Hlava Favorit má jinak rozmístěné šrouby než Š120 .
Jinak ta životnost je daná hlavně tím, že š120 měly po začátku obtokový filtr oleje. K tomu motor většinu času běžel ve vysokých otáčkách, s vysokým tepelným namáháním. To znamená "přepalování" oleje, zapékání pístních kroužků. Favorit proti tomu bylo možné provozovat většinou v nižších a středních otáčkách. Navíc měl v horní pánvi ložiska na klice drážku, která výrazně zlepšovala mazání.
Pokud má motor něco vydržet, je nutné včas měnit olej a nehonit ho ve vysokých otáčkách.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31841 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 25 2021, 21:12 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
...
Jinak - ta hlava z Favouše je použitelná i na stodvácu. Jen potřebuješ sací potrubí s přírubou na karburátor SEDR, ta je jiná, než na ten licenční Pierburg. Stejně tak tlumič výfuku má přírubu jinou, než na klasickou stodvácu.
pepik9 napsal(a):
Hlava Favorit má jinak rozmístěné šrouby než Š120 .
Hubertusovo tvrzení platí jen pro celohnilíkový motory 746.135 a 746.136 = fanoušovský motory montovaný do starších kastlí na závěr výroby "řady 105/120/130". Na ty starší s menšíma obsahama nesedí nejen umístění šroubů, ale i válcová rozteč.
pepik9 dál napsal(a):
Jinak ta životnost je daná hlavně tím, že š120 měly po začátku obtokový filtr oleje. K tomu motor většinu času běžel ve vysokých otáčkách, s vysokým tepelným namáháním. To znamená "přepalování" oleje, zapékání pístních kroužků. Favorit proti tomu bylo možné provozovat většinou v nižších a středních otáčkách. Navíc měl v horní pánvi ložiska na klice drážku, která výrazně zlepšovala mazání.
Pokud má motor něco vydržet, je nutné včas měnit olej a nehonit ho ve vysokých otáčkách.
Tohleto s výjimkou zmínky o včasný výměně oleje je pitomost. V šádynách se olej nepálil proto, že by běhaly ve vysokejch točkách, ale protože měly mizerný stírací kroužky, přes který sáknul olej nad písty a neměly těsněný vodítka ventilů, kterýma naopak tekl olej do spalovacích prostorů od rozvodu. Takže normální spotřeba oleje byla 0,8l/1000km a musel se permanentně dolejvat - kdo nedolejval, šádynu zadřel, protože měla normální náplň 3,8-4 litry a jen málokterej motor bral právě díky absencím těsnicích prvků míň jak půllitr na tisíc. Daleko častější byl případ, kdy šáde žrala litr a víc na 1000km - u takový ani nemělo cenu olej měnit, stačilo po 5 000km vyměnit filtrační vložku a jen průběžně co chvíli dolejvat co motor sežral ... Naopak, většině moderních motorů vyšší otáčky neškoděj a některým vysloveně prospívají - pokud mají dostatečný kvalitní mazání a nejsou ohrožovaný de bil ně navrženým systémem chlazení s nedostatečným čerpadlem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7570 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt listopad 25 2021, 21:28 Předmět:
S tím obtokovým filtrem má pravdu. Plnoprůtokový filtr (známý i z modernějších vozidel) měly až Škodivky po modernizaci v létě 1983, takzvaná "M".
Ty starší měly takovou litinovou nádobku, kterou jsi vyšrouboval a v tom se měnila papírová vložka. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
To je sice všechno pěkné, ale co to má společného s motorkem do 2kW centrály? Lepší by bylo srovnání s konstrukčně podobným motorem ze sekačky, i když i ten běží v těžších podmínkách než v centrále (pokud tedy není používána trvale někde v prašném prostředí).
V sekacím traktůrku mám Brixe Intek 22Hp s tlakovým mazaním. Aktuálně má najeto cca 900Mth pokles výkony tam nějaký je. Nic méně dle servisáka problémy s těmito motory začínají po 1000Mth, ale mají i málo zatěžované kousky jenž mají navrčeno 2,5tis Mth...... takže to máš těžko. Hodně záleží v jaké zátěži a jakém provozu pojede. Obecně vzducháče mají nižší životnost než vodníky. _________________ Internet - metla lidstva
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.