Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6122 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: pá leden 04 2019, 0:10 Předmět:
karlikvregu napsal(a):
S tím ukostřením zásadně nesouhlasím.
Prošel jsem všechny kostřicí body dle výkresů auta...
To ještě nemusí nic znamenat. Znám jeden model auta (Vorsprung durch Technik), kde konstruktér v zadním světle použil jeden kontakt na konektoru pro (-) přívod k 5 žárovkám o celkovém příkonu 90 W. Stejný kontakt jako pro (+) k jednotlivým žárovkám. Prakticky všichni majitelé to překlenují přidaným drátem - ten kontakt se do 10 let vyhřeje a vyhoří.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 04 2019, 0:18 Předmět:
Jenže ta zadní skupinovka snad nikdy nesvítí celá najednou - takže nejde říct, že tam jde 90W naráz. Tím horší to ale je samozřejmě vizitka pro ten kontakt, když odchází teplem už při menší proudový zátěži ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Pokud je pravda, že kolísá i jas dálkového světla, pak je PWM mimo podezření. Uzemňovací body žárovek jsou pro každé světlo společné (někde u příslušného předního kola) a protože je vada stejná u obou, nejsou příčinou. Informace od tazatele ale nejsou příliš spolehlivé vzhledem k těm výše uvedeným.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5248 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: pá leden 04 2019, 15:37 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
karlikvregu napsal(a):
S tím ukostřením zásadně nesouhlasím.
Prošel jsem všechny kostřicí body dle výkresů auta...
To ještě nemusí nic znamenat. Znám jeden model auta (Vorsprung durch Technik), kde konstruktér v zadním světle použil jeden kontakt na konektoru pro (-) přívod k 5 žárovkám o celkovém příkonu 90 W. Stejný kontakt jako pro (+) k jednotlivým žárovkám. Prakticky všichni majitelé to překlenují přidaným drátem - ten kontakt se do 10 let vyhřeje a vyhoří.
Pravidelne jsem tohle delal u tech mrnavych citroenu, tusim C3 to byla. na jedne strane jsem to opravil (proklemoval) a do par mesicu odesla druha strana.
Podezření na kostření bych chápal u starého už orezlého auta. Ale proč to měli na nových autech tohle blikání? Navíc to by se projevovalo asi i jinde na jiných světlech nebo tak... diskuzi o kostření bych uzavřel.
Tyhle úvahy jsou o ničem, protože není blikání jako blikání. Každé může mít jinou příčinu a házet vše do jednoho pytle nic nevyřeší.
Ze schematu, které jsem dal výše, vyplývá, že žárovky dálkových světel nejsou napájeny přes elektronické bloky, ale přímo z palubního napětí přes pojistku F18, F9 a relé, za kterým jsou připojena obě dálková světla, jejichž obvod končí ve dvou zemnících bodech, společných všem ostatním žárovkám.
Stejně, ale přes F13 a druhé relé, jsou zapojeny i mlhovky. O jejich svitu nám autor vlákna zatím nic neprozradil.
Pokud je pravda, že jas dálkových světel kolísá (?), lze příčinu odhalit velmi rychle měřením napětí v jednotlivých bodech tohoto jednoduchého schematu a to i obyčejným multimetrem, popř. i obyčejnou žárovkou.
Jako jediný problém zatím vidím relevantnost informací, které máme k dispozici od tazatele.
Ještě k tomu "kostření": Pokud by byl problém v kostřících (fuj) bodech, muselo by se "blikání" projevit i na současně svítících(!) mlhovkách a dalších současně svítících světlech. To za předpokladu, že příčinou není kolísání palubního napětí.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.