná" elektronikou a pokud v tomto oboru "zaspím", bude pozdě. Chci se vzdělávat a nechci zaspat jako před 25ti léty. A proto vítám každou informaci.
Malá citace z jiného fóra jak funguje plovoucí kód.
citace:
Plovouci kod je v dnesni dobe u alarmu bezna vec, dalkovy ovladac pri kazdem zmacknuti vysle jiny kod. Na to reaguje jednotka v aute a otevre/zavre. Pokud tento kod zaznamena zlodej, tak mu to je na nic, protoze jednotka vi, ze tento kod ted byl jiz pouzit a musi nasledovat jiny, ktery ma v databazi.
To je mi jasné, že pokud nahraji kód, tak ho již podruhé nemohu použít. Mám sice osobní zkušenost s novým MB. Pomocí PDA jsem nahrál kód a ten jsem posléze vyslal na auto. Auto se otevřelo a majitel se posadil na zadek . Uklidnil jsem ho, že to podruhé nepůjde. Co se týče infrapaprsku, tak ten dokážu nahrát a přečíst pomocí běžného PDA a softu. Ale není mi jasné, jak je to s kódem, pokud několikrát za sebou "naprázdno" mimo auto dám příkaz otevřít. Logicky bych pochopil, když mám plovoucí kód, tak podle nějakého algoritmu jde řada čísel za sebou a řídící jednotka ví, že má přijít po čísle 156 číslo 6589 a pak 52, ale co když přeskočím 6589 a vyšlu 52. Logicky by byla chyba. Toto mi není jasné.
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3700 Bydliště: Praha
Zaslal: čt leden 08 2009, 22:03 Předmět:
To s tou databází je poněkud podezřelé tvrzení. Co až se celá databáze vyčerpá? Podobné věci se obvykle řeší na základě generace náhodných dat a zpracování asymetrickou kryptografií. Nebo se následující kód vybírá podle psudonáhodného generátoru, který se průběžně synchronizuje. Vektor nastavení - v podstatě binární vektor, určující zpětnovazební propojky toho generátoru, potom individualizuje dvojici vysílač - přijímač.
ATonda << vzájemné rozhození klíče a auta se klidně může stát. Potom je v návodu určena posloupnost kroků vedoucích k obnovení synchronismu. Většinou kombinace zamykání nebo odemykání fyzickým klíčem plus časové intervaly.
Podle me to funguje tak, ze prijimac vi jaky kod ma prijit. Pokud pride jiny, tak se podiva jestli neodpovida nejakemu nasledujicimu, treba do +20 kroku. Pokud odpovida, tak se auto odemkne a prijimac se sesynchronizuje.
Pokud uz je kod moc vzdalen, prijimac odmitne s vysilacem dale komunikovat a musi se udelat rucni synchronizace.
Klicenku si klidne muzes rozhodit tim, ze ji budes mackat na prazdno.
(uvedene informace nemam nikde overene, je to pouze muj nazor, jak by takovahle vec mohla fungovat)
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.