Založen: Jun 30, 2005 Příspěvky: 1570 Bydliště: Pardubický kraj
Zaslal: čt duben 02 2020, 21:44 Předmět:
Dokázal by někdo z praktiků se zkušeným okem z té fotografie poznat, jestli je přechodová křivka do oblouku klotoida, kubická parabola, nebo jiná křivka?
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4071 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt duben 02 2020, 22:01 Předmět:
EKKAR napsal(a):
bla bla
Myslel jsem, že se v drážním prostředí trochu vyznáš, když údajně tvůj otec dělal fíru a ke každému příspěvku ohledně železnice se vždy důsledně vyjadřuješ. V tom případě bys mohl vědět, že na železnici existuje pouze OBLOUK. Kdybys někde před lidmi, kteří na dráze dělají, řekl slovo "zatáčka", sklidil bys cynický výsměch.
Edit: teď jsem si všiml, že "kolejová trať" je "pozemní komunikace". To je taky výborná perla.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32132 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 02 2020, 22:28 Předmět:
Zmije napsal(a):
Dokázal by někdo z praktiků se zkušeným okem z té fotografie poznat, jestli je přechodová křivka do oblouku klotoida, kubická parabola, nebo jiná křivka?
Dělá se to "šramovačkou" z rovnýho kolejovýho pole - je to v podstatě ohejbačka kolejí spojená s podbíječkou. Přechod se vytváří tak, že se postupně po každým ohnutým úseku nastavuje větší a větší ohnutí relativně krátkýho kusu koleje proti předchozí části, po který stavební souprava pojíždí - poloměr zakřivení se na určitý dýlce postupně zmenšuje až na požadovanej minimální rádius a po určitým setrvání na něm = ohnutí TÉMĚŘ do požadovanýho směru se začne s postupným zvětšováním rádiusu. I třeba v takovým úseku jako je kolem Orlice mezi Chocní a Údolím Opic, kde v podstatě neexistuje kus rovný koleje a trať se kroutí jak přišlápnutá zmije kolem řeky jsou takový přechodový úseky nutný, protože se v nich totiž zároveň mění i příčnej sklon kolejovýho svršku. Bez nich by se vůbec nedalo plynule přecházet mezi zatáčkama pravá-levá. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5058 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt duben 02 2020, 22:38 Předmět:
Dyť je to jasné. Keby sa koľajnice "rozjeli" do strán, táto tretia koľajnica zabezpečí, aby pravé koleso ostalo na koľajnici, a vykoľají sa to ľavé, takže vlak sa skydne doľava a nezničí elektrické vedenie.
Inak odstredivá sila... vlak je v zatáčke tlačený doľava, ľavá koľaj dostáva zabrať bočnou silou. Keby moc uhla do strany, tretia koľajnica zafunguje a nepustí nápravu ďalej. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: pá duben 03 2020, 0:22 Předmět:
Super, trošku se dostáváme k jádru pudla. Jak moc kolejnice uhýbaj? Kdysi byly přišroubovaný k dřevěnému pražci, dřevo se může trošku rozehnout. U betonového pražce ten pohyb bude odhaduju menší, a teď jak se dávaj ty pružné "zohýbané dráty", tak to nedokážu odhadnout ale pochybuju že by se mohla pohybovat v uložení, takže tím se asi nic nemění.
Ekkar na železnici fakt zátačky nenájdeš. Len oblúky.
Tretia koľajnica na fotke zamedzuje vykoľajeniu. V ostrých oblúkoch má vonkajší okolesník vďaka svojmu tvaru tendenciu sa vyšplhať na koľajnicu a náprava by sa vykoľajila. Kvôli tomu je tam tá tretia koľajnica pri vnútornej koľajnici, ktorá sa opiera o opačnú stranu okolesníka vnútorného kolesa.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.