Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt leden 27 2022, 14:04 Předmět:
Proč ne, ale platilo pro ně to samý, jako pro ty škodovky se sníženou hlavou. Pár tisíc kilometrů a konec. I když na tom Trabošovi nebylo moc co zničit, to se za hodinu vyměnilo a jelo se dál.
Když jsem koukal na "Trabanty" (Dan Přibáň) , tak na rovině 80 a konec. Ale ty motory už taky byly pěkně sjetý. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31801 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 27 2022, 15:01 Předmět:
Celeron napsal(a):
ZdenekHQ napsal(a):
protože tuhle rychlost snad dal Trabant opravdu jen při volným pádu.
To by ses divil, na kolik dokázali dederóni vyladit Tráboše pro závody. Někdy kolem 1996 mě jeden předjel na dálnici kousek od Budišína, 120LS mu nestačila ani náhodou.
A nejenom pro závody. Nebožtík táta kupoval v roce 1974 tehdá nejsilnější škodárnu, 110LS s "kupátkovým" motorem neboli s dvoukomorovým karbcem krmeným 1107cm³ "velkým" čtyřválcem o tehdá dost slušným výkonu 46kW = celýho 62,5 koníka, což bylo zhruba 2x tolik, kolik měl v papírech "bakeliťák" - a při vejletech o prázdninách do NDR (Pirna, Drážďany) nás na jejich tehdejších betonkách "pískovali" místní dederóni při tátovejch 130-140 na tachu (víc ta stodesítka s rodinou a nějakou tou bagáží na palubě jet nechtěla) s trabošema kombi (!) ještě navíc se zapřaženýma obytnýma přívěsama (!!!) - ten zvuk vzduchem chlazenýho dvouválce fakt připomínal vyjící rozzuřenej vysavač, ještě navíc "obohacovanej" modrým dýmem ze spálenýho dvoutaktního oleje (který měli dederóni mnohokrát kvalitnější než bejvával paramáckej M2T, takže klidně mohli míchat jen 1:50, ale i tak smrděli fest) ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt leden 27 2022, 15:33 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
Traboš s obytným přívěsem 130 km/h, to už je z říše pohádek.
No hlavně bych chtěl vidět ty jeho brzdy v akci při téhle rychlosti. Ne nadarmo se často limitoval výkon motorů právě kvůli mizerným brzdám. A naopak. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt leden 27 2022, 18:41 Předmět:
rnbw napsal(a):
Ked som bol maly, na dialnici sme Trabanty z DDR predbiehali Skodou 120. Isli pomaly, mozno tak 80-90 km/h a ten dym a smrad...
Asi jeli na úspornej režim...trabiho kombi jsem párkrát řídil (servisní výjezdový vůz v RádioTV opravně)
100-110 km/h dával na dálnici jedna báseň aniž by se nějak zadejchal
z vejfuku se kouřilo, to jo, motor chlastal normal mix tak za štyry padesát litr
(počet vtipů na trabanta - Jaguar PVC, popelník do Forda apod. převýšoval
počet vtipů na Husáka a komančpartaj) _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
No, těch 100 až 110 sice v dobré kondici dal, ale nesměl přijít kopeček. A protože je D1 kopcovitá až až, tak tyhle DDRonský výlety vypadaly tak, že občas z kopce Trabant nějakou tu Škodovku předjel, ale v následujícím kopci se přes 80 nedostal. Zvlášť když stejně jako my jezdili na dovolenou plně naložení, protože ani na to Maďarsko jim moc peněz nezbývalo. A jinam než k nám a do Maďarska nesměli.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt leden 27 2022, 19:30 Předmět:
Aneb "Táto, předjel tě Trabant..." Ovšem všechno to záleželo na tom, jestli je žížala had a jestli náhodou necouvá. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7547 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt leden 27 2022, 21:43 Předmět:
EKKAR napsal(a):
1107cm³ "velkým" čtyřválcem o tehdá dost slušným výkonu 46kW = celýho 62,5 koníka
To je výkon dle normy SAE, dle ČSN (a tedy srovnatelně s udávanými výkony u ČS vozidel) to bylo 40 kW. Výkony dle ČSN uvádí i dobová motoristická literatura z SNTL, kde by si nějakou nepřesnost fakt nedovolili.
Obyč stovka měla 31 kW, stodesítka 35 kW.
I tak to na tak lehké vozidlo a dobu nebylo příliš... Trabant měl tuším 19 kW.
Přál bych všem jízdu z Prahy do Jizerek (a zpět) maluchem v obsazení třemi osobami. To byl trest... To víc jak 90 km/h nedalo. Ovšem z kopce na silnici I/65 (spojka z Jablonce na tehdejší I/35) jsme z toho vymáčkli asi 110 km/h. Něco se stát a my to někam naprat, tak by nás akorát smyli hadicí...
O cestách pšonků těmito "auty" do Jugoslávie kolují úplné legendy. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17695 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt leden 27 2022, 23:32 Předmět:
Měl jsem kdysi (tedy spíš táta) kámoše z Crostwitz, Horní Lužice. Dalo se s ním docela dobře domluvit česky. Ten mi říkal, že v osmdesátkách mohli jezdit jen k nám, o Maďarsku se nezmiňoval. A jsem si dost jistej, že když jsme jeli my k nim, tak musel poslat pozvánku. Možná že chtěli jen prudit, strejda byl Chartista.
Vzpomínám na ty srandovní dvojjazyčný názvy obcí v němčině a lužickosrbštině, či jak se to jmenuje. Kousek od Crostwitz byla obec Lejno. _________________ Jirka
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.