Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

C4 Picasso, nejde za vlhka automat.
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17508
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne leden 30 2022, 1:02    Předmět: C4 Picasso, nejde za vlhka automat. Citovat

Mám problémek u C4 Picasso. Pokud ho nechám stát za teploty mezi nulou a +5°C za velkýho vlhka nebo mlhy venku, tak potom nejde řadící automat robotický převodovky. I když je páčka na A, tak se chová jako by byla na M. Stačí ujet 1-2 km, chcípnout a znova nastartovat a automat zase maká. Pokud se nechcípne, do automatu to samo a nebo páčkou nespadne.
Za mrazu a nebo za sucha a nad 5° to nedělá. Je to divný, pokud by byla vlhkost v elektronice, tak za tu krátkou dobu se určitě nevysuší.
Už jsem to párkrát zažil, naposled na podzim 2019. Rozpojil jsem všechny konektory kolem řídících jednotek, nastříkal nějakej doporučenej čistící a vlhkost odpuzující sprej a dva roky byl pokoj. Není to sice žádnej neřešitelnej problém, když vím co s tím. Ale obvávám se, že to nebude až tak jednoduchý nalýzt, udělá to při popsaných podmínkách jen někdy. Nezdá se mě, že třeba senzory spalovacího procesu by měly vliv na to jestli je možný řadit automaticky.
Zajímalo by mě, zda to vůbec dokáže chytit diagnoatika, že při poloze A to jede jako M.
Nenapadá Vás někoho, co by to mohlo být?
Díky

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31641
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 30 2022, 1:46    Předmět: Citovat

Už jsem ti psal před těma dvěma lety, že to chce logovat všecky data, který v tom autě jdou přes ŘJ a porovnat rozdíl mezi stavem kdy to jde a kdy se to vypne. Nic lepšího asi poradit nejde, protože tohle je evidentně způsobovaný nějakým svodem v elektronice.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2537
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne leden 30 2022, 10:41    Předmět: Citovat

Můj osobní tip je snímač otáček na převodovce, nebo kabeláž k němu.
Určitě bych zkusil snímač vyndat, jestli nejsou na magnetu železný piliny. Snímač potom může dávat nevěrohodný signál, a převodovka přepíná do manuálu, protože nemá přehled o otáčkách. To jen taková dedukce. Samozřejmě to může být téměř cokoliv.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17508
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne leden 30 2022, 11:24    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Určitě bych zkusil snímač vyndat, jestli nejsou na magnetu železný piliny.


Psal jsem že to dělá nahodile při vlhkosti a úzkým rozsahu teploty. To na piliny nevypadá.

Karle, myslíš, že vlhkost zmizí po ujetí 2 km? Za tu dobu se motor neohřeje tak, aby něco mohlo vyschnout. Před dvěma lety, mi to kámoš zkoušel vyčíst ale jeho číňan vypisoval u kupy paramerů nedostupnost. Vím o jednom maníkovi, co má originál pro PTA ale chce 1K za vyčtení a analýzu. Ať něco najde, nebo né. Otázka je, jestli když to udělá 1 x za 2 roky a vím co s tím, jestli to vůbec řešit.
Ve značkový Regině HK mi odhadli cenu na 5K a že to za 12 let nikdy neviděli, pokud nešel automat, tak trvale.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne leden 30 2022, 12:12    Předmět: Citovat

Já bych si tipnul na přechoďáky u snímačů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2396

