Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

O vývoji naší železniční dopravy (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 15:55    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
... k nám bohužel nezajížděly (stejnosměr 3kV už od roku 1958 to jistí)...


Bohužel zajížděly, ale jen na poslední cestu, viz seznam řady 230 na stránce dole
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1451
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 17:35    Předmět: Citovat

Jsem fanda do kolejových vozidel. I tramvaje k tomu počítám. Pravidelně sleduju TV SPORT 5 >Pozor vlak< kde je spousta zajímavostí i o lokomotivách, nebo při výjezdu na kole jezdím na nádraží ve Studénce kde si sednu naproti výpravní budovy na pražce a sleduju provoz. Smile Ale pro mě je srdeční záležitostí S699.001. Šestikolová laminátka, neprovozní, vyrobená ve dvou kusech a ten jediný se taky málem nedochoval. Někde na netu bylo jak ji nadšenci objevili vyhořelou, skoro jako vrak a vrátili ji původní lesk a slávu. Nádherný to stroj.
V minulosti se v Ostravě na nákladním prostoru u hlavního nádraží pořádal Czech Raildays kde jsem nemohl chybět. Smile



P6162839 1.jpg
 Komentář:
 Velikost:  242.69 kB
 Zobrazeno:  59 krát

P6162839 1.jpg



_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9757
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 17:48    Předmět: Citovat

Já jsem "Lamino" prolízal jednou na nějakém dni železnice a nejvíc mě utkvěly v paměti dva obří ventilátory, co chladily nějaký, snad rozjezdový odpory a mimochodem - hlídaly se stejným způsobem, jako odtahový ventilátor v turbokotli - akorát to bylo o hodně větší a robustnější - pokud větrák selže, neodjedeš. Když jsem v Brně na veletrhu letos prolízal moderní mašinou, tak kromě vzduchové armatury to byla velká nuda - vše je už ve skříních a jedna skříň je vedle druhé, takže jdeš okolo dvou nudných stěn.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 18:17    Předmět: Citovat

MiraSt napsal(a):
Ale pro mě je srdeční záležitostí S699.001. Šestikolová laminátka, neprovozní, vyrobená ve dvou kusech a ten jediný se taky málem nedochoval. Někde na netu bylo jak ji nadšenci objevili vyhořelou, skoro jako vrak a vrátili ji původní lesk a slávu.

Nulková šestinápravová laminátka (S699.0001) byla pouze v jednom provedení, druhá byla "jedničková" laminátka (S699.1001) dala základ pro stejné stroje, které škodovka vyvážela do Sojuzu jako ČS4. Tato jezdila dlouho jako brzdící vůz na zkušebním okruhu VÚŽ ve Velimi.

Artaban: ventilátory nechladily rozjezdové odpory, ale diody usměrňovačů a trakční motory, lamino má regulaci tvořenou přepínáním odboček na trakčním transformátoru... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 877
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 19:50    Předmět: Citovat

Koho by to zajímalo, tak zde je jedna:
https://www.youtube.com/watch?v=MRjo5jWYQg0

A tady druhá, cca 10:13 a dále:
https://www.youtube.com/watch?v=YUqwpFZRpB4
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 21:41    Předmět: Citovat

My to v Praze nepotkali vůbec Sad
Ovšem - šotouši měli během července žně. U Karlštejna vykolejil rychlík, takže trať 171 z Prahy na Beroun byla občas neprůjezdná. Osobáky končily v Řevnici, ale co s dálkovou dopravou? Takže na Hrbaté jezdila moderní souprava ČD InterJet tažená brejlákem. Do stoupání Prokopským údolím a pak u Vráže s tím měl tedy brejlák co dělat. Cestou jsem napočítal pět šotoušů Smile

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Spiral



Založen: Jun 07, 2013
Příspěvky: 370

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2023, 11:17    Předmět: Citovat

Železniční stanice Česká Třebová ... něco pro EKKARa.
https://www.idnes.cz/technet/technika/pozor-vlak-119-magazin-zeleznice-azd.A230124_195505_tec_technika_vrja
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31794
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2023, 17:43    Předmět: Citovat

