Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st leden 26 2022, 16:08 Předmět:
Huberte, Tebe v rychlosti dojezdu do Prahy nikdo trumfnout nemůže. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 26 2022, 20:38 Předmět:
Vykašlete se na údaje tachometru, vždycky mají chybu do plusu, větší nebo menší, ale vždycky vám budík ukazuje o pár km/h víc, než skutečně jedete = to ukáže gépéeska. A kolik v danou chvíli skutečně "dá" to který auto záleží na spoustě vnějších okolností, na teplotě a vlhkosti, na tlaku vzduchu u atmosférickýho plnění, na směru větru i na druhu, rozměru, typu dezénu a tlaku náplně gum. Když jedete na krev, každá sebemenší odchylka od ideálních podmínek znamená ztrátu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Je zajimave, ze obligatni omezovac na 250km/hod neni navazan na udaje z tachometru, ale na neco jineho. Kdyz jsem zkousel kdy u meho VW zabere, dosahl jsem cca 258km/hod a dal uz ani tuk. Pri vyplem omezovaci to pry jede pres 300, ale zadnou takovou upravu udelanou nemam.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt leden 27 2022, 0:01 Předmět:
@pepik9: Nevím, jestli to Favorit dal taky, ale kluci od vojáků si hráli se stodvacítkama a docela ten motor ožil. Jen dlouho nežil a ta bezpečnost byla tragická, i když se jim nic nestalo. Jen na dálnici trhali rekordy... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15518 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt leden 27 2022, 8:03 Předmět:
pepik9 napsal(a):
Před asi 20 lety jeden kluk psal, že na dálnici při 160 na tachometru v oktávce ho předjížděly jeptišky ve Fávu. Byla u toho i fotka.
Tomu bych klidně věřil. Kdysi jsem jel z Brna a u Vyškova mě změřili a stopli. Dokonce vím i který to byl den. Byl to poslední den, co byla povolená maximálka ještě 110 km/hod a druhý už 130 km/hod a naměřili mi 157 km/hod. Byli docela slušní, pro fotku bych si musel prý dojet někam do Brna. Zaplatil jsem pokutu a jel dál. Tenkrát ještě neexistovala Bohémka ani ve staré podobě, takže jsem musel jezdit nakupovat komponenty do Brna. Kolik jsem měl doopravdy na tachu, tak to už nevím, ale tuto rychlost naměřili (ukázali) a sami se tomu trochu divili a proto asi byli takoví normálnější.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19528 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt leden 27 2022, 9:20 Předmět:
Ale jo, to asi platilo vždycky. Kdo se nehádal, byl slušný a vzal to sportovně, vyvázl častěji jen se symbolickou pokutou nebo dokonce i bez ní, však se tehdy evidovaly jen ty trhací pokutové bločky. A když nebyly utržené. nemohly být inkasované...
Že dnešní tachometry ukazují vesměs víc, než skutečnou rychlost, je dané předpisem. Ale ten se u nás objevil až během sjednocování technických norem a metrologických předpisů až někdy po roce 1995.
V tuším sedmaosmdesátém u Křepelky mi od Křelova naměřili 128 (limit tam zvedli z devadesátky na stodeset nějak krátce předtím), esenbák už měl utržené bločky za dvě kila a zapomněl, co chce, když místo toho, abych se s ním hádal, ze mě vylítlo: "pojďte, to musíme oslavit!".
Netušil jsem, že mi o tolik kecá tachometr, myslel jsem si, že můj Traboš neumí přes 105 ani s kopce ani s větrem v zádech, tak co bych si hlídal rychlost na dálnici.... Rozhodně ručka víc neukázala ani při splnění těchto dvou podmínek, nehledě k tomu, že motor byl asi 2 tisíce kiláků po výbrusu.
Tak za to netušení jsem byl o ta dvě kila skásnut, ale byl jsem prý první od rána, kdo se nehádal, tak mi nějak "zapomněli" štípnout kupón (to byl tehdejší bodový systém k pokutám nad padesát korun, každý si své bodíky vozil s sebou).
O přibývajících rychlostních omezeních na našich silnicích a jejich negativních vlivech na bezpečnost už tu někdy řeč byla...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6067 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt leden 27 2022, 11:42 Předmět:
termit256 napsal(a):
Je zajimave, ze obligatni omezovac na 250km/hod neni navazan na udaje z tachometru, ale na neco jineho. Kdyz jsem zkousel kdy u meho VW zabere, dosahl jsem cca 258km/hod a dal uz ani tuk.
Ten omezovač bude navázaný na interně vypočítanou a nepublikovanou rychlost. Centrála si totiž skutečnou rychlost počítá nešvindlovanou a to, že pošle na tachometr cinknuté číslo (kvůli zku.veným předpisům), je věc jiná.
P.S. Na své Mazdě mám udělátko, které z OBD čte, jakou rychlost si centrála vypočítala, a od GPS se to liší jen zaokrouhlením na celé číslo. Většinou se shodují, někdy GPS ukazuje o 1 míň.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8977 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: čt leden 27 2022, 11:49 Předmět:
To je skutečně nějakej předpis, že tachometr musí ukazovat víc? To je jako kdyby nařídili výrobcům domácích vah, aby ukazovaly míň, aby se někdo necítil tlustej. Nebo hodiny dopředu, aby nechodili lidi pozdě.
U mě to, řekl bych, docela sedí při srovnání s GPSkou. Možná tak 3-4 km/h rozdíl maximálně.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.