PříspěvekZaslal: ne leden 30 2022, 20:03    Předmět: Citovat

Jakej je rok výroby a převodovka je skutečný automat nebo "robotizovaná" klasická ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31641
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 30 2022, 21:26    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
...
Psal jsem že to dělá nahodile při vlhkosti a úzkým rozsahu teploty. To na piliny nevypadá.
Karle, myslíš, že vlhkost zmizí po ujetí 2 km? Za tu dobu se motor neohřeje tak, aby něco mohlo vyschnout. ....
Jsou místa, který neohřívá motor, ale ohřívá je elektrika - a zrovna místa s přechodovým odporem se právě ohřívají docela rychle. A pokud kolem danýho místa za jízdy vznikne trošku průvan, ta vlhkost se odpaří docela velkým fofrem. Ftip o tom, že to nepřestane samo už během jízdy je v tom, že to je v takovým místě, který ŘJ načte PŘI NASTARTOVÁNÍ MOTORU a potom už se podle toho řídí při další jízdě. PROTO se ta závada "opraví" až při dalším startu třeba po 5 minutách - i když samotná příčina, proč se ŘJ rozhodla nepovolit automatickej chod, MOHLA ZMIZET KLIDNĚ 10 VTEŘIN PO PŘEDCHOZÍM PRVNÍM STARTU!!!! Proto říkám, že je potřeba zjistit, a to třeba i od koncernu žabo- und šnekožroutů, CO = JAKÁ PŘÍČINA ZAKAZUJE PŘEVODOVCE AUTOMATICKEJ CHOD. Těch výchozích podmínek, který to můžou způsobovat buď každá samostatně nebo v kombinaci s jinýma, může bejt seznam dlouhej jak nákupní seznam pro polární vejpravu - ALE MUSÍŠ JE ZNÁT, JINAK NEDOKÁŽEŠ POSTUPNÝM VYLUČOVACÍM ZPŮSOBEM ZJISTIT, KTERÁ TO JE. Prostě bez kontaktu s opravdu odborníkem na elektroniku "ženesérů" a bez kvalitní odborný rady v tomhle směru se neobejdeš. Já ti tady i díky hodně velký intuici můžu obecně vydedukovat jen tip, ale konkrétní bod, kterej to může bejt, ti bez fyzický znalosti toho agregátu určit nedokážu. Ale vylučuju mechanickou příčinu, je to tutově něco s elektronikou a co je nejhorší, může to způsobovat klidně i popraskaná izolace na nějakým naprosto bezejmenným kabelu, která po nasáknutí vlhkosti z okolí začne mít svod po celý dýlce, takže žádnej konkrétní bod nezjistíš, ale ta elektronika, která to měří mezi koncema drátů si myslí, že tam je někde ten kraťák je. A podle toho se "přepne" a i když po vyjetí ta vlhkost "bleskově" vyschne, do dalšího načítání při novým startu si to prostě nechává zafixovaný. Z toho se musí vycházet - NENÍ TO NIKDE, KDE SE POTŘEBNÝ INFORMACE NAČÍTAJÍ PRŮBĚŽNĚ I ZA JÍZDY A PRŮBĚŽNĚ SE PODLE NICH UPRAVUJE CHOD.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17508
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po leden 31 2022, 20:16    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Jakej je rok výroby a převodovka je skutečný automat nebo "robotizovaná" klasická ?

2008, je to robot s pádlama a se servama. Na Bosch diagnostice byla pro převodovku jedinná chyba, 7551. Žádný klasický P před číslem chyby. Bosch psal "neznámá chyba". Mechoš hledal na netu i v knížkách a nenašel co to je.
Dneska jsem byl na technický a emisích a děly se věci. Až to strávím, tak napíšu co se dělo. Rolling Eyes

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17508
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po leden 31 2022, 22:11    Předmět: Citovat

Takže k tý technický. Platnost do 31.1.22. Na začátku roku jsem se objednal, chtěl jsem už minulej týden ale technik mi řekl, že mám přijet až 31.1. Po tom co následovalo to už nikdy na poslední den platnosti nenechám. Mad
V autě je 4 měsíce novej pytel s aditívem, 14 dní nový rozvody, kladky, pumpa a náhon altíku.
V sobotu jsem C4 protáhnul cca 20 km na manuál na trojku mezi 4000-4500 ot/min aby se "vyhnali pavouci". Dnes ráno jsem ujel dalších 18 km způsobem 1. plnej, 2. plnej, 3 plnej plyn, pry je to lepší než držet stále stejný velký točky. S rozšvicovaným autem jsem přijel na technickou, nechal to tam asi 5 minut na volnoběh a šel na emise. Kvůli Covidu mě vykopli ven z dílny. Po testu mechoš vylezl a že mi ta 1,6 HDI 80KW neprošla na kouřivost na testeru AT605.
Zde jsou hodnoty z protokolu:
Korigovanej součinitel absorpce: 0,51
Hodnota kouřivosti naměřená: 1,68
Rozpětí čtyř hodnot povolené max: 0,25
Rozpětí čtyř hodnot naměřené: 3,34
Tak jsem vyrazil za svým servisákem a zjistil, že bude ještě 8 dní na dovolený v Alpách. Zkusil jsem jinýho a ten mi vrazil Wynns 503 Diesel Emission Reducer a ať ho naleju do nádrže a jedu cca 30 km protůrovat motor na maximální točky. Koupil jsem do nádrže s asi 1/4 nafty z pumpy v areálu ČSAD dalších 30 litrů Vervy a jel to zase potrápit asi 35 km 1. plnej, 2. plnej, 3 plnej plyn. Nakonec jsem se vrátil k servisákovi, co mi dal tu 503 srágoru a udělali jsme přes diagnostiku nucenou regeneraci. Ta prošla jen do asi 2/3 a pak hodila chybu P1351 - přižhavování. Mám v tom 3 svíčky přepálený a ta regenerace asi potřebuje v průběhu přižhavovat. Svíčky nejdou ven, jsou deb ilně na motoru zezadu a zapečený, musel by se vyndat motor. Servisák prohlásil, že když se pod autem dokázal při regeneraci vysušit od deště mokrej štěrk, tak to muselo filtr pevných částic vypálit a že si myslí, že to emisema projde, protože v diagnostice není nic, co by naznačovalo problém s filtrem, vstřikama a pod.
Tak jsem to risknul a jel znova na emise.
No a zde jsou hodnoty z druhýho protokolu:
Součinitel absorpce: 0,51
Hodnota kouřivosti naměřená: 0,01
Rozpětí čtyř hodnot povolené max: 0,25
Rozpětí čtyř hodnot naměřené: 0,00
Je to vůbec možný, aby se po těch pár zásazích zmenšila kouřivost o dva řády, 168 x ? Není možný, že to poprvé změřil blbě? Když jsem čuměl do dílny oknem, tak ty emise dělal mechoš nejdřív sám, pak odešel a zavolal si druhýho a dělali emise znova. Že by ani oni sami nevěřili tomu rozdílu?
Technická potom už proběhla naprosto bez problémů, jen klasická věta: Povrchová koroze rámu bez vlivu na pevnost.
Když mi předávali papíry tak jsem se zeptal jak je to možný. Prý Babišovo zlato. Rolling Eyes
Co tomu říkate lidi od servisu aut?