Ty nejdůležitější věci z provozu tam ale "opominuli" - například bejvalý "Železniční opravny a strojírny", dnešní CZ LOKO, který byly postavený přímo naproti nádražní budově "za kolejema" a původně patřily přímo ČSD, potom se osamostatnily (po "Plyšáku") a jejich zaměstnancii tak přišli o "drážní režijní výhody", vedle lokomotivního i vozový depo nebo třeba k nádraží těsně přiléhající a dneska už prakticky zaniklý překladiště nebo další dnes už samostatnej podnik "Elektrizace železnic", případně v klipu zmíněnou rekonstrukci v 80. letech provádějící "Základnu železničního vojska" dnes změněnou na velkej kontejnerovej terminál firmy METRANS. Úplně opomenutá je "vlakotvorná část" neboli seřazovací nádraží, který samo o sobě je doposavad největší ve střední Evropě. Třebovský nádraží je prostě obrovskej fenomén, v minulosti zaměstnávalo srovnatelnej počet lidí jako třeba Vítkovický železárny a ve městě nebyla snad jediná rodina, ze který by někdo nebyl "na dráze". Navíc je svojí zabranou zeměpisnou plochou natolik obrovský, že zatímco o jinejch městech se říká, že "město má nádraží", o Třebový se dá říct, že to je "nádraží, který má svoje město".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12042
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: ne listopad 26 2023, 10:35    Předmět: Citovat

. . . něco pro všechny, zajímavá stránka.

http://kzmplzen.eu/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31794
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 26 2023, 17:30    Předmět: Citovat

Bohužel při pokusu o nahlídnutí jsem všude jinde než v Galérii dostal na sklo hlášku: "See /corsdemo for more info" ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 877
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: ne listopad 26 2023, 19:23    Předmět: Citovat

Nedávno jsem navštívil knihobudku a tam toto...
S odchodem mašin odchází i literatura.



IMG_0765.JPG
 Komentář:
 Velikost:  294.97 kB
 Zobrazeno:  18 krát

IMG_0765.JPG



IMG_0766.JPG
 Komentář:
 Velikost:  290.88 kB
 Zobrazeno:  37 krát

IMG_0766.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne listopad 26 2023, 20:39    Předmět: Citovat

Sergej, neboli Taiga-trommel. Myslím, že po těchto strojích se nikomu extra nestýská...
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: po listopad 27 2023, 12:19    Předmět: Citovat

Tady píšou dvoutakt, ale obrázek tomu neodpovídá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31794
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 27 2023, 13:09    Předmět: Citovat

Říká ti něco firma Detroit-Diesel? To že leží za Veľkou Mľákou ještě nic neznamená - ale je velice jednoduchý si o ní zjistit, že vyrábí DVOUTAKTNÍ DIESELY - který jsou pro lepší vyplachování spálenýho obsahu vybavený vejfukovým ventilem v každým válci. No a za WW II se tyhlety motory, 12válce do V pod názvem "Liberty" používaly pro phon diesel-elektrickejch ponorek a rychlejch torpédovejch člunů, protože jak známo, dvoutakt díky každýmu zdvihu pracovnímu má proti 4-taktu skoro dvojnásobnej výkon ze stejnýho zdvihovýho obnjemu, vyšší spotřeba válečný maríně nevadila, důležitý bylo, že motor dával výkon, se kterým by byl ve 4-taktní verzi větší a hlavně těžší. No a v rámci Zákona o půjčce a pronájmu (anglicky Lend-Lease Act) se jich doslova tisíce dovezly taky do Země, kde už včera sežrali i to, co si měli odložit na zejtra. A tam je využili mimo jiný i k pohonu těžkejch nákladních lokomotiv. Museli na ně pro evropskej provoz nasadit tlumiče, jinak to křápalo tak, že jedoucího sergeje bylo slyšet na desítky kilometrů daleko - z toho vyplynula i jejich ruSSácká přezdívka "bubny tajgy". Tady v Třebový byl jedoucí sergej naprosto regulérně pociťovatelnej jako lehký zemětřesení na vzdálenost 2-3km - v barákách podél trati normálně drnčely okna a cinkaly skleničky v šifonérech ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 877
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: po listopad 27 2023, 17:28    Předmět: Citovat

Je to dvoutakt, s výfukovými ventily (z nich vyráběli v kovárně nejkvalitnější nože Very Happy ) sání otvory z boku vložky, navíc každá řada má o několik milimetrů jiný zdvih a obal pístu je oproti vnitřku kde je pístní čep ještě odpružený pružinou. V ŽOSce jsem na to čudo koukal dost s údivem Shocked.

https://www.youtube.com/watch?v=LeLAbncgOCs
https://www.youtube.com/shorts/lpzQDdDTtnc
https://www.youtube.com/watch?v=6ydXDEa0nyI

Jinak vyprávěl mi přednosta pan E. K. z depa ve Vršovicích, že když přišly ty první stroje, tak v depu jim tancovaly hrnky na stole a v Malešicích, jak jsou ty paneláky, tak tam měli každou chvíli rozbitý okna u strojovny. Laughing Tak se pak na mašiny dodatečně dosazovaly tlumiče výfuku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 4 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund