Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19593 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so duben 20 2024, 6:46 Předmět:
kutilmil napsal(a):
Bolo by fajn, keby sa dal moto vypnut vypnutim rele a nie vyskratovanim kladivka.
To je takový problém zkratovat na kostru bázi T3 (tím myslím uzel R5, R6, bT3, D4)?
Jen musíš to tlačítko držet, dokud se motor nezastaví úplně, jinak si sám to relé zase přitáhne.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19593 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so duben 20 2024, 10:11 Předmět:
Nesmysle vtělená, to už ti to mám přinést na tácku přímo zlatém?
To se opravdu pouštíš do něčeho, o čem nemáš tušení, jak to vlastně funguje?
Tak tady to je.
Ale: stop tlačítko není hlavní vypínač!
V případě, že se speče relé, nebo se prorazí darlington, bys to tím tlačítkem nevypnul. Musíš tam mít ještě nejméně jeden prvek, kterým to vypneš celé. A musí mít rozpínací kontakt, a to trvale, nemůže to být tlačítko, které musíš držet, aby zůstalo vypnuté. Čili odpojovač baterie tam dát musíš, když už nemáš spínací skříňku.
A taky pojistky. Předpokládal jsem, že to znáš, ale už mám vážné pochybnosti i o tom.
Ventilátor chlazení se zapojí přes asi třicítku pojistku hned za odpínač aku (15a), ten se tím hlídačem otáčení neodpojuje, aby mohl dochladit po zastavení motoru. Ovládá ho jen spínač podle teploty v chladicím okruhu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 20 2024, 10:39 Předmět:
Otkundes napsal(a):
Ekkare, kogenerační jednotky se spalovacím motorem Š 781 136 G, ... atd atd ...
Jop, já vím, já se s nima potkal někdy v roce 2000 v Šalingradě na veletrhu a docela mě zajímalo, jak to měli udělaný, protože to zrovna bylo v době, kdy jsem řešil neustálý výpadky elektriky na baráku. Ale neměli v nabídce jenom LPG, jejich katalog nabízel různý možnosti motorů s různýma výkonama, škoda že jsem ho už vyhodil, měl jsem k tomu štůsek prospektů včetně asi 150kVA "centrály" s motorem z LiAZu - a u všech variant byly možnosti provozu na LPG, zemní plyn, bioplyn, dokonce na DŘEVOPLYN - a samozřejmě taky i na původní kapalný palivo, na který ten kterej motor fungoval v původním vozidle, takže byla možnost objednat si i benzínovou/naftovou jednotku. Jestli to někdo využil netuším, nám se u baráku podařilo jednak zjistit důvod výpadků, druhak zajistit jejich eliminaci použitím sice vzdušnýho vedení, ale krytým kabelem s nosným ocelovým lankem místo původních holejch drátů, takže jsem se o ty kogeneračky přestal zajímat ... Ale vzpomínám si, že tam měli právě toho favořiťa jako nejslabší typ, pak byly typy s tříválcem a čtyřválcem Zetor bez turba a končilo to šestiválcem Zetor/ZŤS s turbem a tím motorem z liazky. Všecky ty dýzláky nabízeli jak v původním provedení, tak s úpravou na alternativní palivo = v zážehový verzi - a hlavně, i pro ostrovní provoz bez koexistence s běžnou sítí, to znamená s vlastním startovacím zdrojem a s nezávisle buzeným generátorem jako záložní zdroje. Jestli to všecko byli i reálně schopní dodávat netuším, prostě jen vím, že to měli v tý veletržní nabídce. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 20 2024, 13:20 Předmět:
Bastlírna je svobodný fórum, na který může přispívat kdo chce. Pokud někdo trvale formou "podpisu" pod každým svým příspěvkem vznáší vylučovací požadavek namířenej proti jinýmu členovi fóra jen kvůli osobní antipatii, jedná se o opakovaný a dlouhodobý porušování bodu 8b Pravidel fóra - a může na něj proto bejt vztažen bod 8d:
citace:
8d ) V případě hrubého porušení Pravidel EB Vám může být dočasně či trvale zablokován přístup na toto fórum, neboli BAN.
Opravdu dobře bych si v takovým případě rozmyslel, co že to vlastně veřejně vyhlašuju jako svoje přání... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nenapadlo ještě nikoho mnohem primitivnější řešení? Lehká klapka na výfuku, nadzvednutá spalinami a snímaná jazýčkovým kontaktem nebo indukčním čidlem za kilo? Přesně stejně kontrolujeme spadlý řemen na ventilátoru u vypalovací pece na práškovou barvu.
https://hadex.cz/e897a-indukcni-cidlo---snimac-lj12a3-4-zby-pnp/
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19593 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne duben 21 2024, 9:05 Předmět:
No tak bys to tam dal dvakrát a výstupy spojil paralelně. Kterýkoli výfuk by funěl, držel by relé sepnuté.
A pro start bys nepotřeboval ani tranzistory, stačilo by kontaktem dalšího relé přemostit tranzistory čidel po dobu, co držíš tlačítko startéru a ovládací drát k němu je pod napětím.
A, protože kutilmil trvá na stoptlačítku na kostru, použije se třetí relé, tentokrát s přepínacím kontaktem, protože potřebuje rozpínací kontakt, aby bez proudu byl obvod uzavřený (kontakt NC).
Ještě se na tom zlatém tácku našlo místo, tak tady je návrh, jak to udělat bez bastlení plošňáků a z hotových dílů. Navíc je tam jen ta dioda u hlavního relé: jednak má chytat případné rozpínací špičky (jakkoli čidla by měla být proti nim odolná), jednak zpožďuje odpad re1 pro případ, že by se přece jen některá klapka za chodu hýbala tak moc, že by snímač na okamžik rozpojil. To je samozřejmě věc seřízení senzoru a segmentu na klapce, jehož polohu snímá.
Ransome, mate mě ale nabídka z Hadexu: v nabídce píšou, že jde o výstup PNP NO, ale relé mají zapojené proti plusu. V katalogovém listu píšou NPN, i zapojené s relé by takto fungovalo, ale to zapojení s převodem na TTL pro OC výstup ne, leda by senzor ve vnitřní struktuře měl pull-up odpor. A ten tam asi Thajci nedali.
odpinac_baterie_proxim.png
Komentář:
Jak odpojit napájení motoru pomocí indukčních snímačů polohy klapek na dvou (nebo více) výfukách.
Velikost:
38.6 kB
Zobrazeno:
28 krát
Naposledy upravil Hill dne ne duben 21 2024, 12:16, celkově upraveno 1 krát.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.