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: po leden 31 2022, 22:21    Předmět: Citovat

To je zaujímavé. Máš FAP (DPF), z neho ak je dobrý, by to dymiť nemalo vôbec. Neregenerovalo to náhodou samo práve na tej prvej emisnej?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17508
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po leden 31 2022, 22:36    Předmět: Citovat

passion napsal(a):
Neregenerovalo to náhodou samo práve na tej prvej emisnej?

Netuším. Před tím jsem C4 pár desítek km docela tůroval, tak proč by to regenerovalo zrovna po tom asi 5 mimutovým volnoběhu před emisema? Ale je to klidně možný, když jsem šel vycouvat auto z těch prvních emisí, tak se mi zdálo, že se zespodu auta trochu kouří. Že by se zrovna pálil bordel zvenčí na filtru? Před pár lety se mi ta regenerace rozběhla v noci po příjezdu do garáže a ten filtr byl temně rudej a smrdělo to jako sviňa. Asi je to normální, kolem filtru má C4 odrazný lesklý plechy a mezi nima a kastlí nějakou vláknovou tepelnou izolaci.

Netušíš náhodou, jestli ty přerušený svíčky mají nějakej zásadní vliv na kvalitu regenerace?
Díky.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: po leden 31 2022, 22:42    Předmět: Citovat

Citroeny nepoznám. Na mojej oktávke som keď som ju kúpil, tak som mal zlé tri sviečky. Znároky som si to napichol a nalogoval za jazdy regeneráciu pred a po výmene sviečok. Teplota pred a za DPF bola pred aj po výmene rovnaká. PD od VW ale nevie regenerovať na mieste, len za jazdy. Commonrail už áno, tak neviem, či a aký význam majú sviečky pre regenráciu na CR motoroch.
V každom prípade ak máš v poriadku motor a DPF, tak dym pri teplom motore sa za DPF môže(nemusí) objaviť len pri vypaľovaní sadzí v DPF.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4207
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: út únor 01 2022, 7:44    Předmět: Citovat

jen jestli se ti při té regeneraci nepropálil výfuk , kámoš ho měl propálený nahoře směrem k podlaze (asi od soli) a emise měl úplně bez kouřivosti. Pak mu za rok po technické upadl výfuk, dal nový a další technickou už neprošel emisemi. A to najezdil nula nula nic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17508
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út únor 01 2022, 10:14    Předmět: Citovat

Rambajz to dělá furt stejnej, takže díra asi není. Navíc u C4 je nejspíš nerezovej vejfuk, magnet na něm nedrží. Je stále lesklej, místama tónovanej do modra. Lehnout si k tomu nepůjdu abych se kouknul. Drží už 14 let. Před tím jsem měl Xsaru Picasso a za 10 let se rozpadly dva vejfuky. Frantíci něco podělali, ve svarech byl rezatej jako liška a v těch svarech mezi rourou a komorou tlumiče to právě ulítlo. U C4 jsou víka a trubky na tlumiči výfuku pertlovaný.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2396

PříspěvekZaslal: út únor 01 2022, 20:24    Předmět: Citovat

Citroeňáci říkají, že nějaké univerzální diagnostiky dávají špatné chybové kódy, na citroena musí být Lexia/Proxia s "originálním" čínským kabelem. Jak se s tím popasuje Bosch nevím.
Moc jsem toho nenašel, tedy je toho dost, ale je těžké najít ten správný model. Píšou, že konektor počítače na převodovce se může demontovat jen jednou, pak se musí vyměnit počítač, ale to se asi týká "skutečného" automatu. Dále že konektor počítače se má namazat vazelínou TOTAL N4128 (asi robot).
V příloze 2 složky, v každé kliknout na soubor htm.



Picas1.zip
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Picas1.zip
 Velikost:  117.24 kB
 Staženo:  638 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund