Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Životnost motoru centrály.
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7172
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: út listopad 23 2021, 22:46    Předmět: Životnost motoru centrály. Citovat

Co myslíte, jaká může být životnost spalovacího 4taktu Honda 100 ccm v 2kW elektrocentrále? Určitě bude záležet na zatížení a vůbec na provozním režimu. Ale co takový motor může v hodinách natočit?
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
NEONI



Založen: Feb 11, 2007
Příspěvky: 505
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: út listopad 23 2021, 22:51    Předmět: Citovat

Honda dožije viac ako ty. Teoreticky. Časté štarty a krátky beh tomu dobre nerobia a tiež neviem kto mení olej každých napr. 20 mh ako káže výrobca...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2362
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út listopad 23 2021, 22:54    Předmět: Citovat

Podle mně tak 5-6 tisíc hodin, při dobré údržbě, ale při dnešní kvalitě všeho, nikdo neví.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 14425
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st listopad 24 2021, 2:10    Předmět: Citovat

To máš těžký. Škodovka 1000-120 byla vylágrovaná po 100 000 km, Pažout 405 najel klidně i půl mega. Vem průměr cca 45 km/hod a spočítej si to.
Takže bych se spíš ptal nějakýho Honda motorkáře kolik najel.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 28036
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st listopad 24 2021, 17:09    Předmět: Citovat

Jirko, taky ne všecky - když se "povedla", ujela šáde do generálky klidně čtvrt mega - fakt je, že se o ni musel majitel starat, správně jí měnit volej, neštvat ji nevohřátou a hlídat chlazení, aby se nepřehřála nebo dokonce neuvařila, nelejt do ní sračkovej benzín "ze sudu vod rusáků za flašku rumu" - pak ji dřív sežrala rez než se motor odporoučel. Bylo to daný obrovskýma tolerancema ve výrobě a ne vždycky dokonalou úpravou povrchů dílů - když se po převzetí Schade Werke folksvágnem tyhle věci podařilo "zahnat do vohrady" a udělat tolerance daleko užší - vznikly první generace vochcávek a fóblijí, který byly v porovnání s předchozím fáčkem a fickou "utažený" tak, že dobrá polovička vyrobenejch kchárů z tý doby nemá dneska vůbec žádný problémy procházet technickou a dál jezdit, i když už kolikrát mají svý 6-místný tachometry přetočený kolem dokola ... Kdyby byly šáde vyráběný s podobným tolerančním polem jako auta po roce 1996, najížděly by bez velkejch problémů 200-300 tisíc před nutnou generálkou - nebylo to o materiálu, bylo to hlavně o tolerancích, který jednotlivý díly vůči sobě měly.
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
radkz



Založen: Oct 22, 2007
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: st listopad 24 2021, 17:24    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7426
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st listopad 24 2021, 21:42    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Bylo to daný obrovskýma tolerancema ve výrobě a ne vždycky dokonalou úpravou povrchů dílů - když se po převzetí Schade Werke folksvágnem

Tolerance se snižovaly už u Favorita; ostatně o tom pojednává zvláštní číslo časopisu Automobil z roku 1987. Třeba pístní kroužky, těsnění dříku ventilů apod. byly nějaká západní licence. Takže VW přišlo už k zčásti hotovýmu.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 28036
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st listopad 24 2021, 22:22    Předmět: Citovat

Tak hlavně fáčkový motory proti předcházejícím šádynám už byly celohnilíkový, to maličký % celohnilíkovejch motorů namontovanejch v posledních cca 2 létech produkce šádyn do Rapidů, "stopětadvacítek" a "stotřicítek" byly vlastně vývojový motory právě pro fáčko.Jejich hlavním plusem už tenkrát bylo to, že měly a) překonstruovaný stírací kroužky na pístech a hlavně za b) měly Gufera na dříkách ventilů, takže ani kolem stopek, ani přes písty netekl volej do spalovacích prostorů proudem a fáčko se dalo na rozdíl vod šádyny s naprostým klidem provozovat bez dolívání voleje mezi výměnama po 10 tisících kilometrech - takže mu daleko míň hrozilo přidření z důvodu nedostatku mazání. Další obrovský plus bylo chlazení/topení - sice už šádyna měla italský licenční chladiče z hnilíkový voštiny, ale těch zhruba 9m trubek pod autem než se prohřálo - proti tomu fáčko mělo chladič na šířku dlaně od bloku, takže bylo ohřátý a tím i daleko míň choulostivý doslova co by dup, prostě uvařit šáde nebyl žádnej kumšt, zatímco uhřát fanouše kumšt byl, na to už člověk musel bejt jo čuně. Navíc hodně dobře svítil a nevoslňoval, dal si strašně moc líbit co se týče zatížení, už karbec Pierburg/Jikov s automatickým sytičem byl další obrovskej pokrok, neřkuli vstřikování Monomotronic s elektronickým zapalováním ať Pal, nebo zase Bosch - nic se neseřizovalo, jiskra "jak čepice" i s baterkou na s bídou 9V, prostě pro nás odchovance šádyn a všeho před nima byl fanouš zázrak. Fakt je, že na něm se Das Schade Werke vyučila, jak má vypadat auto prodejný prakticky po celým světě. Ale furt to ještě nebylo vono, ani ve felichčiji ne - to co myslím, ta prostá dlouhodobá životnost dostatečně předimenzovaný a přitom s dostatečnou přesností vyrobený konstrukce, která je spolehlivá dlouhodobě už jen sama vod sebe, ta přišla až v letech 1996 a 1998 s novou ochcáfkou a fóblijí. Z jejich pověsti škodifky dodneška žijou, i když ty jejich nový konstrukce už dávno nejsou to, co se v půlce 90. let nastavilo - v podstatě můžeme říct že dnešní pověst DSW je furt ještě založená na tom, co jezdilo seriál WRC v rally. Všecko pozdější už se jenom veze a je to jen odvar toho, co bylo.
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7426
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st listopad 24 2021, 22:39    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Tak hlavně fáčkový motory proti předcházejícím šádynám už byly celohnilíkový...

