Audi A4/B8, motor CAGA: začala svítit kontrolka motoru, diagnostika hlásí chybu P2454 (s dodatkem "zkrat na kostru")
Je tam toto čidlo https://1url.cz/CuoND
Měřil jsem na odpojeném kabelu od čidla: prostřední vývod je kostra, jeden krajní 5,0V, druhý krajní 5,7V, takže na zkrat na kabelu to nevypadá.
Měřil jsem i ohmicky odpojené čidlo a proti prostřednímu vývodu mají oba krajní vývody cca 6kOhm.
Vadné čidlo? Mate mě ta poznámka o zkratu na kostru ve výpisu chyby.
(auto s touto chybou jede normálně, ale je dost pravděpodobný že tato chyba nějak ovlivňuje regeneraci dpf)
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 819 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: so srpen 26 2023, 11:24 Předmět:
Ty čidla chcípaj běžně, nikdy jsem je neměřil, když jednotka napíše zkrat tak buď dráty a nebo čidlo, víc možností není - ŘJ k.o. ale to je nepravděpodobné. Nové čidlo dej origo a pokud ti prodají náhradu (jiné číslo dílu) tak si ověř jestli není potřeba aktualizace software (osobní zkušenost u O3 CKFC). S touhle chybou to nebude regenerovat a nebo bude ale blbě. Čím dýl s tím budeš jezdit tím dřív si zaděláš na problém typu ucpaný dpf.
Dostalo se ke mě auto, kde diagnostika hlásila zkrat na mínus u škrtící klapky Bosch, ale na kabelech i na klapce jsem zkrat nenašel. Jen ta klapka měla hodnoty odporu snímače polohy asi poloviční oproti nové.
čidlo jsem vyměnil, chybu přes diagnostiku vymazal, zdálo se že je to ok, ale po cca 100km se kontrolka motoru rozsvítila znovu (zatím jsem se diagnostikou nedíval co je ve výpisu chyb)
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1223 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út září 05 2023, 22:12 Předmět:
Nebudu se tu rozepisovat a vysvětlovat princip detekce vady vstupního obvodu u VAG (přerušení/zkrat na plus/zkrat na mínus), ale zaměřím se na nesrovnalost v měření.
Takže senzor je napájen referenčním napětím 5V na pinu 1 z řídící jednotky z pinu A14 (viz příloha). Kostra (0V) je pin 2 z řídící jednotky na pinu A79.
Signál napěťový je na pinu 3 vedoucí do vstupu řídící jednotky A34. Tam jste naměřil 5,7V. Z logiky věci je nesmysl, aby v obvodu napájením referencí 5V se objevilo napětí vyšší (tedy 5,7V). Jelikož senzor je "pasivní" člen, tak do obvodu nemohl dodat vyšší napětí než kterým je sám napájen. Takže výměna senzoru proběhla zcela zbytečně.
Zbývají dvě varianty proč je na signálovém vedení napětí větší než 5V: vadná řídící jednotka a nebo svod v kabeláži z obvodu s vyšším napětím (zpravidla napájení 12V nebo dokonce z Commonrail vstřikovačů.
Doporučuji důkladnou kontrolu kabeláže a po vyloučení všech vnějších vlivů bych teprve podezíral řídící jednotku.
Pro představu případ,který jsem řešil osobně: facebook
Audo A4 CAGA pinout snímač dif tlaku.JPG
Komentář:
Pinout a hodnoty snímače diff.tlaku ve výfuku
Velikost:
92.04 kB
Zobrazeno:
483 krát
Audo A4 CAGA schema snímač dif tlaku.JPG
Komentář:
El. schéma motormanagement-snímač rozdílového tlaku ve výfuku
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 06 2023, 8:26 Předmět:
Prostě se vibracema uvnitř špatně staženýho káblovýho svazku prodře oyebaná izolace drátů a oholený vodiče se dotknou navzájem. Na vině je jednoznačně katování kostů, pořádně udělaná izolace a dobře stažený a hlavně pečlivě uložený káblový svazky by tomu odolávaly podstatně dýl. Jenomže to by znamenalo menší přísun €urobubáčikov do kapes akcionářů, takže na to automobilky plánovaně stolicujou. ŘJ je sice proti tomu chráněná, ale protože to znemožní řádnou funkci danýho čidla a na něj navázaný regulace čehokoliv, což může vyřadit buď nějakou ekologickou nebo bezpečnostní funkci (ta ekologická by neměla mít přikládanou tak vysokou váhu v ohledu na činnost motoru nebo celýho vozidla, ale poslední dobou se zdá, že ekologie je upřednostňovaná i před skutečnou bezpečností - viz různý systémy aktivující nouzový brzdění při pokusu o předjíždění nebo systém udržování vozidla v pruhu peroucí se o volant s řidičem v zatáčce), tak to vyhazuje výrazný varování před chybou - žlutý kontrolky, pád do nouzáku atd. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Signál napěťový je na pinu 3 vedoucí do vstupu řídící jednotky A34. Tam jste naměřil 5,7V. Z logiky věci je nesmysl, aby v obvodu napájením referencí 5V se objevilo napětí vyšší (tedy 5,7V). Jelikož senzor je "pasivní" člen, tak do obvodu nemohl dodat vyšší napětí než kterým je sám napájen...
těch naměřených 5,7V ale bylo na konektoru kabelu od řídící jednotky, když byl senzor odpojen, takže ten vstup do ŘJ byl v tu chvíli nepřipojen "jakoby ve vzduchu"
Po výměně čidla za nové se objevuje chyba "čidlo dif.tlaku - chybná hodnota a při čtení dat Vag-Comem jsou hodnoty tlaku nezvykle vysoké. I při stojícím motoru ukazuje hodnotu tlaku cca 110hPa což je špatně, tam by měla být nula. Zatím jsem nepřišel na to jak tohle Vag-Comem zkalibrovat (pokud to lze)
Jinak regenerace DPF probíhá, množství sazí v dpf je dle hodnot diagnostiky v normálu
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.