Tady jsem přestal číst. Motory ve 105/120 byly dle tebe z čeho?

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2362
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2021, 11:48    Předmět: Citovat

Spodek hliník a litinová makovice.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 28036
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2021, 14:37    Předmět: Citovat

Přesně tak, ta litinová palice byla pětikanálová, jestli si to dobře pamatuju, tak vejfukový parohy měly 3 větve a sání dvě, když se stálo vzadu za autem, tak počítaný směrem dopředu byly ventily situovaný v pořadí vejfuk-sání-sání-vejfuk-vejfuk-sání-sání-vejfuk. Sání i vejfuk byly situovaný doleva, přičemž blok byl nakloněnej o nějaký stupně doprava - a na pravý straně motoru byla v bloku i vačka a v hlavě svíčky. Samotnej karbec byl zespoda ohřívanej prostředním vejfukovým svodem (od II. a III. válce), což sice bylo dobrý v zimě (zlepšovalo to odpar benzínu v sacím potrubí), ale v létě to stálo za vyliž řiť, protože to snižovalo výkon - ohřátá směs je řidší, proto intercoolery atd atd.
Fanouš měl naproti tomu už palici hnilíkovou, osmikanálovou, s tzv. "příčným prouděním plynů" = čtyři sací kanály byly na zadní straně, čtyři vejfukový vepředu. Svody vedly dolů a pod motor, kde byla lambda sonda a katík. Výhod bylo víc - jednak ty kanály mohly mít ve srovnání s litinovou palicí větší průřez, což se příznivě projevilo na průběhu výkonu i krouťáku, druhak se tím přemístila hranice mezi studenou a horkou částí hlavy do podélnýho směru - zlepšilo to tepelnou bilanci motoru, kterej bylo snadnější rovnoměrně uchladit i mazat. I to samozřejmě přispělo k vyšší životnosti motoru i přes to, že se zavedením vyšší komprese a osazením vstřikování zvednul litrovej výkon. Potom u fáček se spíš laborovalo s kompresním poměrem kvůli míň oktanovýmu benzínu (tehdejší bezolovo Natural měl jen 90-91 oktanů, takže odpovídal olovnatýmu Speciálu) a taky se zaváděním katalyzátorů, což samozřejmě výkon spíš snižovalo ...

_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7426
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2021, 16:10    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):

Fanouš měl naproti tomu už palici hnilíkovou, osmikanálovou, s tzv. "příčným prouděním plynů" = čtyři sací kanály byly na zadní straně, čtyři vejfukový vepředu.

Ale kulový. Kudy bys asi tou hlavou vedl tyčky ovládající ventily, kdybys měl na jedné straně výfuk a na druhé sání??? A to tam ještě nemáš svíčky. Tohle řešení můžeš mít u motoru s OHC, ale ne OHV.
Favorit měl osmikanálovou hlavu, to máš pravdu. Když jsi koukal do motorového prostoru, tak vpředu motoru byly svíčky. Vzadu pak sací a výfukové potrubí, výfuk vedl "za motor". To pořadí svodů bylo výfuk - sání - sání - výfuk - výfuk - sání - sání - výfuk. Ventily tedy byly stejně jako u těch pětikanálových.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2362
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2021, 17:03    Předmět: Citovat

Hubert má v tomto případě pravdu, že sání a výfuk byly oboje na jedný straně, a to směrem dozadu. Dopředu byly jen svíce. Ekkar si to možná spletl s Feličitou 1.6 MPi 55kW. Ta má výfuk dopředu a sání vzadu.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 28036
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2021, 17:52    Předmět: Citovat

S tou ne, ale s Drobkem jo - protože ten má právě příčně průtočnou 16V DOHC palici (a 5x uloženou kliku) se svícema nahoře, ale pod deklem včetně "fajfkocívek", takže nejsou běžně viditelný. Holt už Ferdu (forman) nemám dvanáct let, zatímco toho Drobka a od nedávna i Zrzka (fab II 1,2HTP 12V DOHC 51kW MY 2008, vlastnictví osoby blízké) mám před očima a v rukách prakticky denně ... A oba motory právě mají vejfuck vedenej dopředu, pod plechovej štít a pod motor.
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7426
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt listopad 25 2021, 18:15    Předmět: Citovat

Motor s ohv má v 99% vývody sání i výfuku jen z jedné strany, poněvadž jednou stranou té hlavy musíš vést tyčky mezi zdvihátky a vahadly. Stejně to mají třeba motory od Liazu. Na jedné straně hlavy vývody a na druhé vstřik.
Naopak u OHC to můžeš mít tak i onak. Třeba Escort, co mi říkával pane to měl taky tak - vpředu od motoru vejfuk a vzadu sání, svíce byly mezi vačkami.
Jinak - ta hlava z Favouše je použitelná i na stodvácu. Jen potřebuješ sací potrubí s přírubou na karburátor SEDR, ta je jiná, než na ten licenční Pierburg. Stejně tak tlumič výfuku má přírubu jinou, než na klasickou stodvácu.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund